Chiński gigant technologiczny Baidu współpracuje z Geely i Toyotą

Największy chiński operator wyszukiwarki internetowej Baidu Inc dołączył do Zhejiang Geely Holding Group i japońskiej Toyoty, by współpracować w obszarach związanych ze sztuczną inteligencją (AI), która ma być w szczególności wykorzystywana w autonomicznych samochodach. W ramach partnerstwa, firmy Geely i Toyota dołączyły do Apollo - rozwijanej przez Baidu platformy autonomicznej jazdy.

Posłuchaj
00:00

Chiński operator dostarczy, przeznaczony dla autonomicznych busów, software Apollo Minibus, który w przyszłości wykorzystywany będzie przez pojazdy e-Palette Toyoty. Baidu będzie również współpracować z producentem samochodów w zakresie badań nad nowymi zastosowaniami technologii autonomicznego prowadzenia.

Razem z Geely Baidu rozpocznie współpracę nad aplikacjami AI, które obejmą inteligentną łączność i inteligentną mobilność. Jakiś czas temu chińskie miasta, w tym Pekin i Szanghaj, ogłosiły lokalne zasady dotyczące prowadzenia testów autonomicznej jazdy. Baidu ma już pozwolenie na testowanie pojazdów samobieżnych na niektórych miejskich ulicach.

Chiny, jako największy rynek motoryzacyjny na świecie, z dużym zaangażowaniem prowadzą pracę nad zautomatyzowaniem prowadzenia pojazdów, chcąc mieć własnych graczy, którzy mogliby konkurować z globalnymi liderami w tym segmencie, takimi jak Tesla czy Waymo.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Baidu rozpoczyna w jednostce Kunlun masową produkcję chipów AI drugiej generacji
Geely zainwestuje blisko 330 mln dolarów w produkcję satelitów
Toyota i Denso uruchomią półprzewodnikowe przedsięwzięcie
Toyota sprzedaje technologię pojazdów elektrycznych chińskiemu start-upowi Singulato
Geely chce produkować smartfony
EMS-y będą produkować samochody
Toyota zawarła umowę z CATL na dostawę akumulatorów
Toyota i Panasonic będą wspólnie produkować baterie dla samochodów elektrycznych
Toyota obniży ceny samochodowych silników elektrycznych
Continental i Baidu będą współpracować w zakresie autonomii pojazdów
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Toyota i NTT będą razem pracować nad rozwojem inteligentnych miast
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Gospodarka
W czwartek w Warszawie startuje Evertiq Expo
Opinie
AI zapewni dynamiczny cennik w e-commerce

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów