W Warszawie rusza dzisiaj elektryczny car sharing

Od 21 lutego do 31 marca na terenie Warszawy trwać będą testy usługi wypożyczania w pełni elektrycznych samochodów. W ramach tej pilotażowej fazy innogy e-Car Sharingu dla mieszkańców dostępne będą dwa samochody BMW i3, Renault ZOE, Nissan LEAF oraz Hyundai IONIQ Electric. Kolejne dwa pojazdy użytkować będzie partner biznesowy usługodawcy, a ósmym autem jeździć będą pracownicy firmy Innogy.

Posłuchaj
00:00

Ze stacji Innogy w Warszawie pobrano w 2017 r. 32 MWh energii elektrycznej, co oznacza wzrost o 55% w porównaniu z rokiem 2016.

By ułatwić skorzystanie z usługi innogy e-Car Sharing powstała aplikacja na smartfony, pozwalająca na rejestrację, odnajdywanie i wynajmowanie samochodów. Każdego dnia rano samochody podstawiane będą pod stacje ładowania Innogy na Placu Bankowym pod Ratuszem, na Placu Teatralnym przy Teatrze Wielkim, na ul. Emilii Plater przed Salą Kongresową, na Wybrzeżu Kościuszkowskim 41 pod siedzibą innogy Polska oraz na ul. Pileckiego przy Arenie Ursynów.

Koszt wypożyczenia to 0,60 zł za minutę i 0,80 zł za kilometr w przypadku Nissana i Renaulta oraz 1 zł za minutę i 1 zł za kilometr w przypadku Hyundaia i BMW. Istnieje też możliwość dobowego opłacenia wypożyczenia samochodu - 140 zł za Nissana i Renaulta oraz 200 zł za Hyundaia i BMW. Koszt wynajmu można obniżyć o 50%, wypełniając, po skorzystaniu z usługi, przygotowaną ankietę.

źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Powiązane treści
Innogy wydziela biznes pojazdów elektrycznych
Politechniki i uniwersytety tworzą Polskie Konsorcjum Elektrochemicznego Magazynowania Energii - PolStorEn
Ferrari planuje wyprodukowanie elektrycznego supersamochodu
Toyota i Panasonic wspólnie opracują akumulatory dla pojazdów elektrycznych
Grupa BMZ zawarła wart 150 mln euro kontrakt na dostawę akumulatorów do autobusów elektrycznych
Daimler rzuca wyzwanie Tesli - przedstawia elektryczną ciężarówkę E-Fuso
Toyota, Mazda i Denso opracują wspólne technologie budowy pojazdów elektrycznych
Tesla przedstawi elektryczną półciężarówkę o zasięgu 200-300 mil
LG Electronics uruchomi w USA fabrykę komponentów do samochodów elektrycznych
Porsche udostępnia 15-minutowe ładowarki samochodów elektrycznych
Dzisiaj w Warszawie rusza w pełni elektryczny car sharing - jeden z największych w Europie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Projektowanie i badania
Odporność danych wchodzi na nowy poziom: Veeam przejmuje Securiti AI
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów