BMZ chce podbić rynek rowerów elektrycznych

W 2016 roku polscy klienci kupili 10 tys. rowerów elektrycznych. To wciąż tylko 1% całego sektora rowerowego w naszym kraju, ale dynamika wzrostu sprzedaży jest w Polsce znacznie wyższa od globalnej średniej. Sektor e-rowerów może jeszcze przyśpieszyć za sprawą baterii PRECURSOR, której pomysłodawcą i producentem jest firma BMZ Poland z siedzibą w Gliwicach. Dzięki niej rower elektryczny będzie mógł pokonać ponad dwukrotnie większy dystans niż dotychczas, a monitorowanie jej pracy będzie możliwe z poziomu aplikacji mobilnej.

Posłuchaj
00:00

Według analiz PMR Consulting & Research do 2025 r. sprzedaż rowerów ze wspomaganiem elektrycznym rosnąć ma o nieco ponad 6% rocznie. W 2016 r. po produkty z kategorii e-bike w Polsce sięgaliśmy o 60% częściej niż w 2015.

BMZ zapowiada, że na nowej baterii zasięg wynieść ma nawet 200 km.

Dotychczas seryjnie wytwarzane akumulatory występowały w określonych parametrach, dlatego trzeba było adaptować do nich ramę roweru. Bateria BMZ ma się zmieniać w odpowiedzi na potrzeby projektantów rowerowych, którzy będą brać czynny udział w tworzeniu jej obudowy. Będzie ona dopasowywana do ich wymagań, stając się integralnym elementem designu pojazdu.

Przewagą baterii PRECURSOR będzie też możliwość sterowania oraz monitorowania jej stanu za pomocą specjalnej aplikacji, a wszystko bez konieczności użycia dodatkowego wyświetlacza. Na każdym poziomie ładowania można będzie sprawdzić przybliżony zasięg oraz poprawność przechowywania baterii. Aplikacja przypomni również o konieczności skorzystania z serwisu.

Za sprawą wykorzystania ogniw 21700 bateria ma mieć o blisko 40% większą pojemność niż standardowe akumulatory. Jej pojemność będzie się zwiększać dzięki rosnącej z roku na rok pojemności pojedynczych ogniw. Bateria PRECURSOR, współpracująca z systemami Shimano, Brose oraz Dapu, zostanie zaprezentowana podczas targów Eurobike w dniach 08-10 lipca 2018 r., w niemieckim mieście Friedrichshafen. Targi te uważane są za najważniejszą imprezę handlową dla producentów, dystrybutorów oraz dziennikarzy rowerowych w Europie.

źródło: BMZ

Powiązane treści
Kolejne dwie inwestycje w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
GM i Honda rozszerzają współpracę w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
LG Chem będzie dostarczać ogniwa litowo-jonowe firmie BMZ
Rynek akumulatorów - wzrost zapewnią nowe aplikacje
Toyota i Panasonic wspólnie opracują akumulatory dla pojazdów elektrycznych
BMZ Poland poszukuje pracowników do fabryki w Gliwicach
Grupa BMZ zawarła wart 150 mln euro kontrakt na dostawę akumulatorów do autobusów elektrycznych
Akumulatory Li-Ion - czy zabraknie materiałów do ich budowy?
LG otworzy w Polsce największą europejską fabrykę akumulatorów
Akumulatory będą tańsze, ale nie pojemniejsze
Firma BMZ Polska uruchomiła w Gliwicach nową fabrykę
Daimler buduje wartą 562 mln dolarów fabrykę akumulatorów litowo-jonowych
Nowy akumulator Samsunga pozwoli przejechać e-autem 500 km po 20 minutach ładowania
Na Uniwersytecie Warszawskim opracowano nowy typ litowo-jonowych akumulatorów
Samsung buduje gigafabrykę akumulatorową
Sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach bije kolejne rekordy
Po drogach całego świata jeździ 4 mln pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów