Toyota obniży ceny samochodowych silników elektrycznych

Toyota chce zmniejszyć koszty produkcji silników elektrycznych poprzez zmniejszenie o około 20% zawartości metali ziem rzadkich w stosowanych w nich magnesach. Obecnie elementy te zawierają łącznie około 30% neodymu, terbu i dysprozu. Honda zaprzestała używania terbu i dysprozu, które kosztują odpowiednio 900 i 400 dolarów za kg, a zwiększyła udział neodymu wycenianego na 100 dolarów za kg. Toyota postąpiła bardziej radykalnie i stworzyła magnes, w którym zastąpiła neodym lantanem i cerem w cenie 5-7 dolarów za kg.

Posłuchaj
00:00

Toyota zamierza wykorzystywać opracowane właśnie magnesy w silnikach elektrycznych za 10 lat. Firma nie ujawnia szczegółów związanych z obniżeniem kosztów wytwarzania silników, ale kierownik projektu w dziale R&D Toyoty, Akira Kato, jest zdania, że lantanem i cerem można zastąpić nawet połowę neodymu w magnesach małych silników, np. służących do opuszczania szyb, a do 20% w silnikach elektrycznych napędzających pojazdy.

źródło: Rzeczpospolita

Powiązane treści
Toyota stawia na oprogramowanie open source
Toyota i Panasonic wspólnie opracują akumulatory dla pojazdów elektrycznych
Toyota, Mazda i Denso opracują wspólne technologie budowy pojazdów elektrycznych
Toyota, Ericsson, Intel, DoCoMo i Denso tworzą motoryzacyjne konsorcjum big data
Toyota opracowuje nowy typ baterii do samochodów
Toyota tworzy ośrodki badawcze przy Uniwersytecie Stanforda i MIT
Toyota sprzedaje technologię pojazdów elektrycznych chińskiemu start-upowi Singulato
Chiński gigant technologiczny Baidu współpracuje z Geely i Toyotą
Firma Audi uruchomiła na Węgrzech produkcję elektrycznych silników
Toyota i Panasonic będą wspólnie produkować baterie dla samochodów elektrycznych
Sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach bije kolejne rekordy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Projektowanie i badania
Odporność danych wchodzi na nowy poziom: Veeam przejmuje Securiti AI
Komunikacja
Samsung i Google przyspieszają rewolucję XR
Mikrokontrolery i IoT
ME Embedded i Congatec - partnerstwo, które przyspieszy rozwój systemów automatyki i IoT
Aktualności
W czwartek w Warszawie startuje Evertiq Expo
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów