Chiński potentat z branży EV zbuduje fabrykę baterii litowo-jonowych

Notowana na giełdach w Hong Kongu i Szanghaju firma BYD, będąca największym chińskim producentem samochodów elektrycznych, zbuduje nową fabrykę baterii litowo-jonowych przeznaczonych do takich pojazdów. Umowę w tej sprawie podpisano z władzami południowochińskiego miasta Chongqing. BYD ma zainwestować około 1,5 mld dolarów. Zdolności produkcyjne zakładu, liczone jako pojemność wytwarzanych baterii, mają osiągnąć 20 GWh na rok.

Posłuchaj
00:00

BYD ma już w Chinach trzy fabryki baterii do pojazdów elektrycznych i hybrydowych - w Shenzhen, Huizhou i w Qinghai. Zakłady te mogą rocznie wyprodukować akumulatory o łącznej pojemności 40 GWh. Chiński potentat planuje również uruchomienie fabryki baterii w Europie, jednak dotychczas nie jest znana jej lokalizacja.

Źródło: ORPA

Powiązane treści
Baterie litowo-jonowe będą tanieć coraz wolniej
Chiński BYD światowym liderem sprzedaży elektrycznych pojazdów użytkowych
W połowie następnej dekady europejski rynek baterii osiągnie wartość 250 mld euro
Samsung i Panasonic zwiększają produkcję baterii, by wykorzystać rynek chiński
Zmniejszenie subsydiowania uderzy w produkcję samochodów elektrycznych w Chinach
Niemcy będą finansować centrum rozwoju baterii dla pojazdów elektrycznych
Produkcja baterii litowo-jonowych na świecie. Czy Europa pozostaje w tyle?
Ogniwa litowo-jonowe - Akumulatory i ich konstrukcje
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów