Za 23 mld dolarów Daimler kupi ogniwa akumulatorowe dla napędów pojazdów elektrycznych

Do 2030 roku Daimler zakupi ogniwa o wartości ponad 20 mld euro, czyli 23 mld dolarów, by pokryć własne zapotrzebowanie wynikające z planu masowej produkcji samochodów elektrycznych i hybrydowych. Daimler nie ujawnia, którzy dostawcy otrzymają zamówienia. Firma podpisała już umowy na dostawy baterii z koreańskimi producentami SK Innovation i LG Chem oraz z firmą chińską Contemporary Amperex Technology (CATL).

Posłuchaj
00:00

Daimler jest jednym z wielu niemieckich producentów samochodów silnie inwestujących w pojazdy elektryczne. Do 2022 roku planuje uruchomić produkcję 130 wariantów samochodów elektrycznych i hybrydowych, a także elektrycznych furgonetek, autobusów i ciężarówek.

Koncern ze Stuttgartu potrzebuje ogniw akumulatorowych, ponieważ buduje globalną sieć zakładów montażu akumulatorów w Kamenz, Untertuerkheim i Sindelfingen w Niemczech, a także w Pekinie, Bangkoku i Tuscaloosa w Stanach Zjednoczonych.

Daimler prowadzi intensywne badania nad ogniwami akumulatorowymi i pracuje nad bateriami nowej generacji, by zmniejszyć zależność od kosztownych materiałów, w tym kobaltu, pochodzącego głównie z rozdartej wojną Demokratycznej Republiki Konga. Elektryczny samochód EQ marki Mercedes-Benz, którego premiera zaplanowana jest na rok 2019, wykorzysta ogniwa akumulatorowe zawierające 60% niklu, 20% manganu i 20% kobaltu. Następne generacje elektrycznych mercedesów będą zasilane akumulatorami mającymi w składzie 80% niklu i tylko po 10% manganu i kobaltu. Inżynierowie Daimlera chcą ograniczyć zastosowanie tych dwóch pierwiastków do 5%; pracują również nad bateriami z elektrolitem stałym, które nie będą zawierać kobaltu.

Przemysł samochodowy wykorzystuje obecnie wiele różnych receptur na substancje do produkcji akumulatorowych katod. Jedną z nich jest NCA - tlenek niklowo-kobaltowo-aluminiowy - produkowany przez firmę Panasonic i stosowany przez Teslę. Chińscy producenci stosują kompozycję o nazwie LFP, która ma niższą gęstość energii, ale nie zawiera kobaltu. Z kolei producenci japońscy stosują LMO tlenek litowo-manganowy, który jest używany przez Nissana i LG Chem.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Daimler Trucks zainwestuje pół miliarda euro w wysoce zautomatyzowane ciężarówki
Daimler rzuca wyzwanie Tesli - przedstawia elektryczną ciężarówkę E-Fuso
AcBel rozszerza działalność o nowe rozwiązania energetyczne
Wspólne platformy samochodowe BMW i Daimlera pozwolą im zaoszczędzić miliardy euro
Daimler buduje wartą 562 mln dolarów fabrykę akumulatorów litowo-jonowych
Mercedes-Benz otworzył w Mannheim Centrum Technologii Akumulatorów
Rynek akumulatorów - inwestycje, wyzwania, nowe technologie
Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów
Mercedes-Benz rozpoczyna w USA budowę fabryki akumulatorów
Mercedes-Benz zaprezentował swój pierwszy w pełni elektryczny SUV
Mercedes zelektryfikuje wszystkie modele swoich samochodów
Mercedes ma pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód ciężarowy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
Gospodarka
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Gospodarka
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów