Chińska grupa Envision przejmie akumulatorową jednostkę Nissana

Chińska grupa Envision, należąca do największych na świecie producentów turbin wiatrowych i będąca również deweloperem projektów OZE, kupi od Nissana biznes baterii litowo-jonowych - firmę Automotive Energy Supply Corp (AESC). Nie ujawniono wartości transakcji, ale wiadomo, że Nissan ma zachować 25% udziałów w nowym podmiocie tworzonym przez Envision.

Posłuchaj
00:00

Realizując transakcję, Envision stanie się także właścicielem centrów badawczo-rozwojowych i linii produkcyjnych Nissana w Oppama, Atsugi i w Zama, w Japonii. Przejmie również, należące do Nissana w ramach osobnych spółek, fabryki baterii litowo-jonowych w Smyrna w amerykańskim stanie Tennessee oraz w Sunderland w Wielkiej Brytanii.

Po sprzedaży swoich fabryk baterii japoński producent najpopularniejszego na świecie samochodu elektrycznego Leaf będzie musiał polegać na zakupach od zewnętrznych dostawców, być może także od nowego podmiotu, kontrolowanego przez Envision. Współpracująca z Nissanem firma Renault wyposaża swoje pojazdy elektryczne m.in. w baterie spółki LG Chem, której europejska fabryka znajduje się pod Wrocławiem.

Już w roku 2007 zainteresowana przejęciem akumulatorowej jednostki Nissana była chińska firma GSR Capital. Wówczas transakcja miała wynieść około 1 mld dolarów. Nie doszła jednak do skutku z powodu trudności negocjacyjnych z udziałowcem AESC - grupą NEC mającą 42% udziałów poprzez NEC Corp. oraz 7% jako NEC Energy Devices. Obecnie NEC nie blokuje sprzedaży AESC. Przed sfinalizowaniem transakcji z Envision, przewidzianym na marzec 2019 roku, Nissan przejmie od NEC-a 49% należących do niego udziałów w AESC.

Źródło: gramwzielone.pl

Powiązane treści
Ogniwa litowo-jonowe - Akumulatory i ich konstrukcje
GSR Capital kupi od Nissana zakłady produkujące akumulatory
Nissan i NEC inwestują w akumulatory Li-Ion
Krzem może być drogą do zwiększenia potencjału akumulatorów
Chiny przyjęły regulacje w zakresie ponownego wykorzystywania wycofywanych akumulatorów EV
Spada wartość fuzji i przejęć w branży półprzewodnikowej
Varta planuje masową produkcję ogniw akumulatorów samochodów elektrycznych
Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów
W Norwegii prawie jedną trzecią całej sprzedaży stanowią samochody elektryczne
Zmniejszenie subsydiowania uderzy w produkcję samochodów elektrycznych w Chinach
Rynek akumulatorów - inwestycje, wyzwania, nowe technologie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Gospodarka
W czwartek w Warszawie startuje Evertiq Expo
Opinie
AI zapewni dynamiczny cennik w e-commerce

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów