Grupa Volkswagena zapewnia sobie 10-letnie dostawy litu

Grupa Volkswagena i chińska firma Ganfeng Lithium, mająca siedzibę w Jiangxi, porozumiały się w sprawie długoterminowych dostaw litu do ogniw akumulatorowych. Zgodnie z umową Ganfeng będzie dostarczał lit Volkswagenowi i jego dostawcom przez najbliższe dziesięć lat. Tym samym Volkswagen już teraz zapewnił sobie znaczną część zapotrzebowania na lit do baterii samochodowych. Ganfeng jest światowym liderem w produkcji związków litu.

Posłuchaj
00:00

Oprócz ustaleń dotyczących dostaw litu, Volkswagen i Ganfeng określili również ramy przyszłej współpracy w kwestiach takich, jak recykling baterii i akumulatory z elektrolitem stałym, czyli solid-state.

Przyspieszenie w zakresie elektryfikacji pojazdów będzie miało duży wpływ na światowe rynki surowcowe. Oczekuje się, że globalne zapotrzebowanie na lit do 2023 r. wzrośnie ponad dwukrotnie.

- W ciągu najbliższych dziesięciu lat Grupa Volkswagena wprowadzi na rynek co najmniej 70 nowych modeli całkowicie elektrycznych. Oznacza to, że około jedna czwarta pojazdów produkowanych w 2025 r. będzie zasilana energią elektryczną. W związku z tym, w nadchodzących latach nastąpi gwałtowny wzrost zapotrzebowania na surowce do produkcji ogniw. Musimy upewnić się, że zaspokoimy to zapotrzebowanie na wczesnym etapie. Długoterminowe umowy, takie jak umowa na lit - surowiec kluczowy - którą właśnie zawarliśmy z firmą Ganfeng, mają zatem kluczowe znaczenie strategiczne dla wdrożenia naszej ofensywy elektrycznej - mówił Stefan Sommer, członek zarządu Grupy Volkswagena ds. komponentów i zakupów.

Źródło: Volkswagen

Powiązane treści
Volkswagen zapowiada wyprodukowanie 15 mln samochodów elektrycznych
Volkswagen rozpoczął współpracę ze szwedzkim Northvoltem
Volkswagen będzie produkował elektryczne modele w Chinach
Vulcan Energy rozpoczyna w Niemczech produkcję chlorku litu
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Renesas i SAIC VW utworzyli w Chinach motoryzacyjne laboratorium R&D
Volkswagen będzie stosował komputery kwantowe do badania baterii
Volkswagen zainwestuje 23 mld euro w elektryfikację pojazdów
Volkswagen przedstawił w pełni elektryczny model ID. Buzz
Volkswagen zainwestuje 300 mln dolarów w setki punktów ładowania EV w USA
Volkswagen będzie z chińską firmą rozwijać autonomiczną jazdę
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?
Technika
Izolowane przetwornice DC/DC wysokiego napięcia

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów