BMW Group przeznaczy do 2025 roku ponad 30 mld euro na technologie przyszłości

| Gospodarka Aktualności

Grupa BMW, wchodząc w erę transformacji przemysłu motoryzacyjnego zainwestuje znaczne środki w badania i rozwój w celu kształtowania mobilności przyszłości. Reagując na przewidywalny rozwój popytu na globalnych rynkach motoryzacyjnych i dostosowując wielkość produkcji, BMW chce w pełni wykorzystać szeroką gamę dostępnych instrumentów, by zmaksymalizować elastyczność.

BMW Group przeznaczy do 2025 roku ponad 30 mld euro na technologie przyszłości

- Wymagana jest solidarność i odpowiedzialne działanie. W naszym społeczeństwie obowiązkiem silnych jest ochrona słabych. Grupa BMW w pełni popiera zatem środki mające na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się koronawirusa - powiedział w kontekście rozprzestrzeniania się koronawirusa, prezes zarządu BMW AG - Oliver Zipse.

- Nowe technologie mają kluczowe znaczenie dla przyszłości mobilności. Do 2025 roku zamierzamy zainwestować ponad 30 miliardów euro w badania i rozwój, aby podkreślić naszą pozycję lidera innowacji. To także wyraża nasze zaufanie do przyszłego rozwoju biznesu. Możliwość integracji różnych technologii w celu stworzenia kompletnego systemu jest niezwykle ważna. Firmy zdolne do rozwoju i łączenia sprzętu i oprogramowania w równym stopniu będą kształtować przyszłość samochodu. Pod tym względem jesteśmy wyraźnie na dobrej drodze - dodał Oliver Zipse.

Aby zrekompensować wysokie wydatki początkowe na przyszłościowe technologie, BMW Group będzie nadal systematycznie pracować nad osiąganiem ciągłej poprawy wydajności w ramach programu Performance> NEXT. Kluczowym aspektem tego przedsięwzięcia jest opracowanie jeszcze szybszych procesów cyfrowych i cieńszych struktur. Oczekuje się, że program Performance> NEXT przyniesie oszczędności na poziomie ponad 12 miliardów euro do końca 2022 r. Między innymi czasy opracowywania nowych modeli pojazdów ulegną skróceniu nawet o jedną trzecią. Po stronie produktów, od 2021 r. wyeliminowanych zostanie do 50% tradycyjnych wariantów układu napędowego.

Jako pionier mobilności elektrycznej BMW Group jest dziś wiodącym producentem i dostawcą zelektryfikowanych pojazdów, i obecnie znacznie poszerza swój asortyment. Do końca 2021 r. firma zamierza mieć na drogach ponad milion pojazdów z całkowicie elektrycznym lub hybrydowym układem napędowym. Do roku 2023 Grupa BMW będzie dysponować 25 modelami zelektryfikowanymi, z których ponad połowa będzie całkowicie elektryczna.

Obecna niepewność co do dalszego globalnego rozprzestrzeniania się i skutków koronawirusa utrudnia dokładną prognozę wyników biznesowych Grupy na rok budżetowy 2020. Oczekuje się, że w bieżącym roku dostawy w segmencie motoryzacyjnym będą się kształtować znacznie poniżej poziomu z roku poprzedniego. Biorąc pod uwagę opisane powyżej skutki, szacuje się, że zysk grupy będzie znacznie niższy niż w 2019 r.

Na całym świecie w 2019 roku Grupa BMW sprzedała ponad 2,5 mln pojazdów osobowych i ponad 175 tys. motocykli. Zysk przed opodatkowaniem w roku budżetowym 2019 wyniósł 7,118 mld euro z przychodów wynoszących 104,210 mld euro. Na dzień 31 grudnia 2019 r. BMW Group zatrudniała blisko 134 tys. pracowników.

źródło: BMW