Toyota tworzy ośrodki badawcze przy Uniwersytecie Stanforda i MIT

Toyota inwestuje 50 mln dolarów w dwa nowe ośrodki do badań nad sztuczną inteligencją zlokalizowane przy Uniwersytecie Stanforda i MIT (Massachusetts Institute of Technology). Ich praca skupiać się będzie na układach wspomagania kierowcy przez funkcje automatyczne i zrobotyzowane oraz innowacyjnych sposobach przemieszczania się ludzi i transportu towarów. Zakrojonej na 5 lat współpracy pomiędzy ośrodkami B+R i uczelniami patronować ma Gill Pratt, naukowiec odpowiedzialny dotychczas za robotykę w amerykańskiej agencji rządowej DARPA.

Posłuchaj
00:00

Swoją misję Toyota określa jako "humanocentryczną" i lekko dystansuje się od koncepcji autonomicznych samochodów, takich jak rozwiązania Google'a. "Dla nas to jest jak pociąg bez maszynisty" - powiedział Kiyotaka Ise, dyrektor z zarządu Toyoty, dodając, że jego firma "zawsze przewiduje kierowców w samochodach, zajmujących się prowadzeniem". Gill Pratt z kolei dodał, że prowadzenie samochodu jest przyjemnością samą w sobie i wiąże się z naszą wewnętrzną potrzebą niezależności i autonomii.

Cele Toyoty obejmują opracowanie inteligentnych systemów pomocnych w przemieszczaniu towarów i ludzi, bez ograniczeń spowodowanych barierami wieku czy choroby. Japończycy nie wykluczają możliwości ostatecznego stworzenia w pełni autonomicznych pojazdów, zamierzają jednak już wcześniej swoje cząstkowe osiągnięcia z tej dziedziny wdrażać w praktyce.

źródło: siliconvalley.com

Powiązane treści
Toyota obniży ceny samochodowych silników elektrycznych
Toyota stawia na oprogramowanie open source
Toyota, Mazda i Denso opracują wspólne technologie budowy pojazdów elektrycznych
Toyota opracowuje nowy typ baterii do samochodów
Toyota zapłaciła 1,2 mld dolarów kary za uchybienia w zakresie bezpieczeństwa samochodów
Toyota pracuje nad zwiększeniem bezpieczeństwa systemów wbudowanych
Cynowe wąsy zablokowały pedały gazu w Toyotach
Toyota sprzedaje technologię pojazdów elektrycznych chińskiemu start-upowi Singulato
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Produkcja elektroniki
Rynek zaawansowanych opakowań półprzewodników sięgnie blisko 80 mld dolarów
Optoelektronika
San'an i Inari przejmują Lumileds
Zasilanie
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku
Produkcja elektroniki
Scanfil przejął MB Elettronica
Optoelektronika
Skylark Lasers przyspiesza ekspansję w Chinach – wsparcie zapewnia Intralink
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów