Toyota stawia na oprogramowanie open source

Toyota Camry wersja 2018 będzie pierwszym samochodem sprzedawanym w USA wykorzystującym w systemie In-Vehicle-Infotainment (IVI) Linux klasy automotive grade (AGL). AGL to projekt open source nadzorowany przez Linux Foundation, nad którym pracuje około 100 członków fundacji, w tym wiele firm japońskich, jak Denso, Mazda, Panasonic, Renesas, Suzuki i Toyota. Celem jest obniżenie kosztów i skrócenie czasu wprowadzania nowych produktów na rynek, a także zmniejszenie rozdrobnienia w całej branży, w zakresie oprogramowania.

Posłuchaj
00:00

Prace nad wykorzystaniem AGL prowadzą poza Toyotą m.in. Honda, Volvo, PSA, Renault, JLR, BMW i Nissan.

Do tej pory producenci samochodów korzystali z rozwiązań własnościowych lub systemów specjalistycznych jak QNX lub WindRiver klasy RTOS. Niemniej decyzja Toyoty to znak, że ich dalszy rozwój własnego oprogramowania staje się dla branży zbyt kosztowny.

Powiązane treści
Toyota obniży ceny samochodowych silników elektrycznych
Toyota i Panasonic wspólnie opracują akumulatory dla pojazdów elektrycznych
Toyota, Mazda i Denso opracują wspólne technologie budowy pojazdów elektrycznych
Toyota opracowuje nowy typ baterii do samochodów
Toyota tworzy ośrodki badawcze przy Uniwersytecie Stanforda i MIT
Toyota sprzedaje technologię pojazdów elektrycznych chińskiemu start-upowi Singulato
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Chińska branża MEMS w silnym trendzie wzrostowym
Projektowanie i badania
TSMC otwiera Europejskie Centrum Projektowe w Monachium
Projektowanie i badania
Pierwszy w Polsce hackathon wdrożeniowy HackNation 2025 - nagrody: 500 tys. zł
Produkcja elektroniki
TechInsights ukarany za dociekliwość
Komunikacja
Anritsu na rynku UE - wsparcie bezpieczeństwa i zgodności urządzeń bezprzewodowych 5G
Produkcja elektroniki
Chińscy producenci płytek krzemowych wywołują wstrząs na rynku
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów