Chińska grupa Envision przejmie akumulatorową jednostkę Nissana

Chińska grupa Envision, należąca do największych na świecie producentów turbin wiatrowych i będąca również deweloperem projektów OZE, kupi od Nissana biznes baterii litowo-jonowych - firmę Automotive Energy Supply Corp (AESC). Nie ujawniono wartości transakcji, ale wiadomo, że Nissan ma zachować 25% udziałów w nowym podmiocie tworzonym przez Envision.

Posłuchaj
00:00

Realizując transakcję, Envision stanie się także właścicielem centrów badawczo-rozwojowych i linii produkcyjnych Nissana w Oppama, Atsugi i w Zama, w Japonii. Przejmie również, należące do Nissana w ramach osobnych spółek, fabryki baterii litowo-jonowych w Smyrna w amerykańskim stanie Tennessee oraz w Sunderland w Wielkiej Brytanii.

Po sprzedaży swoich fabryk baterii japoński producent najpopularniejszego na świecie samochodu elektrycznego Leaf będzie musiał polegać na zakupach od zewnętrznych dostawców, być może także od nowego podmiotu, kontrolowanego przez Envision. Współpracująca z Nissanem firma Renault wyposaża swoje pojazdy elektryczne m.in. w baterie spółki LG Chem, której europejska fabryka znajduje się pod Wrocławiem.

Już w roku 2007 zainteresowana przejęciem akumulatorowej jednostki Nissana była chińska firma GSR Capital. Wówczas transakcja miała wynieść około 1 mld dolarów. Nie doszła jednak do skutku z powodu trudności negocjacyjnych z udziałowcem AESC - grupą NEC mającą 42% udziałów poprzez NEC Corp. oraz 7% jako NEC Energy Devices. Obecnie NEC nie blokuje sprzedaży AESC. Przed sfinalizowaniem transakcji z Envision, przewidzianym na marzec 2019 roku, Nissan przejmie od NEC-a 49% należących do niego udziałów w AESC.

Źródło: gramwzielone.pl

Powiązane treści
Ogniwa litowo-jonowe - Akumulatory i ich konstrukcje
GSR Capital kupi od Nissana zakłady produkujące akumulatory
Nissan i NEC inwestują w akumulatory Li-Ion
Krzem może być drogą do zwiększenia potencjału akumulatorów
Chiny przyjęły regulacje w zakresie ponownego wykorzystywania wycofywanych akumulatorów EV
Spada wartość fuzji i przejęć w branży półprzewodnikowej
Varta planuje masową produkcję ogniw akumulatorów samochodów elektrycznych
Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów
W Norwegii prawie jedną trzecią całej sprzedaży stanowią samochody elektryczne
Zmniejszenie subsydiowania uderzy w produkcję samochodów elektrycznych w Chinach
Rynek akumulatorów - inwestycje, wyzwania, nowe technologie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Produkcja elektroniki
Coraz większy udział materiałów polimerowych w zaawansowanym pakowaniu chipów
Komponenty
Rynek pamięci NAND pod presją: rosnące ceny i wydłużone terminy dostaw
Komunikacja
Cyfrowa mapa świata na nowo - WTDC-25 w Baku wyznacza kierunek globalnego rozwoju technologii
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów