Chiny przyjęły regulacje w zakresie ponownego wykorzystywania wycofywanych akumulatorów EV

Jak donoszą źródła branżowe, Chiny przyjęły przepisy dotyczące ponownego wykorzystywania w systemach magazynowania energii wycofywanych z eksploatacji akumulatorów pojazdów elektrycznych. Zgodnie z regulacjami, samochodowe źródła energii elektrycznej muszą zostać wycofane z eksploatacji, gdy ich zdolność magazynowania energii spadnie do 80% początkowych poziomów.

Posłuchaj
00:00

Jednak, jak wskazują informatorzy, ich ponowne wykorzystanie jest obecnie trudne ze względu na koszty i bezpieczeństwo. Ogniwa akumulatorowe są łączone równolegle i szeregowo, tworząc moduł akumulatora, a kilka modułów akumulatorowych tworzy zestaw akumulatorów obsługiwany w pojazdach przez system zarządzania BMS (Battery Management System). Dla umożliwienia ponownego użycia konieczne jest łączenie zużytych ogniw akumulatorowych o w przybliżeniu równym napięciu i pojemności, by w systemach magazynowania energii zapewnić wydajne działanie.

Sortowanie ogniw akumulatorowych wymaga skomplikowanej inżynierii i oznacza ponoszenie wysokich kosztów technicznych, ponieważ baterie produkowane przez różnych producentów różnią się materiałami, metodami łączenia ogniw oraz opakowaniami. W efekcie całkowity koszt sortowania zużytych ogniw akumulatorowych dla umożliwienia ich łączenia w celu ponownego wykorzystania może być wyższy niż koszt wytworzenia nowych zestawów baterii, przeznaczonych specjalnie do stosowania w systemach magazynowania energii. Ponadto, według źródeł, korzystanie z wycofanych akumulatorów EV w systemach magazynowania energii może stwarzać ryzyko eksplozji, jeśli takie ogniwa zostaną wybrane niewłaściwie.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Rynek akumulatorów - inwestycje, wyzwania, nowe technologie
Chiny ustanowiły nowe standardy dla e-rowerów
Chiński producent samochodów elektrycznych BYD zwiększył zysk o 632%
Tesla rozmawia o akumulatorach z chińską firmą CATL
Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów
Chińska grupa Envision przejmie akumulatorową jednostkę Nissana
ProLogium zwiększa gęstość energii w akumulatorach do 600 Wh/l
Chiny wyrastają na największego eksportera akumulatorów do samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Gospodarka
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów