Toyota tworzy ośrodki badawcze przy Uniwersytecie Stanforda i MIT

Toyota inwestuje 50 mln dolarów w dwa nowe ośrodki do badań nad sztuczną inteligencją zlokalizowane przy Uniwersytecie Stanforda i MIT (Massachusetts Institute of Technology). Ich praca skupiać się będzie na układach wspomagania kierowcy przez funkcje automatyczne i zrobotyzowane oraz innowacyjnych sposobach przemieszczania się ludzi i transportu towarów. Zakrojonej na 5 lat współpracy pomiędzy ośrodkami B+R i uczelniami patronować ma Gill Pratt, naukowiec odpowiedzialny dotychczas za robotykę w amerykańskiej agencji rządowej DARPA.

Posłuchaj
00:00

Swoją misję Toyota określa jako "humanocentryczną" i lekko dystansuje się od koncepcji autonomicznych samochodów, takich jak rozwiązania Google'a. "Dla nas to jest jak pociąg bez maszynisty" - powiedział Kiyotaka Ise, dyrektor z zarządu Toyoty, dodając, że jego firma "zawsze przewiduje kierowców w samochodach, zajmujących się prowadzeniem". Gill Pratt z kolei dodał, że prowadzenie samochodu jest przyjemnością samą w sobie i wiąże się z naszą wewnętrzną potrzebą niezależności i autonomii.

Cele Toyoty obejmują opracowanie inteligentnych systemów pomocnych w przemieszczaniu towarów i ludzi, bez ograniczeń spowodowanych barierami wieku czy choroby. Japończycy nie wykluczają możliwości ostatecznego stworzenia w pełni autonomicznych pojazdów, zamierzają jednak już wcześniej swoje cząstkowe osiągnięcia z tej dziedziny wdrażać w praktyce.

źródło: siliconvalley.com

Powiązane treści
Toyota obniży ceny samochodowych silników elektrycznych
Toyota stawia na oprogramowanie open source
Toyota, Mazda i Denso opracują wspólne technologie budowy pojazdów elektrycznych
Toyota opracowuje nowy typ baterii do samochodów
Toyota zapłaciła 1,2 mld dolarów kary za uchybienia w zakresie bezpieczeństwa samochodów
Toyota pracuje nad zwiększeniem bezpieczeństwa systemów wbudowanych
Cynowe wąsy zablokowały pedały gazu w Toyotach
Toyota sprzedaje technologię pojazdów elektrycznych chińskiemu start-upowi Singulato
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów