Toyota i Panasonic wspólnie opracują akumulatory dla pojazdów elektrycznych

Firmy Toyota Motor Corp i Panasonic Corp poinformowały dzisiaj, że rozważają wspólne opracowanie akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV). Partnerstwo to, może firmie Panasonic pomóc zwiększyć rynkową przewagę w zakresie samochodowych akumulatorach litowo-jonowych. Komunikat obu firm bazuje na istniejącej umowie, w ramach której Panasonic produkuje dla Toyoty akumulatory do pojazdów spalinowo-elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.

Posłuchaj
00:00

Toyota planuje dodać do swojej oferty samochody w pełni elektryczne, zmieniając tym samym poprzednią strategię dotyczącą samochodów ekologicznych, która skoncentrowana była na pojazdach hybrydowych typu plug-in oraz na pojazdach z ogniwami paliwowymi. Sprzedaż w pełni elektrycznych pojazdów firma chce rozpocząć we wczesnych latach dwudziestych.

Panasonic jest głównym dostawcą baterii dla amerykańskich Tesli. Jak pokazują przygotowane przez firmę Nomura Research dane za pierwsze półrocze 2017 roku, Panasonic obejmuje 29% rynku baterii stosowanych w hybrydach typu plug-in i w pojazdach elektrycznych. Najbliższy rywal - LG Chem - ma 13-procentowy udział w rynku, a kolejni konkurenci, czyli BYD Co Ltd z Chin - 10% oraz Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL) - 9%.

źródło: Reuters
zdjęcie: Prezes Toyota Motor Corp Akio Toyoda (z lewej) i prezes Panasonic Corp Kazuhiro Tsuga uczestniczący w konferencji prasowej w Tokio - Japonia, 13 grudnia 2017 (źródło: Reuters/Toru Hanai)

Powiązane treści
BMZ chce podbić rynek rowerów elektrycznych
Rynek akumulatorów - wzrost zapewnią nowe aplikacje
Toyota obniży ceny samochodowych silników elektrycznych
Politechniki i uniwersytety tworzą Polskie Konsorcjum Elektrochemicznego Magazynowania Energii - PolStorEn
W Warszawie rusza dzisiaj elektryczny car sharing
Panasonic Electric Works zmienił siedzibę
Toyota stawia na oprogramowanie open source
Akumulatorowe zasilanie urządzeń samochodowych
Toyota, Mazda i Denso opracują wspólne technologie budowy pojazdów elektrycznych
Toyota, Ericsson, Intel, DoCoMo i Denso tworzą motoryzacyjne konsorcjum big data
Toyota opracowuje nowy typ baterii do samochodów
Panasonic przejął kontrolę nad hiszpańskim producentem części samochodowych - firmą Ficosa
Tesla i Panasonic będą współpracować przy produkcji ogniw słonecznych
Panasonic może przyspieszyć inwestycję w fabrykę akumulatorów Tesli
Panasonic przywróci markę Technics
Toyota i Panasonic będą wspólnie produkować baterie dla samochodów elektrycznych
Krzem może być drogą do zwiększenia potencjału akumulatorów
Sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach bije kolejne rekordy
Varta planuje masową produkcję ogniw akumulatorów samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów