Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów

Firmy Contemporary Amperex Technology Ltd i Honda Motor podpisały porozumienie o współpracy przy opracowywaniu akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych. Zgodnie z memorandum CATL zagwarantuje do 2027 r. dostawy akumulatorów litowo-jonowych dla pojazdów elektrycznych o łącznej pojemności około 56 GWh oraz otworzy biuro w pobliżu jednostki badawczej Hondy w prefekturze Tochigi.

Posłuchaj
00:00

- Umowa skupia się na dostawach akumulatorów EV w Azji. Moglibyśmy również rozważyć pewną podaż na rynku północnoamerykańskim - powiedziała rzeczniczka Hondy, Tomoko Takemori, odmawiając podania dalszych szczegółów na temat tego, który z modeli będzie wykorzystywał akumulatory CATL.

Źródła agencji Reuters twierdzą, że umowa o wykorzystaniu technologii CATL w elektrycznych pojazdach Hondy jest częścią działań zmierzających do dywersyfikacji dostawców baterii, by zapewnić stabilność zapasów w dłuższej perspektywie. Japoński producent samochodów rozmawiał również z innymi producentami baterii, w tym z obecnym dostawcą - firmą Panasonic.

CATL jest jednym z największych na świecie producentów akumulatorów EV. Oprócz Hondy lista partnerów obejmuje już takich producentów, jak BMW, Volkswagen AG i SAIC Motor Corp.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Piaggio, KTM, Honda i Yamaha tworzą konsorcjum na rzecz akumulatorów wymiennych
Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW
Honda planuje rozwinąć masową sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA
Zmniejszenie subsydiowania uderzy w produkcję samochodów elektrycznych w Chinach
Rynek akumulatorów - inwestycje, wyzwania, nowe technologie
Czy Chiny staną się światowym centrum R&D?
GM i Honda rozszerzają współpracę w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
Honda chce produkować ponad 2 mln pojazdów elektrycznych rocznie
Chiny przyjęły regulacje w zakresie ponownego wykorzystywania wycofywanych akumulatorów EV
Za 23 mld dolarów Daimler kupi ogniwa akumulatorowe dla napędów pojazdów elektrycznych
CATL zamierza pozyskać 9 mld dolarów na zwiększenie produkcji baterii litowo-jonowych
CATL tworzy joint-venture w celu budowy w Chinach sieci punktów ładowania
Varta planuje masową produkcję ogniw akumulatorów samochodów elektrycznych
Honda otwiera w Bengaluru centrum e-mobilności
Chińska grupa Envision przejmie akumulatorową jednostkę Nissana
Chiński CATL podpisał z Teslą umowę na dostawy baterii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Aktualności
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Technika
Standard Matter w zasilaczach MEAN WELL
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów