Rynek akumulatorów - wzrost zapewnią nowe aplikacje

Coraz więcej wymagań prawnych dotyczących redukcji emisji CO2 i dążenie do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza w miastach stanowi grupę najsilniejszych czynników napędzających rozwój rynku akumulatorów do pojazdów, takich jak hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in (PHEV) oraz pojazdy w pełni elektryczne zasilane z akumulatora (BEV - battery electric vehicle), a także autobusy elektryczne i ciężarówki. Przewidywana dla tych zastosowań łączna roczna stopa wzrostu w latach 2017-2023 (CAGR) wynieść ma 27,6%.

Posłuchaj
00:00

Tempo wzrostu w obszarze różnych aplikacji będzie zróżnicowane, a globalny rynek będzie napędzany głównie przez pojazdy w pełni elektryczne, których sprzedaż przekroczy wartość 50 mld dolarów w 2023 roku.

W zakresie dużych pakietów akumulatorów, przeznaczonych do współpracy z odnawialnymi źródłami energii i rozproszonymi sieciami zasilającymi, wzrost rynku będzie drugi pod względem szybkości, osiągając wartość CAGR w latach 2017-2023 na poziomie równym 57,1%. W przypadku małych akumulatorów - od 1 do 20 kWh - średni rynkowy wzrost ma sięgnąć 58,7%.

Opisywany sektor składa się z ogniw akumulatorowych generujących 58% rynkowych obrotów oraz z układów BMS (Battery Management Systems) nadzorujących zasilanie i ładowanie. Znaczenie tej drugiej części rośnie wraz z oczekiwaniami co do możliwości szybkiego ładowania.

Zdaniem Yole Développement w najbliższych latach nie zanosi się na żaden przełom technologiczny w zakresie źródeł chemicznych. Rozwój technologii będzie postępował ewolucyjnie poprzez stopniowe ulepszanie konstrukcji. Rozwój rynku będzie opierał się na poszerzeniu obszaru zastosowań, a nie na rewolucji produktowej.

Rozwój rynku akumulatorów w podziale na aplikacje wg Yole Developpement

W zakresie samochodów elektrycznych nowe rozwiązania będą wykorzystywać napięcie znamionowe 800 V, przy czym z czasem napięcie to powinno stać się standardem dla całej branży motoryzacyjnej. Przejście na wyższe napięcia znamionowe to głównie chęć zapewnia możliwości szybkiego ładowania. Ładowarki o mocy kilkudziesięciu kilowatów przy wysokich napięciach są w stanie pracować z prądem o niższym natężeniu, a więc wykorzystywać złącza i przewody o małych przekrojach.

Szybko rosnący rynek akumulatorów ściąga wielu nowych graczy, a tych którzy zajmowali się już tą tematyką zmusza do inwestycji. Bezsprzecznie produkcja ogniw jest realizowana pod dyktando i potrzeby sektora motoryzacji. Dla takich odbiorców są tworzone specjalne rozwiązania mechaniczne i elektryczne oraz pakiety zintegrowane łączące w jednej obudowie BMS i ogniwa.

Powiązane treści
BMZ chce podbić rynek rowerów elektrycznych
Akumulatory ze stałym elektrolitem - czy przyniosą przełom?
Toyota i Panasonic wspólnie opracują akumulatory dla pojazdów elektrycznych
Akumulatory Li-Ion - czy zabraknie materiałów do ich budowy?
LG otworzy w Polsce największą europejską fabrykę akumulatorów
Akumulatory będą tańsze, ale nie pojemniejsze
Daimler buduje wartą 562 mln dolarów fabrykę akumulatorów litowo-jonowych
Nowy akumulator Samsunga pozwoli przejechać e-autem 500 km po 20 minutach ładowania
Ogniwa litowo-jonowe - Akumulatory i ich konstrukcje
Varta planuje masową produkcję ogniw akumulatorów samochodów elektrycznych
Krzem może być drogą do zwiększenia potencjału akumulatorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów