Volvo zamierza wprowadzić na rynek Ameryki Północnej elektryczne samochody ciężarowe

Volvo, drugi co do wielkości producent ciężarówek na świecie, planuje do 2020 r. rozpocząć sprzedaż samochodów elektrycznych w Ameryce Północnej. Umowę w tej sprawie szwedzki producent podpisał w czwartek z władzami Kalifornii. Zgodnie z porozumieniem, w przyszłym roku firma wdroży do eksploatacji osiem elektrycznych demonstracyjnych jednostek akumulatorowych Class 8 oraz 15 jednostek przedprodukcyjnych i komercyjnych w kalifornijskim regionie South Coast Air Basin, który objęty jest zarządzaniem jakością powietrza.

Posłuchaj
00:00

Producenci samochodów ciężarowych pracują pełną parą, aby zabezpieczyć potencjalne zapotrzebowanie na rynku pojazdów elektrycznych i autonomicznych, rywalizując w Ameryce Północnej z Teslą, Fordem i Daimlerem. W bieżącym roku Volvo rozpoczęło produkcję swojej pierwszej w pełni elektrycznej ciężarówki do użytku komercyjnego - Volvo FL Electric - która ma być w przyszłym roku sprzedawana w Europie na potrzeby zaopatrzeniowych przewozów miejskich.

Rzecznik firma poinformował w czwartek, że ciężarówka oferowana w Ameryce Północnej będzie bazować na tej samej technologii napędowej co wersja europejska, ale na razie jest zbyt wcześnie, by powiedzieć jak podobne będą obie ciężarówki.

Dbająca o czystość powietrza agencja California Air Resources Board przyznała projektowi Volvo środki w wysokości 44,8 mln dolarów. Rzecznik Volvo zapowiedział, że w ciągu najbliższych kilku lat firma planuje dodatkowo zainwestować 36,7 mln dolarów.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Volvo inwestuje w mobilne technologie ładowania samochodów elektrycznych
Pierwszy elektryczny samochód Volvo w 2019 roku
Samochody Volvo będą się ze sobą automatycznie komunikować
Na początku 2024 roku Volvo zakończy produkcję samochodów z silnikiem Diesla
Volvo Cars otworzy w Krakowie nowy Tech Hub
Ursus dostał dofinansowanie na elektryczny pojazd dostawczy
Volvo otwiera ośrodek badawczy w Dolinie Krzemowej
Volvo testuje autonomiczne ciężarówki
Volvo Cars i Autoliv opracują oprogramowanie dla pojazdów autonomicznych
Daimler rzuca wyzwanie Tesli - przedstawia elektryczną ciężarówkę E-Fuso
Tesla przedstawi elektryczną półciężarówkę o zasięgu 200-300 mil
Mercedes ma pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód ciężarowy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Projektowanie i badania
Odporność danych wchodzi na nowy poziom: Veeam przejmuje Securiti AI
Komunikacja
Samsung i Google przyspieszają rewolucję XR
Mikrokontrolery i IoT
ME Embedded i Congatec - partnerstwo, które przyspieszy rozwój systemów automatyki i IoT
Aktualności
W czwartek w Warszawie startuje Evertiq Expo
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
W czwartek w Warszawie startuje Evertiq Expo
Opinie
AI zapewni dynamiczny cennik w e-commerce
Informacje z firm
SALTEK - ekspert w ochronie przed przepięciami - nowym dostawcą Dacpolu

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów