Chińska grupa Envision przejmie akumulatorową jednostkę Nissana

Chińska grupa Envision, należąca do największych na świecie producentów turbin wiatrowych i będąca również deweloperem projektów OZE, kupi od Nissana biznes baterii litowo-jonowych - firmę Automotive Energy Supply Corp (AESC). Nie ujawniono wartości transakcji, ale wiadomo, że Nissan ma zachować 25% udziałów w nowym podmiocie tworzonym przez Envision.

Posłuchaj
00:00

Realizując transakcję, Envision stanie się także właścicielem centrów badawczo-rozwojowych i linii produkcyjnych Nissana w Oppama, Atsugi i w Zama, w Japonii. Przejmie również, należące do Nissana w ramach osobnych spółek, fabryki baterii litowo-jonowych w Smyrna w amerykańskim stanie Tennessee oraz w Sunderland w Wielkiej Brytanii.

Po sprzedaży swoich fabryk baterii japoński producent najpopularniejszego na świecie samochodu elektrycznego Leaf będzie musiał polegać na zakupach od zewnętrznych dostawców, być może także od nowego podmiotu, kontrolowanego przez Envision. Współpracująca z Nissanem firma Renault wyposaża swoje pojazdy elektryczne m.in. w baterie spółki LG Chem, której europejska fabryka znajduje się pod Wrocławiem.

Już w roku 2007 zainteresowana przejęciem akumulatorowej jednostki Nissana była chińska firma GSR Capital. Wówczas transakcja miała wynieść około 1 mld dolarów. Nie doszła jednak do skutku z powodu trudności negocjacyjnych z udziałowcem AESC - grupą NEC mającą 42% udziałów poprzez NEC Corp. oraz 7% jako NEC Energy Devices. Obecnie NEC nie blokuje sprzedaży AESC. Przed sfinalizowaniem transakcji z Envision, przewidzianym na marzec 2019 roku, Nissan przejmie od NEC-a 49% należących do niego udziałów w AESC.

Źródło: gramwzielone.pl

Powiązane treści
Ogniwa litowo-jonowe - Akumulatory i ich konstrukcje
GSR Capital kupi od Nissana zakłady produkujące akumulatory
Nissan i NEC inwestują w akumulatory Li-Ion
Krzem może być drogą do zwiększenia potencjału akumulatorów
Chiny przyjęły regulacje w zakresie ponownego wykorzystywania wycofywanych akumulatorów EV
Spada wartość fuzji i przejęć w branży półprzewodnikowej
Varta planuje masową produkcję ogniw akumulatorów samochodów elektrycznych
Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów
W Norwegii prawie jedną trzecią całej sprzedaży stanowią samochody elektryczne
Zmniejszenie subsydiowania uderzy w produkcję samochodów elektrycznych w Chinach
Rynek akumulatorów - inwestycje, wyzwania, nowe technologie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival
Konferencja
Wieczór Biznesowy PTG Rzeszów
Gospodarka
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów