Toyota i Panasonic będą wspólnie produkować baterie dla samochodów elektrycznych

Toyota Motor Corp i Panasonic Corp uruchamiają wspólne przedsięwzięcie joint venture mające na celu produkcję akumulatorów dla pojazdów elektrycznych (EV). Toyota będzie właścicielem 51% udziałów w spółce joint venture, pozostałe udziały należeć będą do firmy Panasonic. Produkowane przez joint venture baterie sprzedawane będą różnym producentom samochodów. Wielkość kapitału przedsięwzięcia nie została jeszcze określona. Do pracy w nowej spółce obie firmy skierują łącznie 3500 pracowników.

Posłuchaj
00:00

Uruchamiana wspólna produkcja oparta jest na współpracy w zakresie baterii litowo-jonowych między obiema firmami nawiązanej pod koniec 2017 r. i odzwierciedla dążenie japońskich firm do stania się zdecydowanie większym globalnym graczem w branży akumulatorów, a to właśnie rozwój akumulatorów ma kluczowe znaczenie dla coraz większej cenowej przystępności pojazdów elektrycznych.

Panasonic jest jednym z największych na świecie dostawców akumulatorów dla EV, ale staje wobec rosnącej konkurencji ze strony południowokoreańskich producentów, jak Samsung SDI i LG Chem oraz CATL w Chinach. Panasonic jest obecnie wyłącznym dostawcą ogniw dla Tesli, ale Reuters informował, że Amerykanie prowadzą rozmowy z innymi firmami, w tym z chińskim Tianjin Lishen, by zaopatrywać w baterie nową fabrykę samochodów w Szanghaju.

Toyota i Panasonic prowadzą już wspólne przedsięwzięcie o nazwie Prime Earth EV Energy. Spółka ta produkuje akumulatory głównie dla pojazdów hybrydowych z silnikami benzynowymi.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Toyota zawarła umowę z CATL na dostawę akumulatorów
Toyota sprzedaje technologię pojazdów elektrycznych chińskiemu start-upowi Singulato
Tesla rozmawia o akumulatorach z chińską firmą CATL
Niemcy będą finansować centrum rozwoju baterii dla pojazdów elektrycznych
Tesla i Panasonic będą współpracować przy produkcji ogniw słonecznych
Chiński gigant technologiczny Baidu współpracuje z Geely i Toyotą
Tesla i Panasonic szukają wzrostu wydajności przed nowymi inwestycjami w baterie
Samsung i Panasonic zwiększają produkcję baterii, by wykorzystać rynek chiński
Panasonic może przyspieszyć inwestycję w fabrykę akumulatorów Tesli
Toyota i Denso uruchomią półprzewodnikowe przedsięwzięcie
Panasonic Electric Works zmienił siedzibę
Ceny baterii litowo-jonowych nadal spadają
Toyota i Panasonic wspólnie opracują akumulatory dla pojazdów elektrycznych
Baterie: od produktu do usługi
Komparatory do układów monitorujących stan baterii
Elektronika samochodowa - komponenty i systemy
Panasonic przywróci markę Technics
Nowe produkty do samochodów elektrycznych i stacji ładujących
Toyota obniży ceny samochodowych silników elektrycznych
Toyota, Mazda i Denso opracują wspólne technologie budowy pojazdów elektrycznych
Toyota i NTT będą razem pracować nad rozwojem inteligentnych miast
Toyota opracowuje nowy typ baterii do samochodów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Gospodarka
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów