Statystyki branżowe pokazały, że w ciągu pierwszych 11 miesięcy 2018 roku całkowita moc baterii zainstalowanych w nowych pojazdach elektrycznych w Chinach wynosiła 43,53 GWh, przy czym chińscy producenci akumulatorów Contemporary Amperex Technology (CATL) oraz BYD dostarczyli odpowiednio 41 i 22% tej wartości.
Firma CATL rozszerza swoje dostawy również na inne kraje, planując zaopatrzenie japońskiego koncernu Honda Motor w akumulatory litowo-jonowe o łącznej mocy 56 GWh do 2027 roku.
Chcąc silniej zaznaczyć swoją obecność w Chinach, spółka Samsung SDI podpisała niedawno pakt o współpracy w chińskim mieście Tiencin, na mocy którego zainwestuje 800 mln dolarów w utworzenie fabryki produkującej baterie cylindryczne przeznaczone do użytku w pojazdach elektrycznych, elektronarzędziach i systemach magazynowania energii. Źródła dodają, że Samsung wznowił również realizację fazy 2 projektu w swojej bazie produkcji akumulatorów w Xian i uruchomi pięć linii produkcyjnych baterii litowo- jonowych o pojemności 60 Ah.
W związku z tym, że Tesla, główny klient Panasonica w zakresie baterii, otworzy wkrótce bazę produkcyjną pojazdów elektrycznych w Szanghaju, Japończycy planują zbudować dwie dodatkowe linie w swoim zakładzie w Dalian City, w prowincji Liaonining, aby o 80% zwiększyć możliwości wytwarzania baterii pryzmatycznych.
Źródło: DigiTimes