BMZ chce podbić rynek rowerów elektrycznych
| Gospodarka ArtykułyW 2016 roku polscy klienci kupili 10 tys. rowerów elektrycznych. To wciąż tylko 1% całego sektora rowerowego w naszym kraju, ale dynamika wzrostu sprzedaży jest w Polsce znacznie wyższa od globalnej średniej. Sektor e-rowerów może jeszcze przyśpieszyć za sprawą baterii PRECURSOR, której pomysłodawcą i producentem jest firma BMZ Poland z siedzibą w Gliwicach. Dzięki niej rower elektryczny będzie mógł pokonać ponad dwukrotnie większy dystans niż dotychczas, a monitorowanie jej pracy będzie możliwe z poziomu aplikacji mobilnej.
Według analiz PMR Consulting & Research do 2025 r. sprzedaż rowerów ze wspomaganiem elektrycznym rosnąć ma o nieco ponad 6% rocznie. W 2016 r. po produkty z kategorii e-bike w Polsce sięgaliśmy o 60% częściej niż w 2015.
BMZ zapowiada, że na nowej baterii zasięg wynieść ma nawet 200 km.
Dotychczas seryjnie wytwarzane akumulatory występowały w określonych parametrach, dlatego trzeba było adaptować do nich ramę roweru. Bateria BMZ ma się zmieniać w odpowiedzi na potrzeby projektantów rowerowych, którzy będą brać czynny udział w tworzeniu jej obudowy. Będzie ona dopasowywana do ich wymagań, stając się integralnym elementem designu pojazdu.
Przewagą baterii PRECURSOR będzie też możliwość sterowania oraz monitorowania jej stanu za pomocą specjalnej aplikacji, a wszystko bez konieczności użycia dodatkowego wyświetlacza. Na każdym poziomie ładowania można będzie sprawdzić przybliżony zasięg oraz poprawność przechowywania baterii. Aplikacja przypomni również o konieczności skorzystania z serwisu.
Za sprawą wykorzystania ogniw 21700 bateria ma mieć o blisko 40% większą pojemność niż standardowe akumulatory. Jej pojemność będzie się zwiększać dzięki rosnącej z roku na rok pojemności pojedynczych ogniw. Bateria PRECURSOR, współpracująca z systemami Shimano, Brose oraz Dapu, zostanie zaprezentowana podczas targów Eurobike w dniach 08-10 lipca 2018 r., w niemieckim mieście Friedrichshafen. Targi te uważane są za najważniejszą imprezę handlową dla producentów, dystrybutorów oraz dziennikarzy rowerowych w Europie.
źródło: BMZ