Continental dołącza do sojuszu BMW, Intela i Mobileye'a pracującego nad autonomią pojazdów

Continental ogłosił przystąpienie do utworzonej przez BMW, Intela i firmę Mobileye platformy, której celem jest opracowywanie rozwiązań dla autonomicznych samochodów. Niemiecki producent, znany jako dostawca opon, pracować będzie nad integracją komponentów sprzętowych i oprogramowania. Continental chce odegrać kluczową rolę w komercjalizacji nowego rozwiązania, które ma być sprzedawane innym producentom samochodów.

Posłuchaj
00:00

Koszty integracji sprzętu, oprogramowania i gromadzonych danych, a także coraz szybsze tempo rozwoju pojazdów autonomicznych spowodowały wzrost liczby sojuszy między producentami samochodów i dostawcami różnych komponentów. BMW już w ubiegłym roku połączył siły z amerykańskim producentem chipów Intelem i izraelskim dostawcą systemów wizyjnych oraz ekspertem w zakresie tworzenia map samochodowych - firmą Mobileye, by stworzyć platformę dla samosterujących aut, której wdrożenie do produkcji przewidziano na rok 2021. W kwietniu niemiecki Daimler utworzył podobny sojusz z firmą Robert Bosch.

źródło: Reuters

Powiązane treści
Spółka joint venture OSRAM Continental rozpoczęła działalność
Hyundai inwestuje w izraelski start-up, by ulepszyć technologię autonomicznej jazdy
Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW
Osram i Continental tworzą spółkę joint venture
BMW wdroży baterie nowej generacji
Elektronika kluczem do inteligentnych aut
Autonomiczny bus, który wyjechał na drogi w Las Vegas, miał wypadek w pierwszym dniu kursowania
Lidar Świętym Graalem przemysłu motoryzacyjnego
Badania wykazują ograniczoną akceptację samochodów bez kierowcy
Toyota, Ericsson, Intel, DoCoMo i Denso tworzą motoryzacyjne konsorcjum big data
Fiat Chrysler przyłącza się do supergrupy Intela pracującej nad autonomicznymi pojazdami
Continental i Baidu będą współpracować w zakresie autonomii pojazdów
Continental uruchomił produkcję czujników w Czechach i przeniósł centrum B+R do Ostrawy
Continental uruchomił seryjną produkcję ogniw litowo-jonowych
BMW i Jaguar Land Rover nawiązują współpracę
Znany kompozytor pracuje nad dźwiękiem elektrycznych BMW
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów