BMW kończy współpracę z Chinami w zakresie autonomicznych samochodów

Niemiecki producent samochodów BMW i chiński gigant internetowy Baidu kończą wspólne badania nad autonomicznymi samochodami. Jak powiedział agencji Reuters prezes China BMW Olaf Kastner, obie firmy postanowiły zakończyć współpracę, która obejmowała badania w Stanach Zjednoczonych i Chinach, ponieważ pojawiły się różnice w podejściu do procedur badawczych. Olaf Kastner nie sprecyzował dokładnie punktów niezgody. Baidu szuka teraz nowych globalnych partnerów.

Posłuchaj
00:00

Wang Jing, szef jednostki rozwijającej autonomiczne samochody w Baidu powiedział, że firma wykorzysta teraz do testów w USA samochody Lincoln. Baidu ma na celu komercjalizację autonomicznych pojazdów na małą skalę do roku 2018, a do 2021 - wdrożenie szersze. Podobnie BMW - samochody o wysokim stopniu autonomii lub całkowicie autonomiczne chce wprowadzić do 2021 r.

BMW oraz Baidu pozostaną nadal partnerami w zakresie map wysokiej rozdzielczości, które są niezbędne do nawigacji autonomicznych pojazdów.

źródło: Reuters

Powiązane treści
Hyundai inwestuje w izraelski start-up, by ulepszyć technologię autonomicznej jazdy
Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW
BMW wdroży baterie nowej generacji
Elektronika kluczem do inteligentnych aut
Autonomiczny bus, który wyjechał na drogi w Las Vegas, miał wypadek w pierwszym dniu kursowania
Lidar Świętym Graalem przemysłu motoryzacyjnego
Badania wykazują ograniczoną akceptację samochodów bez kierowcy
Fiat Chrysler przyłącza się do supergrupy Intela pracującej nad autonomicznymi pojazdami
Continental i Baidu będą współpracować w zakresie autonomii pojazdów
Chiny rozwijają fabryki półprzewodników - w 2018 roku zainwestują 10 mld dolarów
General Motors rozpoczyna drogowe testy autonomicznego samochodu
Autonomiczne pojazdy wielką szansą dla rozwoju elektroniki
BMW chce sprzedać w 2017 roku 100 tysięcy elektrycznych samochodów
BMW zbuduje fabrykę akumulatorów do samochodów hybrydowych
Czy we współpracy z BMW powstanie samochód Apple?
BMW i Samsung rozszerzają partnerstwo
Układ kierowniczy elektrycznego BMW i3 produkowany na Śląsku
Znany kompozytor pracuje nad dźwiękiem elektrycznych BMW
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów