Toyota planuje dodać do swojej oferty samochody w pełni elektryczne, zmieniając tym samym poprzednią strategię dotyczącą samochodów ekologicznych, która skoncentrowana była na pojazdach hybrydowych typu plug-in oraz na pojazdach z ogniwami paliwowymi. Sprzedaż w pełni elektrycznych pojazdów firma chce rozpocząć we wczesnych latach dwudziestych.
Panasonic jest głównym dostawcą baterii dla amerykańskich Tesli. Jak pokazują przygotowane przez firmę Nomura Research dane za pierwsze półrocze 2017 roku, Panasonic obejmuje 29% rynku baterii stosowanych w hybrydach typu plug-in i w pojazdach elektrycznych. Najbliższy rywal - LG Chem - ma 13-procentowy udział w rynku, a kolejni konkurenci, czyli BYD Co Ltd z Chin - 10% oraz Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL) - 9%.
źródło: Reuters
zdjęcie: Prezes Toyota Motor Corp Akio Toyoda (z lewej) i prezes Panasonic Corp Kazuhiro Tsuga uczestniczący w konferencji prasowej w Tokio - Japonia, 13 grudnia 2017 (źródło: Reuters/Toru Hanai)