Sony sprzedaje dział produkcji baterii

Japoński koncern elektroniczny Sony Corp. pozbywa się działu produkcji baterii. Przejmie go wytwórca części elektronicznych Murata Manufacturing, który stanie się właścicielem dwóch japońskich fabryk firmy Sony produkujących baterie litowo-jonowe wykorzystywane m.in. w smartfonach i kamerach cyfrowych. Murata przejmie także zakłady w Chinach i Singapurze. Oznacza to także przejęcie 8,5 tys. pracowników zatrudnionych w dziale produkcji baterii w Japonii i w innych krajach. Wartość transakcji to 156 mln dolarów.

Posłuchaj
00:00

 

Powiązane treści
Sony obiecuje lepsze rozpoznawanie twarzy za pomocą lasera z funkcją wykrywania głębi
Urządzenia technologiczne do produkcji elektroniki tworzą infrastrukturę dla rozwoju innowacji
Murata przejmie IPDiA - lidera w dziedzinie kondensatorów o wysokiej wydajności
Firma Sony kupiła Softkinetic Systems wraz z innowacyjną technologią czujników obrazu
Toshiba planuje sprzedać firmie Sony biznes czujników obrazu
Sony otworzy w Tajlandii nową fabrykę smartfonów
Murata przejęła Peregrine Semiconductor Corporation
Murata przejmuje oddział wzmacniaczy dużej mocy Renesasa
W połowie następnej dekady europejski rynek baterii osiągnie wartość 250 mld euro
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Microchip rozszerza ofertę rozwiązań kosmicznych o przetwornicę DC/DC SA15-28 i filtr EMI SF100-28
Komponenty
Farnell poszerza ofertę produktów o znaczeniu krytycznym
Projektowanie i badania
USA ograniczają sprzedaż oprogramowania EDA do Chin
Produkcja elektroniki
Wirebonding NIE odchodzi do lamusa
Mikrokontrolery i IoT
Nowa platforma Payara Qube upraszcza wdrażanie aplikacji Java w chmurze
Komponenty
Nordic Semiconductor przejmuje firmę Memfault i wprowadza na rynek pierwszą kompletną platformę typu chip-chmura
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów