Obaj producenci samochodów premium już ze sobą współpracują i niedawno rozszerzyli sojusz, by objąć nim także rozwój zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i usługi w zakresie mobilności. Firmy potwierdzały też prowadzenie rozmów na temat dzielenia kosztów inżynieryjnych dotyczących autonomicznych samochodów, jednak zarówno BMW, jak i Daimler wielokrotnie odmawiali udzielania komentarzy, czy ich współpraca może obejmować całe platformy pojazdów.
Auto Bild twierdzi, że Daimler i BMW rozmawiają o podziałach kosztów opracowań samochodów kompaktowych i średnich, które mają być elektryfikowane jako pierwsze, ale także mają mieć również możliwość stosowania konwencjonalnych układów napędowych. Według Auto Bilda, zawarcie obecnie negocjowanego porozumienia przyniesie BMW i Daimlerowi po 7 mld euro oszczędności w ciągu siedmiu lat. Sueddeutsche Zeitung zwraca uwagę, że oszczędności mogą być wyższe jeżeli do projektu zostaną włączone większe pojazdy.
Źródło: Reuters