Mercedes-Benz otworzył w Mannheim Centrum Technologii Akumulatorów

Daimler Truck oficjalnie otworzył Centrum Technologii Akumulatorów (BTC - Battery Technology Center) w fabryce Mercedes-Benz w Mannheim. Rozwój produktów i procesów Daimlera przeznaczonych dla elektrycznych pojazdów użytkowych z napędem akumulatorowym odbywa się na powierzchni ponad 10 tys. m2. BTC łączy rozwój z produkcją, stanowiąc centrum kompetencyjne w zakresie technologii akumulatorów i systemów wysokiego napięcia. Łącznie w BTC pracuje około 100 pracowników.

Posłuchaj
00:00

W BTC powstaną dwa obszary produkcyjne - z jednej strony ogniwa będą tu produkowane w ramach pilotażu, w celu gromadzenia wiedzy na temat procesów, z drugiej - zestawy akumulatorów będą konstruowane jako prototypy stanowisk i pojazdów testowych. Dzięki akumulatorowej linii pilotażowej zakład w Mannheim przygotuje się do przyszłej produkcji seryjnej nowej generacji akumulatorów litowo-jonowych do elektrycznych samochodów ciężarowych, która planowana jest na drugą połowę dekady.

By powstało BTC, w ostatnich miesiącach został gruntownie odnowiony i rozbudowany o 3 tys. m2 znajdujący się w centrum zakładu budynek o numerze 18, który pochodzi z 1952 roku. Zainstalowano ponad 60 nowych maszyn i systemów, w których można odwzorować procesy istotne dla prototypowej produkcji ogniw i systemów akumulatorowych - technologie powlekania, procesy spawania, procesy montażu i klejenia. Sprzęt zapewnia warunki do zdobycia wiedzy z zakresu chemii, na przykład daje możliwość eksperymentowania z różnymi recepturami do produkcji pasty akumulatorowej. W centrum można wytwarzać zarówno ogniwa kieszeniowe, jak i pryzmatyczne. Za kilka lat wyniki pracy linii pilotażowej mają w Mannheim stanowić oparcie dla produkcji seryjnej.

Źródło: Daimler Truck

Powiązane treści
Wspólne platformy samochodowe BMW i Daimlera pozwolą im zaoszczędzić miliardy euro
Daimler Trucks zainwestuje pół miliarda euro w wysoce zautomatyzowane ciężarówki
Japonia dofinansuje kwotą 2,4 mld dolarów produkcję akumulatorów do EV
Za 23 mld dolarów Daimler kupi ogniwa akumulatorowe dla napędów pojazdów elektrycznych
Zapotrzebowanie na baterie dla EV wielokrotnie wzrośnie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów