Czujniki magnetyczne to bezkontaktowe przełączniki, sensory położenia (kąta), prędkości, prądu oraz kompasy elektroniczne wykorzystujące efekt Halla lub magnetorezystancyjny (AMR, GMR i TMR). W największym stopniu korzysta z nich motoryzacja stanowiąc ponad 50% ogólnej wartości rynkowej tego sektora z udziałem 1,64 mld dol. w 2016 r, gdyż typowy samochód wykorzystuje 20-30 takich czujników magnetycznych, a hybrydowy nawet 35, bo w nim wymagane są dodatkowe punkty pomiarowe realizowane za pomocą czujników prądu.
Niemniej poza motoryzacją rynek jest wyraźnie bardzo rozdrobniony. Zdaniem analityków Yole Developpement przejście na bezszczotkowe silniki prądu stałego BDLC i aplikacje z obszaru IoT zwiększą istotnie ten rynek. Jedynie sprzedaż czujników elektronicznego kompasu "ecompass" ustabilizuje się po kilku latach kurczenia się z powodu szybkiej erozji cen i nasycenia rynku smartfonów.