Mercedes-Benz otworzył w Mannheim Centrum Technologii Akumulatorów

Daimler Truck oficjalnie otworzył Centrum Technologii Akumulatorów (BTC - Battery Technology Center) w fabryce Mercedes-Benz w Mannheim. Rozwój produktów i procesów Daimlera przeznaczonych dla elektrycznych pojazdów użytkowych z napędem akumulatorowym odbywa się na powierzchni ponad 10 tys. m2. BTC łączy rozwój z produkcją, stanowiąc centrum kompetencyjne w zakresie technologii akumulatorów i systemów wysokiego napięcia. Łącznie w BTC pracuje około 100 pracowników.

Posłuchaj
00:00

W BTC powstaną dwa obszary produkcyjne - z jednej strony ogniwa będą tu produkowane w ramach pilotażu, w celu gromadzenia wiedzy na temat procesów, z drugiej - zestawy akumulatorów będą konstruowane jako prototypy stanowisk i pojazdów testowych. Dzięki akumulatorowej linii pilotażowej zakład w Mannheim przygotuje się do przyszłej produkcji seryjnej nowej generacji akumulatorów litowo-jonowych do elektrycznych samochodów ciężarowych, która planowana jest na drugą połowę dekady.

By powstało BTC, w ostatnich miesiącach został gruntownie odnowiony i rozbudowany o 3 tys. m2 znajdujący się w centrum zakładu budynek o numerze 18, który pochodzi z 1952 roku. Zainstalowano ponad 60 nowych maszyn i systemów, w których można odwzorować procesy istotne dla prototypowej produkcji ogniw i systemów akumulatorowych - technologie powlekania, procesy spawania, procesy montażu i klejenia. Sprzęt zapewnia warunki do zdobycia wiedzy z zakresu chemii, na przykład daje możliwość eksperymentowania z różnymi recepturami do produkcji pasty akumulatorowej. W centrum można wytwarzać zarówno ogniwa kieszeniowe, jak i pryzmatyczne. Za kilka lat wyniki pracy linii pilotażowej mają w Mannheim stanowić oparcie dla produkcji seryjnej.

Źródło: Daimler Truck

Powiązane treści
Wspólne platformy samochodowe BMW i Daimlera pozwolą im zaoszczędzić miliardy euro
Daimler Trucks zainwestuje pół miliarda euro w wysoce zautomatyzowane ciężarówki
Japonia dofinansuje kwotą 2,4 mld dolarów produkcję akumulatorów do EV
Za 23 mld dolarów Daimler kupi ogniwa akumulatorowe dla napędów pojazdów elektrycznych
Zapotrzebowanie na baterie dla EV wielokrotnie wzrośnie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Gospodarka
W czwartek w Warszawie startuje Evertiq Expo
Opinie
AI zapewni dynamiczny cennik w e-commerce

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów