Według analiz PMR Consulting & Research do 2025 r. sprzedaż rowerów ze wspomaganiem elektrycznym rosnąć ma o nieco ponad 6% rocznie. W 2016 r. po produkty z kategorii e-bike w Polsce sięgaliśmy o 60% częściej niż w 2015.
BMZ zapowiada, że na nowej baterii zasięg wynieść ma nawet 200 km.
Dotychczas seryjnie wytwarzane akumulatory występowały w określonych parametrach, dlatego trzeba było adaptować do nich ramę roweru. Bateria BMZ ma się zmieniać w odpowiedzi na potrzeby projektantów rowerowych, którzy będą brać czynny udział w tworzeniu jej obudowy. Będzie ona dopasowywana do ich wymagań, stając się integralnym elementem designu pojazdu.
Przewagą baterii PRECURSOR będzie też możliwość sterowania oraz monitorowania jej stanu za pomocą specjalnej aplikacji, a wszystko bez konieczności użycia dodatkowego wyświetlacza. Na każdym poziomie ładowania można będzie sprawdzić przybliżony zasięg oraz poprawność przechowywania baterii. Aplikacja przypomni również o konieczności skorzystania z serwisu.
Za sprawą wykorzystania ogniw 21700 bateria ma mieć o blisko 40% większą pojemność niż standardowe akumulatory. Jej pojemność będzie się zwiększać dzięki rosnącej z roku na rok pojemności pojedynczych ogniw. Bateria PRECURSOR, współpracująca z systemami Shimano, Brose oraz Dapu, zostanie zaprezentowana podczas targów Eurobike w dniach 08-10 lipca 2018 r., w niemieckim mieście Friedrichshafen. Targi te uważane są za najważniejszą imprezę handlową dla producentów, dystrybutorów oraz dziennikarzy rowerowych w Europie.
źródło: BMZ