wersja mobilna
Online: 402 Poniedziałek, 2018.04.23

Biznes

Motoryzacja na celowniku producentów komponentów elektronicznych

poniedziałek, 16 kwietnia 2018 12:54

Coraz większa liczba producentów podzespołów i komponentów stawia sobie za cel stworzenie specjalnych wersji tych urządzeń pod kątem aplikacji w nowoczesnym transporcie, a więc w pojazdach elektrycznych i hybrydowych, a także w samochodach autonomicznych. Do ich działania niezbędne są radary, lidary, kamery, akcelerometry, systemy nawigacji i inne zaawansowane rozwiązania. Firmy, które zajmowały się wcześniej rozwojem tego typu systemów, liczą na spore zyski.

W grupie takich producentów znajdują sie na przykład firmy Velodyne, Ibeo, Quanergy i Innoviz - w zakresie lidarów, Continental, Delphi i Denso - w obszarze radarów, Allied Vision, Flir i First Sensor - producenci kamer, a także KVH, Physical Logic i Honeywell - dostawcy jednostek IMU. W motoryzację włącza się też Intel, Nvidia, Xilinx i Renesas, przygotowując oprogramowanie, technologie i rozwiązania związane z jazdą autonomiczną.

W 2017 roku produkcja zrobotyzowanych pojazdów sięgnęła kilkuset sztuk, niemniej Yole Developpement prognozuje, że w roku 2032 będzie to już 3,1 mln sztuk rocznie, a od 2017 do 2032 łącznie powstanie 10,5 mln takich pojazdów. Średnioroczny wzrost w okresie najbliższych 15 lat ma wynieść aż 58%.

Firmy aktywne na rynku elektroniki motoryzacyjnej Prognoza rozwoju rynku komponentów motoryzacyjnych

26% kosztu produkcji pojazdów zrobotyzowanych (o różnym stopniu autonomii) przypadnie na czujniki, kolejne 17% na platformy komputerowe i sterowniki. Wartościowo oznacza to, że w 2022 roku sprzedaż lidarów osiągnie 1,6 mld dolarów, sprzedaż radarów - 44 mln dolarów, kamer - 600 mln, akcelerometrów - 900 mln i systemów nawigacji - 100 mln dolarów. Tak duży wzrost spowoduje, że konsekwencje dla istniejących graczy i tempo rozwoju technologii będą ogromne, a niektóre rynki związane z produktami, takimi jak lidary lub IMU dla przemysłu, podwoją się w ciągu najbliższych kilku lat. Po 2032 roku transport będzie zupełnie inny niż dzisiaj i to, co stanie się na rynku wielu specjalistów określa jako nadciągającą rewolucję.

 

World News 24h

poniedziałek, 23 kwietnia 2018 20:09

Chinese smartphone company Xiaomi is likely to launch its Mi7 flagship smartphone with 3D sensing technology in Q3 2018. Apple has enjoyed a monopoly in 3D face sensing technology until now and it may continue to do so until the next range of flagship phones with 3D facial sensing tech comes from different companies. But Xiaomi may have stolen a march over its competitors in this area. Xiaomi can move ahead of its competitors - Samsung, Huawei etc - in 3D facial recognition faster because it incorporates Qualcomm’s designs and technology in their phones to get the feature. On the other hand, Samsung and Huawei are opting for their in-house technology and methods to get the feature in their upcoming phones and that’s the reason why they will take a lot of time to achieve the same.

więcej na: www.cartoq.com