Volvo zamierza wprowadzić na rynek Ameryki Północnej elektryczne samochody ciężarowe

Volvo, drugi co do wielkości producent ciężarówek na świecie, planuje do 2020 r. rozpocząć sprzedaż samochodów elektrycznych w Ameryce Północnej. Umowę w tej sprawie szwedzki producent podpisał w czwartek z władzami Kalifornii. Zgodnie z porozumieniem, w przyszłym roku firma wdroży do eksploatacji osiem elektrycznych demonstracyjnych jednostek akumulatorowych Class 8 oraz 15 jednostek przedprodukcyjnych i komercyjnych w kalifornijskim regionie South Coast Air Basin, który objęty jest zarządzaniem jakością powietrza.

Posłuchaj
00:00

Producenci samochodów ciężarowych pracują pełną parą, aby zabezpieczyć potencjalne zapotrzebowanie na rynku pojazdów elektrycznych i autonomicznych, rywalizując w Ameryce Północnej z Teslą, Fordem i Daimlerem. W bieżącym roku Volvo rozpoczęło produkcję swojej pierwszej w pełni elektrycznej ciężarówki do użytku komercyjnego - Volvo FL Electric - która ma być w przyszłym roku sprzedawana w Europie na potrzeby zaopatrzeniowych przewozów miejskich.

Rzecznik firma poinformował w czwartek, że ciężarówka oferowana w Ameryce Północnej będzie bazować na tej samej technologii napędowej co wersja europejska, ale na razie jest zbyt wcześnie, by powiedzieć jak podobne będą obie ciężarówki.

Dbająca o czystość powietrza agencja California Air Resources Board przyznała projektowi Volvo środki w wysokości 44,8 mln dolarów. Rzecznik Volvo zapowiedział, że w ciągu najbliższych kilku lat firma planuje dodatkowo zainwestować 36,7 mln dolarów.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Volvo inwestuje w mobilne technologie ładowania samochodów elektrycznych
Pierwszy elektryczny samochód Volvo w 2019 roku
Samochody Volvo będą się ze sobą automatycznie komunikować
Autonomiczne ciężarówki w Chinach pokonują milion kilometrów dziennie
Na początku 2024 roku Volvo zakończy produkcję samochodów z silnikiem Diesla
Volvo Cars otworzy w Krakowie nowy Tech Hub
Ursus dostał dofinansowanie na elektryczny pojazd dostawczy
Volvo otwiera ośrodek badawczy w Dolinie Krzemowej
Volvo testuje autonomiczne ciężarówki
Volvo Cars i Autoliv opracują oprogramowanie dla pojazdów autonomicznych
Daimler rzuca wyzwanie Tesli - przedstawia elektryczną ciężarówkę E-Fuso
Tesla przedstawi elektryczną półciężarówkę o zasięgu 200-300 mil
Mercedes ma pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód ciężarowy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Elhurt wspiera lokalną społeczność oraz inicjatywy charytatywne
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival
Konferencja
Wieczór Biznesowy PTG Rzeszów

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów