Mercedes-Benz otworzył w Mannheim Centrum Technologii Akumulatorów

Daimler Truck oficjalnie otworzył Centrum Technologii Akumulatorów (BTC - Battery Technology Center) w fabryce Mercedes-Benz w Mannheim. Rozwój produktów i procesów Daimlera przeznaczonych dla elektrycznych pojazdów użytkowych z napędem akumulatorowym odbywa się na powierzchni ponad 10 tys. m2. BTC łączy rozwój z produkcją, stanowiąc centrum kompetencyjne w zakresie technologii akumulatorów i systemów wysokiego napięcia. Łącznie w BTC pracuje około 100 pracowników.

Posłuchaj
00:00

W BTC powstaną dwa obszary produkcyjne - z jednej strony ogniwa będą tu produkowane w ramach pilotażu, w celu gromadzenia wiedzy na temat procesów, z drugiej - zestawy akumulatorów będą konstruowane jako prototypy stanowisk i pojazdów testowych. Dzięki akumulatorowej linii pilotażowej zakład w Mannheim przygotuje się do przyszłej produkcji seryjnej nowej generacji akumulatorów litowo-jonowych do elektrycznych samochodów ciężarowych, która planowana jest na drugą połowę dekady.

By powstało BTC, w ostatnich miesiącach został gruntownie odnowiony i rozbudowany o 3 tys. m2 znajdujący się w centrum zakładu budynek o numerze 18, który pochodzi z 1952 roku. Zainstalowano ponad 60 nowych maszyn i systemów, w których można odwzorować procesy istotne dla prototypowej produkcji ogniw i systemów akumulatorowych - technologie powlekania, procesy spawania, procesy montażu i klejenia. Sprzęt zapewnia warunki do zdobycia wiedzy z zakresu chemii, na przykład daje możliwość eksperymentowania z różnymi recepturami do produkcji pasty akumulatorowej. W centrum można wytwarzać zarówno ogniwa kieszeniowe, jak i pryzmatyczne. Za kilka lat wyniki pracy linii pilotażowej mają w Mannheim stanowić oparcie dla produkcji seryjnej.

Źródło: Daimler Truck

Powiązane treści
Wspólne platformy samochodowe BMW i Daimlera pozwolą im zaoszczędzić miliardy euro
Daimler Trucks zainwestuje pół miliarda euro w wysoce zautomatyzowane ciężarówki
Japonia dofinansuje kwotą 2,4 mld dolarów produkcję akumulatorów do EV
Za 23 mld dolarów Daimler kupi ogniwa akumulatorowe dla napędów pojazdów elektrycznych
Zapotrzebowanie na baterie dla EV wielokrotnie wzrośnie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Cyfrowa mapa świata na nowo - WTDC-25 w Baku wyznacza kierunek globalnego rozwoju technologii
Optoelektronika
Electroinstal & Light-Tech Expo 2025 - przyszłość elektrotechniki i oświetlenia w jednym miejscu
Projektowanie i badania
Mouser Electronics bada przyszłość zaawansowanej mobilności powietrznej
Elektromechanika
Autonomiczne ciężarówki w Chinach pokonują milion kilometrów dziennie
Zasilanie
Schneider Electric rozwija produkcję w USA – nowy zakład w Tennessee wzmocni sektor energetyki i centrów danych
Komponenty
Silanna i DigiKey razem w grze o rynek ADC – nowa generacja przetworników Plural z krótszym czasem dostaw i niższą ceną
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy
Informacje z firm
Atrakcyjna oferta outletowa w sklepie internetowym Grupy RENEX

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów