Volkswagen będzie produkował elektryczne modele w Chinach

W Anting Grupa Volkswagena rozpoczęła budowę zakładu, który produkować będzie wyłącznie pojazdy elektryczne oparte na platformie MEB. Fabryka SAIC Volkswagen ma być uruchomiona w 2020 r. Ma ona funkcjonować zgodnie z koncepcją Industry 4.0 i wytwarzać 300 tys. samochodów rocznie. Pierwszym modelem powstającym w nowej fabryce będzie elektryczny SUV.

Posłuchaj
00:00

W ośrodku Volkswagena w Anting pracować będzie ponad 1400 robotów. Wykorzystywana będzie też sztuczna inteligencja oraz rozszerzona i wirtualna rzeczywistość. Fabryka, razem z magazynem wysokiego składowania, zakładem montażu akumulatorów i tłocznią, obejmie 610 tys. m² powierzchni.

W czerwcu bieżącego roku w Chinach ruszyła fabryka FAW-Volkswagen w Foshan, a dzięki jej rozbudowie roczna zdolność produkcyjna została podwojona i wynosi teraz 600 tys. samochodów. Do 2020 r. w zakładach w Foshan rozpocznie się montaż akumulatorów dla pojazdów budowanych na platformie MEB. Wcześniej, pod koniec maja, uruchomiono produkcję w fabryce FAW-Volkswagen, w Qingdao. Na jednej linii powstają tam jednocześnie pojazdy spalinowe i elektryczne. Zakład w Qingdao produkować ma również akumulatory dla hybrydowych modeli konstruowanych na platformie MQB.

Zgodnie ze strategią "Roadmap E", do 2025 roku Grupa Volkswagena zamierza oferować 50 zelektryfikowanych modeli.

Źródło: ORPA

Powiązane treści
Volkswagen będzie stosował komputery kwantowe do badania baterii
Grupa Volkswagena zapewnia sobie 10-letnie dostawy litu
Volkswagen zapowiada wyprodukowanie 15 mln samochodów elektrycznych
Volkswagen zainwestuje 23 mld euro w elektryfikację pojazdów
Volkswagen pogłębia współpracę z Microsoftem w zakresie usług chmurowych
Volkswagen kupuje od Volvo szwedzką firmę WirelessCar
Broadcom żąda od Volkswagena 1 miliarda dolarów za naruszenie patentów
Chiński producent samochodów elektrycznych BYD zwiększył zysk o 632%
W ubiegłym roku Chińczycy kupili blisko 1,3 mln samochodów z silnikami elektrycznymi
Zmniejszenie subsydiowania uderzy w produkcję samochodów elektrycznych w Chinach
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
AAEON i DEEPX łączą siły, integrując ultraefektywny akcelerator AI z platformami UP
Projektowanie i badania
Tylko jedna doba i wspólny cel – usprawnienie działania państwa. Zakończył się HackNation 2025
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
F&S BONDTEC zdobywa 2 miejsce w konkursie Productronica Innovation Award 2025
Informacje z firm
Elhurt wspiera lokalną społeczność oraz inicjatywy charytatywne
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów