Chiński producent samochodów elektrycznych BYD zwiększył zysk o 632%

Chiński producent pojazdów elektrycznych BYD Co Ltd, wspierany przez amerykańskiego inwestora Warrena Buffeta, poinformował, że w pierwszym kwartale bieżącego roku - dzięki silnemu popytowi na elektryczne samochody - jego zysk netto wzrósł o 632%. W zeszłym miesiącu firma z Shenzhen, współpracująca w ramach joint venture z Daimlerem, informowała o spodziewanym wzroście zysku nawet na poziomie 800%.

Posłuchaj
00:00

Kwotowo zysk osiągnął wartość 749,73 mln juanów (111,4 mln dolarów), wzrastając z poziomu 102,4 mln juanów notowanych rok temu. BYD zapowiedział, że spodziewa się wzrostu półrocznego zysku netto do 1,45-1,65 mld juanów wobec 479,1 mln juanów w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Chiński rynek samochodów elektrycznych przeżywa boom, ale zyski w tym sektorze zostały ograniczone przez ostrą rywalizację między firmami o ustalonej pozycji a konkurencyjnymi start-upami, a także przez działania Pekinu zmierzające do ograniczenia dotacji w celu poprawy jakości i standardów produktów.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku firma BYD sprzedała blisko 117,6 tys. pojazdów, co stanowi wzrost o 5,2% w porównaniu z rokiem poprzednim. BYD, którego popularne modele obejmują samochody elektryczne z serii Tang, zamierza w 2019 roku sprzedać 650 tys. pojazdów.

Według chińskiego stowarzyszenia producentów samochodów (China's Association of Automobile Manufacturers - CAAM) całkowita sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach wzrosła w 2018 r. o 61,7%, do 1,3 mln pojazdów. W bieżącym roku liczba sprzedanych pojazdów elektrycznych osiągnęła już 1,6 mln.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Nowe produkty do samochodów elektrycznych i stacji ładujących
Chiński BYD światowym liderem sprzedaży elektrycznych pojazdów użytkowych
Chiński BYD zrealizuje największe w Europie zamówienie na autobusy elektryczne
Elektronika samochodowa - komponenty i systemy
Wkrótce na drogi wyjadą pierwsze w pełni elektryczne Skody
Chiny przyjęły regulacje w zakresie ponownego wykorzystywania wycofywanych akumulatorów EV
BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego
W ubiegłym roku Chińczycy kupili blisko 1,3 mln samochodów z silnikami elektrycznymi
Volkswagen będzie produkował elektryczne modele w Chinach
W Polsce wzrósł popyt na auta elektryczne
Chiny wyrastają na największego eksportera akumulatorów do samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Cyfrowa mapa świata na nowo - WTDC-25 w Baku wyznacza kierunek globalnego rozwoju technologii
Optoelektronika
Electroinstal & Light-Tech Expo 2025 - przyszłość elektrotechniki i oświetlenia w jednym miejscu
Projektowanie i badania
Mouser Electronics bada przyszłość zaawansowanej mobilności powietrznej
Elektromechanika
Autonomiczne ciężarówki w Chinach pokonują milion kilometrów dziennie
Zasilanie
Schneider Electric rozwija produkcję w USA – nowy zakład w Tennessee wzmocni sektor energetyki i centrów danych
Komponenty
Silanna i DigiKey razem w grze o rynek ADC – nowa generacja przetworników Plural z krótszym czasem dostaw i niższą ceną
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów