Krzem może być drogą do zwiększenia potencjału akumulatorów

Firmy uczestniczące w wyścigu dotyczącym budowy coraz lepszych akumulatorów dla elektrycznych samochodów kierują swoje zainteresowanie w stronę krzemu. Szereg producentów pracuje nad rozwiązaniami materiałowymi, które pozwolą zwiększyć zasięg i obniżyć koszty produkcji. Wyniki prowadzonych badań pozwalają sądzić, że zastosowanie krzemu w masowej produkcji akumulatorów znacząco poprawi możliwości magazynowania energii. Krzem umożliwia bowiem uzyskanie większej gęstości energii niż grafit tradycyjnie stosowany jako element anod akumulatorów.

Posłuchaj
00:00

Jedną z firm widzących w krzemie duży potencjał jest, mająca siedzibę w Kalifornii, Sila Nanotechnologies. CEO firmy - Gene Berdichevsky - zapowiedział, że Sila zamierza w połowie przyszłej dekady zastosować krzemową technologię w ponad milionie akumulatorów trakcyjnych. Firma, która rozpoczęła swoją działalność w laboratorium w Georgia Institute of Technology, twierdzi, że opracowała technologię mogącą całkowicie zastąpić grafit, i że wprowadzi swoje rozwiązania krzemowe do towarów konsumpcyjnych już w przyszłym roku. Kluczowi klienci firmy Sila to BMW i Amperex Technology.

Podczas gdy Sila chce całkowicie zastąpić grafit, kanadyjski producent materiałów grafitowych Elcora Advanced Materials jest jedną z wielu firm zajmujących się zwiększaniem wydajnośc anod z proszków grafitowych poprzez dodawanie krzemu. Również belgijska firma Umicore - wiodący gracz w zakresie niklowo-manganowo-kobaltowych chemikaliów akumulatorowych - rozpoczęła badania nad wykorzystaniem większej ilości krzemu w akumulatorach. Zdaniem Marca Grynberga, CEO firmy, rozwiązania krzemowe są potencjalnym źródłem wielu korzyści dla branży akumulatorowej i dlatego również Umicore chce być na rynku.

Naukowcy z Uniwersytetu Vrije w Brukseli szacują, że za pomocą krzemu można w pojazdach elektrycznych obniżyć koszt kilowatogodziny o 30%.

Około 500 tys. pojazdów elektrycznych (EV) sprzedano na całym świecie w roku 2016, a liczba ta ma do roku 2022 wzrosnąć siedmiokrotnie. Czynnikiem hamującym jest nadal koszt EV oraz obawy związane z zasięgiem.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Varta planuje masową produkcję ogniw akumulatorów samochodów elektrycznych
Mercedes-Benz rozpoczyna w USA budowę fabryki akumulatorów
Ogniwa litowo-jonowe - Akumulatory i ich konstrukcje
Samochody elektryczne czekają na nowe akumulatory i bezprzewodowe ładowanie
Chińska grupa Envision przejmie akumulatorową jednostkę Nissana
Rośnie potencjał krajowych fabryk akumulatorów
Chiny wyrastają na największego eksportera akumulatorów do samochodów elektrycznych
Kolejne dwie inwestycje w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
Rynek akumulatorów - inwestycje, wyzwania, nowe technologie
GM i Honda rozszerzają współpracę w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
Rynek akumulatorów - wzrost zapewnią nowe aplikacje
Akumulatory ze stałym elektrolitem - czy przyniosą przełom?
Toyota i Panasonic wspólnie opracują akumulatory dla pojazdów elektrycznych
Akumulatory Li-Ion - czy zabraknie materiałów do ich budowy?
Akumulatory będą tańsze, ale nie pojemniejsze
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów