Chiny przyjęły regulacje w zakresie ponownego wykorzystywania wycofywanych akumulatorów EV

Jak donoszą źródła branżowe, Chiny przyjęły przepisy dotyczące ponownego wykorzystywania w systemach magazynowania energii wycofywanych z eksploatacji akumulatorów pojazdów elektrycznych. Zgodnie z regulacjami, samochodowe źródła energii elektrycznej muszą zostać wycofane z eksploatacji, gdy ich zdolność magazynowania energii spadnie do 80% początkowych poziomów.

Posłuchaj
00:00

Jednak, jak wskazują informatorzy, ich ponowne wykorzystanie jest obecnie trudne ze względu na koszty i bezpieczeństwo. Ogniwa akumulatorowe są łączone równolegle i szeregowo, tworząc moduł akumulatora, a kilka modułów akumulatorowych tworzy zestaw akumulatorów obsługiwany w pojazdach przez system zarządzania BMS (Battery Management System). Dla umożliwienia ponownego użycia konieczne jest łączenie zużytych ogniw akumulatorowych o w przybliżeniu równym napięciu i pojemności, by w systemach magazynowania energii zapewnić wydajne działanie.

Sortowanie ogniw akumulatorowych wymaga skomplikowanej inżynierii i oznacza ponoszenie wysokich kosztów technicznych, ponieważ baterie produkowane przez różnych producentów różnią się materiałami, metodami łączenia ogniw oraz opakowaniami. W efekcie całkowity koszt sortowania zużytych ogniw akumulatorowych dla umożliwienia ich łączenia w celu ponownego wykorzystania może być wyższy niż koszt wytworzenia nowych zestawów baterii, przeznaczonych specjalnie do stosowania w systemach magazynowania energii. Ponadto, według źródeł, korzystanie z wycofanych akumulatorów EV w systemach magazynowania energii może stwarzać ryzyko eksplozji, jeśli takie ogniwa zostaną wybrane niewłaściwie.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Rynek akumulatorów - inwestycje, wyzwania, nowe technologie
Chiny ustanowiły nowe standardy dla e-rowerów
Chiński producent samochodów elektrycznych BYD zwiększył zysk o 632%
Tesla rozmawia o akumulatorach z chińską firmą CATL
Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów
Chińska grupa Envision przejmie akumulatorową jednostkę Nissana
ProLogium zwiększa gęstość energii w akumulatorach do 600 Wh/l
Chiny wyrastają na największego eksportera akumulatorów do samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?
Technika
Izolowane przetwornice DC/DC wysokiego napięcia

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów