Toyota i Panasonic będą wspólnie produkować baterie dla samochodów elektrycznych

Toyota Motor Corp i Panasonic Corp uruchamiają wspólne przedsięwzięcie joint venture mające na celu produkcję akumulatorów dla pojazdów elektrycznych (EV). Toyota będzie właścicielem 51% udziałów w spółce joint venture, pozostałe udziały należeć będą do firmy Panasonic. Produkowane przez joint venture baterie sprzedawane będą różnym producentom samochodów. Wielkość kapitału przedsięwzięcia nie została jeszcze określona. Do pracy w nowej spółce obie firmy skierują łącznie 3500 pracowników.

Posłuchaj
00:00

Uruchamiana wspólna produkcja oparta jest na współpracy w zakresie baterii litowo-jonowych między obiema firmami nawiązanej pod koniec 2017 r. i odzwierciedla dążenie japońskich firm do stania się zdecydowanie większym globalnym graczem w branży akumulatorów, a to właśnie rozwój akumulatorów ma kluczowe znaczenie dla coraz większej cenowej przystępności pojazdów elektrycznych.

Panasonic jest jednym z największych na świecie dostawców akumulatorów dla EV, ale staje wobec rosnącej konkurencji ze strony południowokoreańskich producentów, jak Samsung SDI i LG Chem oraz CATL w Chinach. Panasonic jest obecnie wyłącznym dostawcą ogniw dla Tesli, ale Reuters informował, że Amerykanie prowadzą rozmowy z innymi firmami, w tym z chińskim Tianjin Lishen, by zaopatrywać w baterie nową fabrykę samochodów w Szanghaju.

Toyota i Panasonic prowadzą już wspólne przedsięwzięcie o nazwie Prime Earth EV Energy. Spółka ta produkuje akumulatory głównie dla pojazdów hybrydowych z silnikami benzynowymi.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Toyota zawarła umowę z CATL na dostawę akumulatorów
Toyota sprzedaje technologię pojazdów elektrycznych chińskiemu start-upowi Singulato
Tesla rozmawia o akumulatorach z chińską firmą CATL
Niemcy będą finansować centrum rozwoju baterii dla pojazdów elektrycznych
Tesla i Panasonic będą współpracować przy produkcji ogniw słonecznych
Chiński gigant technologiczny Baidu współpracuje z Geely i Toyotą
Tesla i Panasonic szukają wzrostu wydajności przed nowymi inwestycjami w baterie
Samsung i Panasonic zwiększają produkcję baterii, by wykorzystać rynek chiński
Panasonic może przyspieszyć inwestycję w fabrykę akumulatorów Tesli
Toyota i Denso uruchomią półprzewodnikowe przedsięwzięcie
Panasonic Electric Works zmienił siedzibę
Ceny baterii litowo-jonowych nadal spadają
Toyota i Panasonic wspólnie opracują akumulatory dla pojazdów elektrycznych
Baterie: od produktu do usługi
Komparatory do układów monitorujących stan baterii
Elektronika samochodowa - komponenty i systemy
Panasonic przywróci markę Technics
Nowe produkty do samochodów elektrycznych i stacji ładujących
Toyota obniży ceny samochodowych silników elektrycznych
Toyota, Mazda i Denso opracują wspólne technologie budowy pojazdów elektrycznych
Toyota i NTT będą razem pracować nad rozwojem inteligentnych miast
Toyota opracowuje nowy typ baterii do samochodów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Schneider Electric rozwija produkcję w USA – nowy zakład w Tennessee wzmocni sektor energetyki i centrów danych
Komponenty
Silanna i DigiKey razem w grze o rynek ADC – nowa generacja przetworników Plural z krótszym czasem dostaw i niższą ceną
Aktualności
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Zasilanie
TDK Electronics przechodzi w pełni na energię odnawialną we wszystkich zakładach produkcyjnych
Produkcja elektroniki
Lit - perspektywy wydobycia w Europie
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Seminarium
Webinar 'Optymalizacja systemów zasilania 24 V DC'
Gospodarka
Schneider Electric rozwija produkcję w USA – nowy zakład w Tennessee wzmocni sektor energetyki i centrów danych
Gospodarka
TDK Electronics przechodzi w pełni na energię odnawialną we wszystkich zakładach produkcyjnych

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów