Toyota, Ericsson, Intel, DoCoMo i Denso tworzą motoryzacyjne konsorcjum big data

Firmy Toyota, Intel, Denso, Ericsson i DoCoMo utworzyły Automotive Edge Computing Consortium, którego celem jest przetwarzanie dużych ilości danych generowanych przez aplikacje podłączonych do sieci pojazdów. Jak twierdzi Toyota w 2025 roku ilość danych przesyłanych z samochodów do chmury będzie wynosić 10 eksabajtów (10 trylionów bajtów) miesięcznie, czyli około 10 tys. razy więcej niż obecnie.

Posłuchaj
00:00

Celem konsorcjum jest stworzenie możliwości wykorzystywania danych do obsługi nowych usług, takich jak inteligentne wspomaganie kierowania pojazdem czy tworzenie w czasie rzeczywistym map drogowych w oparciu o cloud computing. Organizacja ma przygotować infrastrukturę zdolną do obsługi ogromnej ilości informacji przesyłanych ze skomunikowanych samochodów.

Obecnie konsorcjum tworzą firmy DENSO Corporation, Ericsson, Intel Corporation, Nippon Telegraph and Telephone Corporation (NTT), NTT DOCOMO, INC., Toyota InfoTechnology Center Co., Ltd. oraz Toyota Motor Corporation, które jednak zapraszają do udziału również inne przedsiębiorstwa, chcąc zbudować organizację o zasięgu globalnym.

źródło: Electronics Weekly, Toyota

Powiązane treści
Motoryzacja w 2018 roku idzie na rekord
Motoryzacja na celowniku producentów komponentów elektronicznych
Najwięcej inwestycji zagranicznych w motoryzacji
Ericsson będzie w Chinach testował internet przemysłowy
Toyota obniży ceny samochodowych silników elektrycznych
Intel zainwestuje 5 miliardów dolarów w izraelską fabrykę
Toyota i Panasonic wspólnie opracują akumulatory dla pojazdów elektrycznych
Rynek Big Data do 2020 r. wart będzie 210 mld dolarów
Toyota, Mazda i Denso opracują wspólne technologie budowy pojazdów elektrycznych
Intel planuje podwoić swoją wartość rynkową
Motoryzacja wychodzi na prowadzenie
Wzrost zapotrzebowania na układy elektroniczne w branży motoryzacyjnej
Fiat Chrysler przyłącza się do supergrupy Intela pracującej nad autonomicznymi pojazdami
Continental dołącza do sojuszu BMW, Intela i Mobileye'a pracującego nad autonomią pojazdów
Continental i Baidu będą współpracować w zakresie autonomii pojazdów
Autonomiczne pojazdy wielką szansą dla rozwoju elektroniki
Toyota i Denso uruchomią półprzewodnikowe przedsięwzięcie
Toyota sprzedaje technologię pojazdów elektrycznych chińskiemu start-upowi Singulato
Przybywa elektroniki w autach
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i igus zawarli globalną umowę dystrybucyjną
Zasilanie
Infineon zasili swoje zakłady zieloną energią elektryczną
Produkcja elektroniki
CBRTP rozwija produkcję 8-calowych podłoży GaN
Produkcja elektroniki
Chiny zaostrzają kontrolę eksportu materiałów akumulatorowych, pierwiastków ziem rzadkich i technologii pojazdów elektrycznych
Aktualności
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Projektowanie i badania
Qualcomm przejmuje Arduino
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów