W połowie następnej dekady europejski rynek baterii osiągnie wartość 250 mld euro

Według Komisji Europejskiej rynek baterii wykorzystywanych w pojazdach elektrycznych oraz sieciowych systemach zasilania ma w Europie do roku 2025 osiągnąć wartość 250 mld euro. Globalne zapotrzebowanie ma wówczas sięgnąć 600 GWh pojemności , natomiast zapotrzebowanie samej Europy - 200 GWh. Obecna wartość europejskiego rynku baterii to około 50 mld euro. Według dostępnych danych światowe zapotrzebowanie na baterie osiągnęło w 2017 r. 60 GWh.

Posłuchaj
00:00

Globalny sektor baterii rozwija się bardzo szybko. Z uwagi na silną konkurencję w zakresie technologii akumulatorowych i możliwość zdominowania tego sektora przez producentów azjatyckich i amerykańskich, Komisja Europejska zamierza przeznaczyć na rozwinięcie europejskiego rynku baterii około 2 mld euro.

Z inicjatywy wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Maroša Šefčoviča w październiku 2017 roku powołano European Battery Alliance. Celem tej organizacji jest stworzenie konkurencyjnego rynku produkcji baterii w Europie, począwszy od pozyskiwania surowców, a kończąc na recyklingu. Do sojuszu European Battery Alliance należy również Polska. Do 2030 r. rozwój elektromobilności ma w Polsce przyczynić się do powstania około  50,8 tys. nowych miejsc pracy.

Elektromobilność to bardzo silny, światowy trend, widoczny szczególnie wyraźnie w Chinach. W ubiegłym roku sprzedano tam około 100 tys. autobusów elektrycznych i milion tego typu samochodów. Zdaniem Międzynarodowej Agencji Energii pomiędzy 2020 a 2030 rokiem nastąpi wyrównanie całkowitego kosztu posiadania samochodów spalinowych i elektrycznych, co będzie przełomem i początkiem gwałtownego wzrostu sprzedaży tych ostatnich.

Źródło: WNP

Powiązane treści
Baterie litowo-jonowe będą tanieć coraz wolniej
Chiński potentat z branży EV zbuduje fabrykę baterii litowo-jonowych
Europa kończy 4 kwartał 2018 roku rekordowym wynikiem
Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW
Niemcy będą finansować centrum rozwoju baterii dla pojazdów elektrycznych
Chiński Capchem uruchomi we Wrocławiu fabrykę komponentów do baterii litowo-jonowych
BMW wdroży baterie nowej generacji
Czy baterie magnezowo-jonowe będą lepsze niż litowo-jonowe?
Nowe baterie z grafenu
Baterie: od produktu do usługi
ABB przystąpiła do projektu budowy największej w Europie fabryki baterii
Sony sprzedaje dział produkcji baterii
Toyota opracowuje nowy typ baterii do samochodów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Gospodarka
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów