Zmniejszenie subsydiowania uderzy w produkcję samochodów elektrycznych w Chinach

Decyzja chińskiego rządu o zmniejszeniu o ponad połowę dotacji dla nabywców samochodów elektrycznych mocno uderzy w producentów takich pojazdów. Od czerwca bieżącego roku państwowe dofinansowanie kupujących w wysokości 9830 dolarów zostanie zmniejszone do kwoty 4100 dolarów. Dotacje samorządowe, które były nawet o 50% wyższe niż dotacje rządowe, mają zostać zniesione.

Posłuchaj
00:00

Chiński rynek samochodów elektrycznych stanowi połowę rynku światowego, zatem wpływ obniżki dotacji na produkcję tych pojazdów może być bardzo duży. Wielu zagranicznych producentów samochodów, w tym Ford, GM, Mercedes, Audi, Nissan, Peugeot, Jaguar, Hyundai i Mazda, ma w Chinach umowy produkcyjne, które teraz będą wyglądać mniej atrakcyjnie.

Według doniesień chińskich mediów, ministerstwo finansów podniosło również wymagania techniczne dla dostawców i nawet o ponad połowę obniżyło subsydiowanie produkcji nowych samochodów elektrycznych. Zwiększono wymagania jakościowe w zakresie akumulatorów oraz zasięgów pojazdów. Pełna wartość subsydiów została zachowana w przypadku akumulatorów o gęstości energii co najmniej 160 Wh/kg. Oczekuje się, że pobudzi to popyt na trójskładnikowe baterie litowe, głównie LiCoO2, LiMn2O4 i LiNiO2, stosowane w elektrycznych modelach wysokiej klasy.

Powodem decyzji podjętej przez rząd Chin jest dążenie do wywarcia na branżę presji, która skłaniać będzie do rozwijania produkcji tylko najwyższej jakości pojazdów. Rząd Chin zamierza zapewnić przetrwanie tylko najsilniejszym.

Źródło: Electronics Weekly, DigiTimes

Powiązane treści
Tesla rozmawia o akumulatorach z chińską firmą CATL
Nowe produkty do samochodów elektrycznych i stacji ładujących
Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów
W ubiegłym roku Chińczycy kupili blisko 1,3 mln samochodów z silnikami elektrycznymi
Tesla inauguruje budowę fabryki samochodów w Chinach
Volkswagen będzie produkował elektryczne modele w Chinach
Chiński potentat z branży EV zbuduje fabrykę baterii litowo-jonowych
Chińska grupa Envision przejmie akumulatorową jednostkę Nissana
Chiny wyrastają na największego eksportera akumulatorów do samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Silanna i DigiKey razem w grze o rynek ADC – nowa generacja przetworników Plural z krótszym czasem dostaw i niższą ceną
Aktualności
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Zasilanie
TDK Electronics przechodzi w pełni na energię odnawialną we wszystkich zakładach produkcyjnych
Produkcja elektroniki
Lit - perspektywy wydobycia w Europie
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy
Informacje z firm
Atrakcyjna oferta outletowa w sklepie internetowym Grupy RENEX

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów