Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów

Firmy Contemporary Amperex Technology Ltd i Honda Motor podpisały porozumienie o współpracy przy opracowywaniu akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych. Zgodnie z memorandum CATL zagwarantuje do 2027 r. dostawy akumulatorów litowo-jonowych dla pojazdów elektrycznych o łącznej pojemności około 56 GWh oraz otworzy biuro w pobliżu jednostki badawczej Hondy w prefekturze Tochigi.

Posłuchaj
00:00

- Umowa skupia się na dostawach akumulatorów EV w Azji. Moglibyśmy również rozważyć pewną podaż na rynku północnoamerykańskim - powiedziała rzeczniczka Hondy, Tomoko Takemori, odmawiając podania dalszych szczegółów na temat tego, który z modeli będzie wykorzystywał akumulatory CATL.

Źródła agencji Reuters twierdzą, że umowa o wykorzystaniu technologii CATL w elektrycznych pojazdach Hondy jest częścią działań zmierzających do dywersyfikacji dostawców baterii, by zapewnić stabilność zapasów w dłuższej perspektywie. Japoński producent samochodów rozmawiał również z innymi producentami baterii, w tym z obecnym dostawcą - firmą Panasonic.

CATL jest jednym z największych na świecie producentów akumulatorów EV. Oprócz Hondy lista partnerów obejmuje już takich producentów, jak BMW, Volkswagen AG i SAIC Motor Corp.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Piaggio, KTM, Honda i Yamaha tworzą konsorcjum na rzecz akumulatorów wymiennych
Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW
Honda planuje rozwinąć masową sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA
Zmniejszenie subsydiowania uderzy w produkcję samochodów elektrycznych w Chinach
Rynek akumulatorów - inwestycje, wyzwania, nowe technologie
Czy Chiny staną się światowym centrum R&D?
GM i Honda rozszerzają współpracę w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
Honda chce produkować ponad 2 mln pojazdów elektrycznych rocznie
Chiny przyjęły regulacje w zakresie ponownego wykorzystywania wycofywanych akumulatorów EV
Za 23 mld dolarów Daimler kupi ogniwa akumulatorowe dla napędów pojazdów elektrycznych
CATL zamierza pozyskać 9 mld dolarów na zwiększenie produkcji baterii litowo-jonowych
CATL tworzy joint-venture w celu budowy w Chinach sieci punktów ładowania
Varta planuje masową produkcję ogniw akumulatorów samochodów elektrycznych
Honda otwiera w Bengaluru centrum e-mobilności
Chińska grupa Envision przejmie akumulatorową jednostkę Nissana
Chiński CATL podpisał z Teslą umowę na dostawy baterii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Elektromechanika
Szybki rozwój rynku robotów humanoidalnych
Projektowanie i badania
Nowa generacja dronów ze skrzydłami inspirowana ptakami drapieżnymi
Komunikacja
Infineon finalizuje przejęcie biznesu Ethernetu motoryzacyjnego firmy Marvell
Aktualności
Jak radzić sobie z nieplanowanym zapotrzebowaniem? Odpowiada Conrad Electronic
Produkcja elektroniki
Apple inwestuje 100 mld USD w produkcję w USA – rozwija łańcuch dostaw półprzewodników i nowe fabryki
Komponenty
Rynek czujników obrazu CMOS przekroczy 30 mld USD do 2030 roku – mobilność, motoryzacja i bezpieczeństwo napędzają wzrost
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Prezentacje firmowe
Nowe serie zasilaczy MEAN WELL na szynę DIN - większe możliwości w mniejszych wymiarach
Gospodarka
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów