Volkswagen będzie produkował elektryczne modele w Chinach

W Anting Grupa Volkswagena rozpoczęła budowę zakładu, który produkować będzie wyłącznie pojazdy elektryczne oparte na platformie MEB. Fabryka SAIC Volkswagen ma być uruchomiona w 2020 r. Ma ona funkcjonować zgodnie z koncepcją Industry 4.0 i wytwarzać 300 tys. samochodów rocznie. Pierwszym modelem powstającym w nowej fabryce będzie elektryczny SUV.

Posłuchaj
00:00

W ośrodku Volkswagena w Anting pracować będzie ponad 1400 robotów. Wykorzystywana będzie też sztuczna inteligencja oraz rozszerzona i wirtualna rzeczywistość. Fabryka, razem z magazynem wysokiego składowania, zakładem montażu akumulatorów i tłocznią, obejmie 610 tys. m² powierzchni.

W czerwcu bieżącego roku w Chinach ruszyła fabryka FAW-Volkswagen w Foshan, a dzięki jej rozbudowie roczna zdolność produkcyjna została podwojona i wynosi teraz 600 tys. samochodów. Do 2020 r. w zakładach w Foshan rozpocznie się montaż akumulatorów dla pojazdów budowanych na platformie MEB. Wcześniej, pod koniec maja, uruchomiono produkcję w fabryce FAW-Volkswagen, w Qingdao. Na jednej linii powstają tam jednocześnie pojazdy spalinowe i elektryczne. Zakład w Qingdao produkować ma również akumulatory dla hybrydowych modeli konstruowanych na platformie MQB.

Zgodnie ze strategią "Roadmap E", do 2025 roku Grupa Volkswagena zamierza oferować 50 zelektryfikowanych modeli.

Źródło: ORPA

Powiązane treści
Volkswagen będzie stosował komputery kwantowe do badania baterii
Grupa Volkswagena zapewnia sobie 10-letnie dostawy litu
Volkswagen zapowiada wyprodukowanie 15 mln samochodów elektrycznych
Volkswagen zainwestuje 23 mld euro w elektryfikację pojazdów
Volkswagen pogłębia współpracę z Microsoftem w zakresie usług chmurowych
Volkswagen kupuje od Volvo szwedzką firmę WirelessCar
Broadcom żąda od Volkswagena 1 miliarda dolarów za naruszenie patentów
Chiński producent samochodów elektrycznych BYD zwiększył zysk o 632%
W ubiegłym roku Chińczycy kupili blisko 1,3 mln samochodów z silnikami elektrycznymi
Zmniejszenie subsydiowania uderzy w produkcję samochodów elektrycznych w Chinach
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zasilanie
Infineon i SolarEdge rozwijają platformę transformatorów półprzewodnikowych dla centrów danych AI
PCB
Eurocircuits startuje z konkurencyjną ofertą płytek HDI
Mikrokontrolery i IoT
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych
Produkcja elektroniki
Chińska branża MEMS w silnym trendzie wzrostowym
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy
Informacje z firm
Atrakcyjna oferta outletowa w sklepie internetowym Grupy RENEX
Gospodarka
Unisystem na targach MATELEC 2025 w Madrycie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów