Grupa Volkswagena zapewnia sobie 10-letnie dostawy litu

Grupa Volkswagena i chińska firma Ganfeng Lithium, mająca siedzibę w Jiangxi, porozumiały się w sprawie długoterminowych dostaw litu do ogniw akumulatorowych. Zgodnie z umową Ganfeng będzie dostarczał lit Volkswagenowi i jego dostawcom przez najbliższe dziesięć lat. Tym samym Volkswagen już teraz zapewnił sobie znaczną część zapotrzebowania na lit do baterii samochodowych. Ganfeng jest światowym liderem w produkcji związków litu.

Posłuchaj
00:00

Oprócz ustaleń dotyczących dostaw litu, Volkswagen i Ganfeng określili również ramy przyszłej współpracy w kwestiach takich, jak recykling baterii i akumulatory z elektrolitem stałym, czyli solid-state.

Przyspieszenie w zakresie elektryfikacji pojazdów będzie miało duży wpływ na światowe rynki surowcowe. Oczekuje się, że globalne zapotrzebowanie na lit do 2023 r. wzrośnie ponad dwukrotnie.

- W ciągu najbliższych dziesięciu lat Grupa Volkswagena wprowadzi na rynek co najmniej 70 nowych modeli całkowicie elektrycznych. Oznacza to, że około jedna czwarta pojazdów produkowanych w 2025 r. będzie zasilana energią elektryczną. W związku z tym, w nadchodzących latach nastąpi gwałtowny wzrost zapotrzebowania na surowce do produkcji ogniw. Musimy upewnić się, że zaspokoimy to zapotrzebowanie na wczesnym etapie. Długoterminowe umowy, takie jak umowa na lit - surowiec kluczowy - którą właśnie zawarliśmy z firmą Ganfeng, mają zatem kluczowe znaczenie strategiczne dla wdrożenia naszej ofensywy elektrycznej - mówił Stefan Sommer, członek zarządu Grupy Volkswagena ds. komponentów i zakupów.

Źródło: Volkswagen

Powiązane treści
Volkswagen zapowiada wyprodukowanie 15 mln samochodów elektrycznych
Volkswagen rozpoczął współpracę ze szwedzkim Northvoltem
Volkswagen będzie produkował elektryczne modele w Chinach
Vulcan Energy rozpoczyna w Niemczech produkcję chlorku litu
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Renesas i SAIC VW utworzyli w Chinach motoryzacyjne laboratorium R&D
Volkswagen będzie stosował komputery kwantowe do badania baterii
Volkswagen zainwestuje 23 mld euro w elektryfikację pojazdów
Volkswagen przedstawił w pełni elektryczny model ID. Buzz
Volkswagen zainwestuje 300 mln dolarów w setki punktów ładowania EV w USA
Volkswagen będzie z chińską firmą rozwijać autonomiczną jazdę
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Konferencja
Wrocław Bridge Energy & Industry Dialogue "Gospodarka pod napięciem kosztów energii"
Gospodarka
Eneris uruchomił w Siemiatyczach elektrownię PV

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów