Samsung i Panasonic zwiększają produkcję baterii, by wykorzystać rynek chiński

Producenci akumulatorów do pojazdów elektrycznych, zwłaszcza z Korei Południowej i Japonii, aktywnie pracują nad zwiększaniem mocy produkcyjnych w Chinach, by zarobić na tamtejszym popycie. Według źródeł branżowych chiński rynek akumulatorów wzrośnie z 66 mld juanów w 2018 roku do 101,9 mld juanów (15,19 mld dolarów) w roku 2020.

Posłuchaj
00:00

Statystyki branżowe pokazały, że w ciągu pierwszych 11 miesięcy 2018 roku całkowita moc baterii zainstalowanych w nowych pojazdach elektrycznych w Chinach wynosiła 43,53 GWh, przy czym chińscy producenci akumulatorów Contemporary Amperex Technology (CATL) oraz BYD dostarczyli odpowiednio 41 i 22% tej wartości.

Firma CATL rozszerza swoje dostawy również na inne kraje, planując zaopatrzenie japońskiego koncernu Honda Motor w akumulatory litowo-jonowe o łącznej mocy 56 GWh do 2027 roku.

Chcąc silniej zaznaczyć swoją obecność w Chinach, spółka Samsung SDI podpisała niedawno pakt o współpracy w chińskim mieście Tiencin, na mocy którego zainwestuje 800 mln dolarów w utworzenie fabryki produkującej baterie cylindryczne przeznaczone do użytku w pojazdach elektrycznych, elektronarzędziach i systemach magazynowania energii. Źródła dodają, że Samsung wznowił również realizację fazy 2 projektu w swojej bazie produkcji akumulatorów w Xian i uruchomi pięć linii produkcyjnych baterii litowo- jonowych o pojemności 60 Ah.

W związku z tym, że Tesla, główny klient Panasonica w zakresie baterii, otworzy wkrótce bazę produkcyjną pojazdów elektrycznych w Szanghaju, Japończycy planują zbudować dwie dodatkowe linie w swoim zakładzie w Dalian City, w prowincji Liaonining, aby o 80% zwiększyć możliwości wytwarzania baterii pryzmatycznych.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Tesla i Panasonic szukają wzrostu wydajności przed nowymi inwestycjami w baterie
Niemcy będą finansować centrum rozwoju baterii dla pojazdów elektrycznych
Toyota i Panasonic będą wspólnie produkować baterie dla samochodów elektrycznych
Panasonic wstrzymuje produkcję ogniw dla Tesli
Ceny baterii litowo-jonowych nadal spadają
Panasonic wycofuje się z branży półprzewodników
Baterie: od produktu do usługi
Do 2030 roku ceny akumulatorów litowo-jonowych zmaleją o połowę
Komparatory do układów monitorujących stan baterii
Szwedzki Northvolt uruchomi w Gdańsku fabrykę systemów bateryjnych
BASF i Nornickel łączą siły, by napędzić europejski przemysł baterii do pojazdów elektrycznych
Chiński potentat z branży EV zbuduje fabrykę baterii litowo-jonowych
Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW
Chiński Capchem uruchomi we Wrocławiu fabrykę komponentów do baterii litowo-jonowych
Czy baterie magnezowo-jonowe będą lepsze niż litowo-jonowe?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i Ampleon zawierają globalną umowę dystrybucyjną obejmującą rozwiązania zasilania RF
Produkcja elektroniki
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Aktualności
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Aktualności
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Aktualności
Większe możliwości personalizacji stanowisk dzięki konfiguratorowi mebli Reeco
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Microchip rozszerza ofertę rozwiązań kosmicznych o przetwornicę DC/DC SA15-28 i filtr EMI SF100-28
Technika
Sterowniki tranzystorów MOSFET w układach półmostkowych
Prezentacje firmowe
Wszechstronne zasilacze open-frame i zasilacze obudowane - do każdego zastosowania
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów