Samsung i Panasonic zwiększają produkcję baterii, by wykorzystać rynek chiński

Producenci akumulatorów do pojazdów elektrycznych, zwłaszcza z Korei Południowej i Japonii, aktywnie pracują nad zwiększaniem mocy produkcyjnych w Chinach, by zarobić na tamtejszym popycie. Według źródeł branżowych chiński rynek akumulatorów wzrośnie z 66 mld juanów w 2018 roku do 101,9 mld juanów (15,19 mld dolarów) w roku 2020.

Posłuchaj
00:00

Statystyki branżowe pokazały, że w ciągu pierwszych 11 miesięcy 2018 roku całkowita moc baterii zainstalowanych w nowych pojazdach elektrycznych w Chinach wynosiła 43,53 GWh, przy czym chińscy producenci akumulatorów Contemporary Amperex Technology (CATL) oraz BYD dostarczyli odpowiednio 41 i 22% tej wartości.

Firma CATL rozszerza swoje dostawy również na inne kraje, planując zaopatrzenie japońskiego koncernu Honda Motor w akumulatory litowo-jonowe o łącznej mocy 56 GWh do 2027 roku.

Chcąc silniej zaznaczyć swoją obecność w Chinach, spółka Samsung SDI podpisała niedawno pakt o współpracy w chińskim mieście Tiencin, na mocy którego zainwestuje 800 mln dolarów w utworzenie fabryki produkującej baterie cylindryczne przeznaczone do użytku w pojazdach elektrycznych, elektronarzędziach i systemach magazynowania energii. Źródła dodają, że Samsung wznowił również realizację fazy 2 projektu w swojej bazie produkcji akumulatorów w Xian i uruchomi pięć linii produkcyjnych baterii litowo- jonowych o pojemności 60 Ah.

W związku z tym, że Tesla, główny klient Panasonica w zakresie baterii, otworzy wkrótce bazę produkcyjną pojazdów elektrycznych w Szanghaju, Japończycy planują zbudować dwie dodatkowe linie w swoim zakładzie w Dalian City, w prowincji Liaonining, aby o 80% zwiększyć możliwości wytwarzania baterii pryzmatycznych.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Tesla i Panasonic szukają wzrostu wydajności przed nowymi inwestycjami w baterie
Niemcy będą finansować centrum rozwoju baterii dla pojazdów elektrycznych
Toyota i Panasonic będą wspólnie produkować baterie dla samochodów elektrycznych
Panasonic wstrzymuje produkcję ogniw dla Tesli
Ceny baterii litowo-jonowych nadal spadają
Panasonic wycofuje się z branży półprzewodników
Baterie: od produktu do usługi
Do 2030 roku ceny akumulatorów litowo-jonowych zmaleją o połowę
Komparatory do układów monitorujących stan baterii
Szwedzki Northvolt uruchomi w Gdańsku fabrykę systemów bateryjnych
BASF i Nornickel łączą siły, by napędzić europejski przemysł baterii do pojazdów elektrycznych
Chiński potentat z branży EV zbuduje fabrykę baterii litowo-jonowych
Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW
Chiński Capchem uruchomi we Wrocławiu fabrykę komponentów do baterii litowo-jonowych
Czy baterie magnezowo-jonowe będą lepsze niż litowo-jonowe?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
Infineon prezentuje SECORA ID V2 i eID-OS – nowe rozwiązania do nowoczesnych dokumentów tożsamości
Aktualności
Nordic Semiconductor przejmuje Neuton.AI i awansuje w dziedzinie sztucznej inteligencji brzegowej
Mikrokontrolery i IoT
Rekordowa transakcja w branży komputerów kwantowych
Mikrokontrolery i IoT
10 miliardów chipów z Integrity Guard Infineona
Optoelektronika
HIKMICRO SuperScene – przełom w termowizji AI dla inspekcji budynków, rozdzielnic i PCB
Produkcja elektroniki
AMD na fali wzrostowej - rekordowy udział w przychodach z serwerów
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Technika
Sterowniki tranzystorów MOSFET w układach półmostkowych
Prezentacje firmowe
Wszechstronne zasilacze open-frame i zasilacze obudowane - do każdego zastosowania
Technika
Zasilanie FPGA – wybór optymalnej sprawności, zakresu napięć I/O, tolerancji i wymiarów podzespołów
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów