Volkswagen rozpoczął współpracę ze szwedzkim Northvoltem

Grupa Volkswagen ustanawia w Niemczech standardy w rozwoju, testowania i produkcji w zakresie najnowocześniejszej technologii ogniw litowo-jonowych. W Salzgitter (Dolna Saksonia) do przełomu lat 2023-2024 powstać ma ponad 1 tys. miejsc pracy - 300 osób zostanie zatrudnionych w centrum rozwojowym Volkswagena i 700 na pilotażowej linii produkcyjnej utworzonej przez niemiecki koncern razem ze szwedzkim producentem akumulatorów - firmą Northvolt. W działalność związaną z ogniwami zainwestowane ma być w tym czasie ponad miliard euro.

Posłuchaj
00:00

Pilotażowa linia produkcyjna małych ogniw została otwarta 23 września bieżącego roku w Centre of Excellence (CoE) w Salzgitter, a do opracowywania, testowania i wdrażania technologii produkcji zaangażowano około 300 ekspertów. W pierwszym etapie Volkswagen zainwestuje ponad 100 mln euro w zgromadzenie kompetencji technicznych z zakresu wytwarzania i rozwoju akumulatorów. Dodatkowo firma zainwestuje 900 mln euro we wspólną działalność prowadzaną ze szwedzkim Northvoltem. Na 2020 rok zaplanowano budowę fabryki ogniw w Salzgitter o zdolności produkcji akumulatorów o łącznej pojemności 16 GWh rocznie, w której produkcja rozpocznie się na przełomie 2023 i 2024 roku.

W związku z przedsięwzięciem niemiecka firma utworzyła w Volkswagen Group Components działalność biznesową związaną z akumulatorami. Dział ten ma na celu optymalizację konstrukcji ogniw do przyszłego wykorzystania w pojazdach elektrycznych. Prace obejmą zwiększenie pojemności, zmniejszenie zużycia rzadkich surowców oraz recykling systemów magazynowania energii.

W Salzgitter powstaje również pilotażowa linia do recyklingu akumulatorów, która ma rozpocząć działalność w 2020 roku.

Źródło: Volkswagen

Powiązane treści
Szwedzki Northvolt uruchomi w Gdańsku fabrykę systemów bateryjnych
Northvolt oferuje akumulatory sodowo-jonowe o wydajności 160 Wh/kg
Gdański Northvolt dostarczy systemy bateryjne firmie Fluence
Grupa Volkswagena zapewnia sobie 10-letnie dostawy litu
Volkswagen przedstawił w pełni elektryczny model ID. Buzz
Volkswagen pogłębia współpracę z Microsoftem w zakresie usług chmurowych
Amerykański start-up przejmuje gdański zakład Northvolt Dwa ESS - największą w Europie firmę produkującą systemy magazynowania energii
Volkswagen oferuje w Berlinie elektryczny car sharing
Volkswagen będzie z chińską firmą rozwijać autonomiczną jazdę
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów