W połowie następnej dekady europejski rynek baterii osiągnie wartość 250 mld euro

Według Komisji Europejskiej rynek baterii wykorzystywanych w pojazdach elektrycznych oraz sieciowych systemach zasilania ma w Europie do roku 2025 osiągnąć wartość 250 mld euro. Globalne zapotrzebowanie ma wówczas sięgnąć 600 GWh pojemności , natomiast zapotrzebowanie samej Europy - 200 GWh. Obecna wartość europejskiego rynku baterii to około 50 mld euro. Według dostępnych danych światowe zapotrzebowanie na baterie osiągnęło w 2017 r. 60 GWh.

Posłuchaj
00:00

Globalny sektor baterii rozwija się bardzo szybko. Z uwagi na silną konkurencję w zakresie technologii akumulatorowych i możliwość zdominowania tego sektora przez producentów azjatyckich i amerykańskich, Komisja Europejska zamierza przeznaczyć na rozwinięcie europejskiego rynku baterii około 2 mld euro.

Z inicjatywy wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Maroša Šefčoviča w październiku 2017 roku powołano European Battery Alliance. Celem tej organizacji jest stworzenie konkurencyjnego rynku produkcji baterii w Europie, począwszy od pozyskiwania surowców, a kończąc na recyklingu. Do sojuszu European Battery Alliance należy również Polska. Do 2030 r. rozwój elektromobilności ma w Polsce przyczynić się do powstania około  50,8 tys. nowych miejsc pracy.

Elektromobilność to bardzo silny, światowy trend, widoczny szczególnie wyraźnie w Chinach. W ubiegłym roku sprzedano tam około 100 tys. autobusów elektrycznych i milion tego typu samochodów. Zdaniem Międzynarodowej Agencji Energii pomiędzy 2020 a 2030 rokiem nastąpi wyrównanie całkowitego kosztu posiadania samochodów spalinowych i elektrycznych, co będzie przełomem i początkiem gwałtownego wzrostu sprzedaży tych ostatnich.

Źródło: WNP

Powiązane treści
Baterie litowo-jonowe będą tanieć coraz wolniej
Chiński potentat z branży EV zbuduje fabrykę baterii litowo-jonowych
Europa kończy 4 kwartał 2018 roku rekordowym wynikiem
Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW
Niemcy będą finansować centrum rozwoju baterii dla pojazdów elektrycznych
Chiński Capchem uruchomi we Wrocławiu fabrykę komponentów do baterii litowo-jonowych
BMW wdroży baterie nowej generacji
Czy baterie magnezowo-jonowe będą lepsze niż litowo-jonowe?
Nowe baterie z grafenu
Baterie: od produktu do usługi
ABB przystąpiła do projektu budowy największej w Europie fabryki baterii
Sony sprzedaje dział produkcji baterii
Toyota opracowuje nowy typ baterii do samochodów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
PCB
EMS i PCB są synergicznymi obszarami biznesu jedynie dla nielicznych
Zasilanie
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Gospodarka
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Gospodarka
Nowy standard ładowania EV: EVerged i AMPECO połączą siły, by stworzyć sieć 5000 punktów w 2 lata

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów