Varta planuje masową produkcję ogniw akumulatorów samochodów elektrycznych

| Gospodarka Aktualności

Niemiecka firma Varta produkująca akumulatory podpisała z Instytutem Fraunhofera umowę mającą na celu stworzenie podstaw do masowej produkcji ogniw litowo-jonowych do samochodów elektrycznych. Firma, która obecnie specjalizuje się m.in. w bateriach do aparatów słuchowych i w dużych systemach magazynowania energii słonecznej, stara się nawiązać rywalizację z azjatyckimi liderami w sektorze elektromobilności.

Varta planuje masową produkcję ogniw akumulatorów samochodów elektrycznych

Dzięki projektowi badawczemu Varta chce w produkcji ogniw akumulatorowych uzyskać nad azjatyckimi producentami przewagę techniczną. Obecnie prowadzi intensywne rozmowy z różnymi uczestnikami rynku, by rozszerzyć linię swoich produktów. Według źródeł, Varta, chemiczny gigant BASF oraz niemiecka spółka zależna Forda - Ford-Werke GmbH, znajdują się wśród firm zaangażowanych w rozmowy z niemieckim ministrem gospodarki Peterem Altmaierem na temat budowy lokalnych sojuszów w zakresie baterii samochodowych.

Varta jest obecnie jedyną w Niemczech firmą, która ma doświadczenie w masowej produkcji ogniw akumulatorowych, co zmniejsza ryzyko wchodzenia w nowe obszary rynku, takie jak właśnie duże ogniwa litowo-jonowe do samochodów elektrycznych. Minister Altmaier zapewnił, że jest zainteresowanie produkcją ogniw akumulatorowych ze strony kilku konsorcjów, i że spodziewa się pierwszych konkretnych decyzji inwestycyjnych pod koniec pierwszego kwartału 2019 roku.

Niemiecki rząd przeznaczył 1 miliard euro na wsparcie firm krajowych, które chcą produkować ogniwa akumulatorowe do pojazdów elektrycznych, co ma pozwolić na zmniejszenie uzależnienia niemieckich producentów od dostawców z Azji, a także na ochronę miejsc pracy zagrożonych przez odchodzenie od stosowania silników spalinowych.

Berliński nacisk na kształtowanie polityki przemysłowej jest częścią europejskich starań mających na celu stworzenie aliansów w zakresie wytwarzania baterii, aby przeciwdziałać dominacji firm chińskich, japońskich i koreańskich. Jednak liderzy rynku azjatyckiego już zwiększają produkcję, co może doprowadzić do nadpodaży i utrudnić wprowadzenie do produkcji ogniw akumulatorowych przez nowych graczy z Europy.

źródło: Reuters