Toyota stawia na oprogramowanie open source

Toyota Camry wersja 2018 będzie pierwszym samochodem sprzedawanym w USA wykorzystującym w systemie In-Vehicle-Infotainment (IVI) Linux klasy automotive grade (AGL). AGL to projekt open source nadzorowany przez Linux Foundation, nad którym pracuje około 100 członków fundacji, w tym wiele firm japońskich, jak Denso, Mazda, Panasonic, Renesas, Suzuki i Toyota. Celem jest obniżenie kosztów i skrócenie czasu wprowadzania nowych produktów na rynek, a także zmniejszenie rozdrobnienia w całej branży, w zakresie oprogramowania.

Posłuchaj
00:00

Prace nad wykorzystaniem AGL prowadzą poza Toyotą m.in. Honda, Volvo, PSA, Renault, JLR, BMW i Nissan.

Do tej pory producenci samochodów korzystali z rozwiązań własnościowych lub systemów specjalistycznych jak QNX lub WindRiver klasy RTOS. Niemniej decyzja Toyoty to znak, że ich dalszy rozwój własnego oprogramowania staje się dla branży zbyt kosztowny.

Powiązane treści
Toyota obniży ceny samochodowych silników elektrycznych
Toyota i Panasonic wspólnie opracują akumulatory dla pojazdów elektrycznych
Toyota, Mazda i Denso opracują wspólne technologie budowy pojazdów elektrycznych
Toyota opracowuje nowy typ baterii do samochodów
Toyota tworzy ośrodki badawcze przy Uniwersytecie Stanforda i MIT
Toyota sprzedaje technologię pojazdów elektrycznych chińskiemu start-upowi Singulato
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów