Daimler nie publikuje żadnych prognoz dotyczących potencjału swojej nowej fabryki, ale twierdzi, że inwestycja czterokrotnie zwiększy rozmiary istniejącej już fabryki baterii, którą zarządza Accumotive, spółka w 100% zależna od Daimlera. Niemiecki producent samochodów deklaruje również przeznaczenie kolejnych 500 mln euro na rozwój produkcji akumulatorów na całym świecie. Według zapewnień firmy, jeśli w Kamenz wszystko potoczy się zgodnie z planem, to zakład rozpocznie działanie w połowie 2018 roku.
Według analityków Bloomberg New Energy Finance zakład Daimlera w Kamenz będzie największą fabryką baterii w Europie, a potężne fabryki litowo-jonowych akumulatorów mają powstawać także w Szwecji, na Węgrzech i w Polsce. Badawcza organizacja Bloomberga szacuje, że do 2021 r. koszt akumulatorów spadnie o 41%, z obecnych 271 dolarów za kWh do 156 dolarów za kWh.
Spotkanie w firmie Accumotive w Kamenz, jednej z największych i najnowocześniejszych fabryk baterii na świecie: kanclerz federalna Angela Merkel w rozmowie z Dieterem Zetsche, prezesem zarządu Daimler AG i szefem spółki Mercedes-Benz Cars, oraz premier Saksonii Stanisaw Tillich, a także Markus Schäfer - członek zarządu Mercedes-Benz Cars, Production and Supply Chain i Frank Blome - dyrektor zarządzający Deutsche Accumotive GmbH & Co. KG. |
źródło: Ars Technica