Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów

Firmy Contemporary Amperex Technology Ltd i Honda Motor podpisały porozumienie o współpracy przy opracowywaniu akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych. Zgodnie z memorandum CATL zagwarantuje do 2027 r. dostawy akumulatorów litowo-jonowych dla pojazdów elektrycznych o łącznej pojemności około 56 GWh oraz otworzy biuro w pobliżu jednostki badawczej Hondy w prefekturze Tochigi.

Posłuchaj
00:00

- Umowa skupia się na dostawach akumulatorów EV w Azji. Moglibyśmy również rozważyć pewną podaż na rynku północnoamerykańskim - powiedziała rzeczniczka Hondy, Tomoko Takemori, odmawiając podania dalszych szczegółów na temat tego, który z modeli będzie wykorzystywał akumulatory CATL.

Źródła agencji Reuters twierdzą, że umowa o wykorzystaniu technologii CATL w elektrycznych pojazdach Hondy jest częścią działań zmierzających do dywersyfikacji dostawców baterii, by zapewnić stabilność zapasów w dłuższej perspektywie. Japoński producent samochodów rozmawiał również z innymi producentami baterii, w tym z obecnym dostawcą - firmą Panasonic.

CATL jest jednym z największych na świecie producentów akumulatorów EV. Oprócz Hondy lista partnerów obejmuje już takich producentów, jak BMW, Volkswagen AG i SAIC Motor Corp.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Piaggio, KTM, Honda i Yamaha tworzą konsorcjum na rzecz akumulatorów wymiennych
Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW
Honda planuje rozwinąć masową sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA
Zmniejszenie subsydiowania uderzy w produkcję samochodów elektrycznych w Chinach
Rynek akumulatorów - inwestycje, wyzwania, nowe technologie
Czy Chiny staną się światowym centrum R&D?
GM i Honda rozszerzają współpracę w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
Honda chce produkować ponad 2 mln pojazdów elektrycznych rocznie
Chiny przyjęły regulacje w zakresie ponownego wykorzystywania wycofywanych akumulatorów EV
Za 23 mld dolarów Daimler kupi ogniwa akumulatorowe dla napędów pojazdów elektrycznych
CATL zamierza pozyskać 9 mld dolarów na zwiększenie produkcji baterii litowo-jonowych
CATL tworzy joint-venture w celu budowy w Chinach sieci punktów ładowania
Varta planuje masową produkcję ogniw akumulatorów samochodów elektrycznych
Honda otwiera w Bengaluru centrum e-mobilności
Chińska grupa Envision przejmie akumulatorową jednostkę Nissana
Chiński CATL podpisał z Teslą umowę na dostawy baterii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
PCB
EMS i PCB są synergicznymi obszarami biznesu jedynie dla nielicznych
Zasilanie
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Gospodarka
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Gospodarka
Nowy standard ładowania EV: EVerged i AMPECO połączą siły, by stworzyć sieć 5000 punktów w 2 lata

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów