Za 23 mld dolarów Daimler kupi ogniwa akumulatorowe dla napędów pojazdów elektrycznych

Do 2030 roku Daimler zakupi ogniwa o wartości ponad 20 mld euro, czyli 23 mld dolarów, by pokryć własne zapotrzebowanie wynikające z planu masowej produkcji samochodów elektrycznych i hybrydowych. Daimler nie ujawnia, którzy dostawcy otrzymają zamówienia. Firma podpisała już umowy na dostawy baterii z koreańskimi producentami SK Innovation i LG Chem oraz z firmą chińską Contemporary Amperex Technology (CATL).

Posłuchaj
00:00

Daimler jest jednym z wielu niemieckich producentów samochodów silnie inwestujących w pojazdy elektryczne. Do 2022 roku planuje uruchomić produkcję 130 wariantów samochodów elektrycznych i hybrydowych, a także elektrycznych furgonetek, autobusów i ciężarówek.

Koncern ze Stuttgartu potrzebuje ogniw akumulatorowych, ponieważ buduje globalną sieć zakładów montażu akumulatorów w Kamenz, Untertuerkheim i Sindelfingen w Niemczech, a także w Pekinie, Bangkoku i Tuscaloosa w Stanach Zjednoczonych.

Daimler prowadzi intensywne badania nad ogniwami akumulatorowymi i pracuje nad bateriami nowej generacji, by zmniejszyć zależność od kosztownych materiałów, w tym kobaltu, pochodzącego głównie z rozdartej wojną Demokratycznej Republiki Konga. Elektryczny samochód EQ marki Mercedes-Benz, którego premiera zaplanowana jest na rok 2019, wykorzysta ogniwa akumulatorowe zawierające 60% niklu, 20% manganu i 20% kobaltu. Następne generacje elektrycznych mercedesów będą zasilane akumulatorami mającymi w składzie 80% niklu i tylko po 10% manganu i kobaltu. Inżynierowie Daimlera chcą ograniczyć zastosowanie tych dwóch pierwiastków do 5%; pracują również nad bateriami z elektrolitem stałym, które nie będą zawierać kobaltu.

Przemysł samochodowy wykorzystuje obecnie wiele różnych receptur na substancje do produkcji akumulatorowych katod. Jedną z nich jest NCA - tlenek niklowo-kobaltowo-aluminiowy - produkowany przez firmę Panasonic i stosowany przez Teslę. Chińscy producenci stosują kompozycję o nazwie LFP, która ma niższą gęstość energii, ale nie zawiera kobaltu. Z kolei producenci japońscy stosują LMO tlenek litowo-manganowy, który jest używany przez Nissana i LG Chem.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Daimler Trucks zainwestuje pół miliarda euro w wysoce zautomatyzowane ciężarówki
Daimler rzuca wyzwanie Tesli - przedstawia elektryczną ciężarówkę E-Fuso
AcBel rozszerza działalność o nowe rozwiązania energetyczne
Wspólne platformy samochodowe BMW i Daimlera pozwolą im zaoszczędzić miliardy euro
Daimler buduje wartą 562 mln dolarów fabrykę akumulatorów litowo-jonowych
Mercedes-Benz otworzył w Mannheim Centrum Technologii Akumulatorów
Rynek akumulatorów - inwestycje, wyzwania, nowe technologie
Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów
Mercedes-Benz rozpoczyna w USA budowę fabryki akumulatorów
Mercedes-Benz zaprezentował swój pierwszy w pełni elektryczny SUV
Mercedes zelektryfikuje wszystkie modele swoich samochodów
Mercedes ma pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód ciężarowy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Microchip rozszerza ofertę rozwiązań kosmicznych o przetwornicę DC/DC SA15-28 i filtr EMI SF100-28
Komponenty
Farnell poszerza ofertę produktów o znaczeniu krytycznym
Projektowanie i badania
USA ograniczają sprzedaż oprogramowania EDA do Chin
Produkcja elektroniki
Wirebonding NIE odchodzi do lamusa
Mikrokontrolery i IoT
Nowa platforma Payara Qube upraszcza wdrażanie aplikacji Java w chmurze
Komponenty
Nordic Semiconductor przejmuje firmę Memfault i wprowadza na rynek pierwszą kompletną platformę typu chip-chmura
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Nordic Semiconductor przejmuje Neuton.AI i awansuje w dziedzinie sztucznej inteligencji brzegowej
Gospodarka
Digitalizacja pola walki postępuje
Gospodarka
Mouser Electronics po raz szósty z nagrodą Amphenol za najlepszą dystrybucję cyfrową komponentów elektronicznych
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów