Toyota opracowuje nowy typ baterii do samochodów

Jak informuje dziennik "Chunichi Shimbun", koncern Toyota chce opracować nowy typ baterii, dzięki którym elektryczne samochody pokonywać będą zdecydowanie dłuższe odległości bez ładowania, a samo ładowanie będzie bardzo krótkie. Chodzi o baterie na substancje stałe, które można naładować w kilka minut. Nowy pojazd Toyoty z takim zasilaniem trafić ma na rynek w 2022 roku.

Posłuchaj
00:00

Nad bateriami na substancje stałe pracują także inne koncerny motoryzacyjne. Na przykład BMW chce rozpocząć ich produkcję w ciągu najbliższych 10 lat. Jak powiedziała rzeczniczka Toyoty, Kayo Doi, firma chce skomercjalizować baterie na substancje stałe po 2020 roku. Informacji dotyczących produkcji nowego samochodu nie chciała komentować.

By włączyć do swej oferty produktowej samochód elektryczny dalekiego zasięgu, Japończycy powołali specjalny oddział, na którego czele stanął prezes Toyoty - Akio Toyoda.

Według informacji medialnych Toyota w ciągu 2-3 lat planuje uruchomić masową produkcję samochodów elektrycznych w Chinach. Pojazd ma być skonstruowany ma bazie modelu C-HR, a zasilany będzie przez baterie litowo-jonowe.

źródło: WNP

Powiązane treści
GM i Honda rozszerzają współpracę w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
GM i Honda rozszerzają współpracę w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
Toyota obniży ceny samochodowych silników elektrycznych
Toyota stawia na oprogramowanie open source
Toyota i Panasonic wspólnie opracują akumulatory dla pojazdów elektrycznych
Toyota, Mazda i Denso opracują wspólne technologie budowy pojazdów elektrycznych
Toyota tworzy ośrodki badawcze przy Uniwersytecie Stanforda i MIT
Toyota zapłaciła 1,2 mld dolarów kary za uchybienia w zakresie bezpieczeństwa samochodów
Toyota pracuje nad zwiększeniem bezpieczeństwa systemów wbudowanych
Cynowe wąsy zablokowały pedały gazu w Toyotach
Toyota sprzedaje technologię pojazdów elektrycznych chińskiemu start-upowi Singulato
Toyota i Panasonic będą wspólnie produkować baterie dla samochodów elektrycznych
W połowie następnej dekady europejski rynek baterii osiągnie wartość 250 mld euro
Niemcy będą finansować centrum rozwoju baterii dla pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i igus zawarli globalną umowę dystrybucyjną
Zasilanie
Infineon zasili swoje zakłady zieloną energią elektryczną
Produkcja elektroniki
CBRTP rozwija produkcję 8-calowych podłoży GaN
Produkcja elektroniki
Chiny zaostrzają kontrolę eksportu materiałów akumulatorowych, pierwiastków ziem rzadkich i technologii pojazdów elektrycznych
Aktualności
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Projektowanie i badania
Qualcomm przejmuje Arduino
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów