Tesla przedstawi elektryczną półciężarówkę o zasięgu 200-300 mil

Według publikacji agencji Reuters, na wrzesień Tesla zaplanowała demonstrację ciężarówki z napędem elektrycznym o zasięgu roboczym 200-300 mil. Oznacza to, że ​​producent elektrycznych samochodów poprzez sektor przewozów regionalnych zamierza wejść na rynek komercyjnego transportu towarów. Elon Musk chce wyjść poza rynek samochodów luksusowych. Przekonuje branżę transportu samochodowego, iż realna jest perspektywa skonstruowania ciężkiego pojazdu o napędzie akumulatorowym, który może konkurować z konwencjonalnymi ciężarówkami z silnikami diesla, pokonującymi nawet 1000 mil na jednym zbiorniku paliwa.

Posłuchaj
00:00

Elektryczny prototyp Tesli będzie mógł przejechać najkrótszy dystans, który przez weteranów transportu jest już postrzegany jako transport długodystansowy. Wysiłki Tesli koncentrują się na elektrycznym pojeździe typu big-rig, znanym też jako "day cab", czyli bez miejsca do spania, zdolnym do przejechania około 200-300 mil na jednym ładowaniu. Ciężarówka taka mogłaby poruszać się regionalnie, np. z portów do pobliskich miast lub z magazynów do placówek handlowych.

Wśród firm zajmujących się transportem, które chcą zmniejszyć emisje i koszty operacyjne, zainteresowanie ciężarówkami elektrycznymi jest duże. Silniki elektryczne wymagają mniej zabiegów konserwacyjnych niż silniki spalinowe, a energia z sieci jest tańsza niż olej napędowy.

źródło: Reuters

Powiązane treści
Tesla chce w listopadzie 2019 roku rozpocząć produkcję modelu Y
W Warszawie rusza dzisiaj elektryczny car sharing
Tesla sprzedaje się w Europie lepiej niż luksusowe sedany z Niemiec
Ferrari planuje wyprodukowanie elektrycznego supersamochodu
Rekordowo złe wyniki Tesli
Daimler rzuca wyzwanie Tesli - przedstawia elektryczną ciężarówkę E-Fuso
Tesla zbuduje fabrykę w Szanghaju
Specjaliści nie wierzą w elektromobilność "Made in Poland"
Tesla zwalnia setki pracowników
Tesla i Vestas zwiększą efektywność wiatraków
Tesla osiąga w pierwszym kwartale rekord dostaw i produkcji samochodów
Chiny będą największym rynkiem elektrycznych Tesli
Tesla przekracza oczekiwania i spodziewa się dalszego wzrostu
Tesla oficjalnie uruchomiła produkcję w Gigafactory
Tesla kupi niemiecką firmę Grohmann Engineering by zautomatyzować i przyspieszyć produkcję
Ursus dostał dofinansowanie na elektryczny pojazd dostawczy
Volvo zamierza wprowadzić na rynek Ameryki Północnej elektryczne samochody ciężarowe
Sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach bije kolejne rekordy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów