Rynek Big Data do 2020 r. wart będzie 210 mld dolarów

Z najnowszych analiz firmy doradczej IDC wynika, że globalny rynek analityki Big Data do roku 2020 osiągnie wartość 210 miliardów dolarów. Prognoza zakłada, że do końca dekady roczny wzrost utrzyma się na obecnym poziomie 11,9%. Znacznie gorzej wypadają w tym zakresie przedsiębiorstwa polskie, które w rankingu Komisji Europejskiej poświęconym popularyzacji rozwiązań do przetwarzania Big Data notowane są na końcowych pozycjach, a to właśnie zdolność czerpania korzyści biznesowych z danych ma świadczyć o cyfrowej dojrzałości przedsiębiorstw.

Posłuchaj
00:00

Eksperci IDC od lat przewidują nadejście cyfrowej gospodarki, której charakterystyczną cechą będzie przetwarzanie przez firmy, instytucje państwowe i organizacje pozarządowe ogromnych ilości nieustrukturyzowanych danych. W bieżącym roku globalny rynek Big Data osiągnie poziom 150,8 mld dolarów. To o 12,4% więcej niż w roku ubiegłym. Do takiego wyniku przyczyniły się przede wszystkim inwestycje z sektora bankowego i produkcji przemysłowej.

Duże zbiory różnorodnych danych, których przetwarzanie nie byłoby możliwe bez zaawansowanych rozwiązań informatycznych, to wciąż ziemia niezdobyta. Eksperci szacują, że z obecną technologią badacze danych są w stanie wykorzystać zaledwie 20% wolumenu Big Data. Tymczasem ilość cyfrowych informacji w sieci dynamicznie rośnie i, zdaniem IDC, w 2025 r. międzynarodowa sieć ważyć będzie aż 163 zetabajtów. Ta mało znana jednostka odpowiada trylionowi gigabajtów, a korzysta się z niej wyłącznie do globalnego pomiaru ilości cyfrowych informacji. Dla porównania, internetowy gigant Google w swoich nowoczesnych centrach danych gromadzi pliki o łącznym rozmiarze około 15 eksabajtów, co w przeliczeniu na zetabajty daje 0,015.

Swoją wagę Internet w dużej mierze zawdzięcza zwyczajnym użytkownikom, których aktywność podsumowuje opublikowany przez firmę Domo raport "Data Never Sleeps 5.0". Wynika z niego, że w ciągu minuty internauci publikują ponad 46 tys. zdjęć na Instagramie, korzystają z wyszukiwarki Google ponad 3,5 mln razy i umieszczają ponad 74 tys. postów w mikroblogowym serwisie Tumber. Według Domo światowa populacja internautów wzrosła w 2017 r. o 17% i liczy już ponad 3,7 mld.

Stabilny wzrost rynku Big Data jest pochodną udanych implementacji zaawansowanych rozwiązań analitycznych. O ich skuteczności świadczy chociażby przeprowadzone przez NewVantage Partners badanie "Big Data Executive Survey for 2017", w którym wzięło udział m.in. 50 z 1000 największych firm w USA. Ponad 80% respondentów wyraziło zadowolenie ze zrealizowanych inicjatyw Big Data twierdząc, że okazały się sukcesem.

Z analityki Big Data korzysta się w wielu różnych branżach, takich jak np. transport czy przemysł, gdzie pomaga ona namierzać anomalie w pracy maszyn i zapobiegać awariom. Banki i firmy ubezpieczeniowe wykorzystują Big Data m.in. do wykrywania nadużyć. Rozwiązań opartych o analitykę wielkich zbiorów danych jest coraz więcej. Najczęściej znajdują się one w początkowym stadium rozwoju, jednak już na tym etapie ich wykorzystanie niesie ze sobą wymierne korzyści.

źródło: Cloud Technologies

Powiązane treści
Smart Data - inteligentna alternatywa dla Big Data?
Globalne wydatki na cyfrową transformację w 2018 roku przekroczą 1,1 biliona dolarów
Intel inwestuje w 15 start-upów z sektora Big Data
Toyota, Ericsson, Intel, DoCoMo i Denso tworzą motoryzacyjne konsorcjum big data
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zasilanie
Infineon i SolarEdge rozwijają platformę transformatorów półprzewodnikowych dla centrów danych AI
PCB
Eurocircuits startuje z konkurencyjną ofertą płytek HDI
Mikrokontrolery i IoT
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych
Produkcja elektroniki
Chińska branża MEMS w silnym trendzie wzrostowym
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów