BMW kończy współpracę z Chinami w zakresie autonomicznych samochodów

Niemiecki producent samochodów BMW i chiński gigant internetowy Baidu kończą wspólne badania nad autonomicznymi samochodami. Jak powiedział agencji Reuters prezes China BMW Olaf Kastner, obie firmy postanowiły zakończyć współpracę, która obejmowała badania w Stanach Zjednoczonych i Chinach, ponieważ pojawiły się różnice w podejściu do procedur badawczych. Olaf Kastner nie sprecyzował dokładnie punktów niezgody. Baidu szuka teraz nowych globalnych partnerów.

Posłuchaj
00:00

Wang Jing, szef jednostki rozwijającej autonomiczne samochody w Baidu powiedział, że firma wykorzysta teraz do testów w USA samochody Lincoln. Baidu ma na celu komercjalizację autonomicznych pojazdów na małą skalę do roku 2018, a do 2021 - wdrożenie szersze. Podobnie BMW - samochody o wysokim stopniu autonomii lub całkowicie autonomiczne chce wprowadzić do 2021 r.

BMW oraz Baidu pozostaną nadal partnerami w zakresie map wysokiej rozdzielczości, które są niezbędne do nawigacji autonomicznych pojazdów.

źródło: Reuters

Powiązane treści
Hyundai inwestuje w izraelski start-up, by ulepszyć technologię autonomicznej jazdy
Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW
BMW wdroży baterie nowej generacji
Elektronika kluczem do inteligentnych aut
Autonomiczny bus, który wyjechał na drogi w Las Vegas, miał wypadek w pierwszym dniu kursowania
Lidar Świętym Graalem przemysłu motoryzacyjnego
Badania wykazują ograniczoną akceptację samochodów bez kierowcy
Fiat Chrysler przyłącza się do supergrupy Intela pracującej nad autonomicznymi pojazdami
Continental i Baidu będą współpracować w zakresie autonomii pojazdów
Chiny rozwijają fabryki półprzewodników - w 2018 roku zainwestują 10 mld dolarów
General Motors rozpoczyna drogowe testy autonomicznego samochodu
Autonomiczne pojazdy wielką szansą dla rozwoju elektroniki
BMW chce sprzedać w 2017 roku 100 tysięcy elektrycznych samochodów
BMW zbuduje fabrykę akumulatorów do samochodów hybrydowych
Czy we współpracy z BMW powstanie samochód Apple?
BMW i Samsung rozszerzają partnerstwo
Układ kierowniczy elektrycznego BMW i3 produkowany na Śląsku
Znany kompozytor pracuje nad dźwiękiem elektrycznych BMW
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów