BMW wdroży baterie nowej generacji

Możliwości rozwoju obecnie używanych akumulatorów litowo-jonowych, posiadających grafitowe anody i katody z tlenków litu, stopniowo zbliżają się do nieprzekraczalnej granicy. Jedynie nowy skład chemiczny pozwoli podnieść ich wydajność i poziom bezpieczeństwa. Grupa BMW nawiązała właśnie współpracę z kalifornijskim start-upem Sila Nanotechnologies (Sila Nano), której celem jest stworzenie baterii nowej generacji.

Posłuchaj
00:00

Start-up Sila Nano pracuje nad rodziną materiałów opartych przede wszystkim na krzemie, z których powstawać mają anody. Zastąpienie nimi konwencjonalnych elektrod grafitowych pozwoli wydłużyć cykl życia ogniw i zwiększyć gęstość gromadzonej energii. Jak deklaruje Sila Nano, materiały te już teraz mogą być produkowane na skalę masową.

Współpraca z BMW umożliwi szybszą komercjalizację opracowanej technologii - elektryczne samochody wyposażone w nowe baterie mają wyjechać na drogi na początku przyszłej dekady.

Nad nową generacją baterii ze stałym elektrolitem BMW pracuje również z innym amerykańskim start-upem - firmą Solid Power mającą siedzibę w Kolorado. Sila Nanotechnologies powstała w 2011 r. w Alameda.

źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Powiązane treści
Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW
GM i Honda rozszerzają współpracę w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
GM i Honda rozszerzają współpracę w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
Continental dołącza do sojuszu BMW, Intela i Mobileye'a pracującego nad autonomią pojazdów
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
BMW kończy współpracę z Chinami w zakresie autonomicznych samochodów
BMW chce sprzedać w 2017 roku 100 tysięcy elektrycznych samochodów
BMW zbuduje fabrykę akumulatorów do samochodów hybrydowych
Znany kompozytor pracuje nad dźwiękiem elektrycznych BMW
W połowie następnej dekady europejski rynek baterii osiągnie wartość 250 mld euro
Wspólne platformy samochodowe BMW i Daimlera pozwolą im zaoszczędzić miliardy euro
Niemcy będą finansować centrum rozwoju baterii dla pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów