Daimler rzuca wyzwanie Tesli - przedstawia elektryczną ciężarówkę E-Fuso

Nasila się rywalizacja między Daimlerem a Teslą. Producent z Niemiec przedstawił właśnie prototyp ciężkiego samochodu ciężarowego o napędzie elektrycznym - E-Fuso Vision One. Ciężarówka może przewieźć 11 ton ładunku na odległość 350 kilometrów (220 mil), na jednym ładowaniu akumulatorów. Według Daimlera, pojazd przeznaczony jest do krótszych, miejskich przewozów i może w ciągu czterech lat zostać wprowadzony do sprzedaży w Europie, Japonii oraz USA. Odpowiedź Tesli na prototyp Daimlera ma nastąpić w ciągu kilku tygodni.

Posłuchaj
00:00

Jak wyjaśnia producent, ładowność E-Fuso będzie o 2 tony mniejsza od porównywalnego modelu napędzanego silnikiem spalinowym, by dostosować się do wagi 300-kilowatowych akumulatorów.

Ciężarówka jest częścią planów marki Fuso firmy Daimler, mających na celu oferowanie elektrycznych i hybrydowych opcji w całym zakresie samochodów ciężarowych i autobusów. Jej prezentacja była dla Tesli dużym zaskoczeniem. Amerykańska firma miała zamiar pokazać elektryczną ciężarówkę koncepcyjną 16 listopada.

źródło: Bloomberg

Powiązane treści
Za 23 mld dolarów Daimler kupi ogniwa akumulatorowe dla napędów pojazdów elektrycznych
Tesla chce w listopadzie 2019 roku rozpocząć produkcję modelu Y
W Warszawie rusza dzisiaj elektryczny car sharing
Tesla sprzedaje się w Europie lepiej niż luksusowe sedany z Niemiec
Ferrari planuje wyprodukowanie elektrycznego supersamochodu
Rekordowo złe wyniki Tesli
Tesla przedstawi elektryczną półciężarówkę o zasięgu 200-300 mil
Daimler buduje wartą 562 mln dolarów fabrykę akumulatorów litowo-jonowych
Ursus zamierza budować elektryczne ciągniki
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Solaris zrealizuje największe w Polsce zamówienie na autobusy elektryczne
Mercedes ma pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód ciężarowy
Daimler i Qualcomm ogłaszają nawiązanie strategicznej współpracy
Daimler Trucks zainwestuje pół miliarda euro w wysoce zautomatyzowane ciężarówki
Wspólne platformy samochodowe BMW i Daimlera pozwolą im zaoszczędzić miliardy euro
Mercedes-Benz rozpoczyna w USA budowę fabryki akumulatorów
Ursus dostał dofinansowanie na elektryczny pojazd dostawczy
Volvo zamierza wprowadzić na rynek Ameryki Północnej elektryczne samochody ciężarowe
Chiński BYD światowym liderem sprzedaży elektrycznych pojazdów użytkowych
Sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach bije kolejne rekordy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów