Volkswagen będzie z chińską firmą rozwijać autonomiczną jazdę

Największy europejski producent samochodów dąży do odzyskania przewagi w Chinach poprzez usprawnienie swoich zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) i technologii jazdy autonomicznej (AD). 13 października Grupa Volkswagen ogłosiła, że ​​jej producent oprogramowania - Cariad, nawiąże współpracę z chińskim start-upem Horizon Robotics, koncentrując się na energooszczędnych rozwiązaniach obliczeniowych dla funkcji ADAS i AD.

Posłuchaj
00:00

Zgodnie z zapowiedziami Volkswagen planuje zainwestować we współpracę około 2,4 mld euro (2,35 mld USD). Cariad utworzy z Horizonem spółkę joint venture, w której będzie miał 60% udziałów. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie przyszłego roku. Agencja Reuters poinformowała, że Volkswagen wesprze joint venture kwotą 1,3 mld euro i zainwestuje 1 mld euro w Horizon Robotics. Mówi się, że zastój w działalności Cariadu wpłynął na rozwój inteligentnych samochodów w Grupie Volkswagen i częściowo był odpowiedzialny za rezygnację byłego dyrektora generalnego Herberta Diessa.

Zdaniem Volkswagena, partnerstwo z Horizonem przyspieszy integrację wielu funkcji w jednym chipie, zwiększając stabilność systemu, oszczędzając koszty i zmniejszając zużycie energii. Ułatwi też Cariadowi opracowywanie w Chinach samochodowych systemów rozrywki, oprogramowania AD i innych technologii.

Założona w 2015 roku firma Horizon dostarczyła ponad 1,5 miliona procesorów na całym świecie i nawiązała współpracę z ponad 20 firmami samochodowymi. Na jej stronie internetowej można dowiedzieć się, że ​​przy wsparciu Intela zaopatruje takie firmy, jak BYD, Audi, Li Auto, Continental i wiele innych.

Volkswagen realizuje już kilka wspólnych przedsięwzięć w Chinach. Według CnEVPost, producent samochodów posiada 75% udziałów w spółce joint venture z JAC Motors. Ponadto obejmuje 50% udziałów SAIC Volkswagen w Szanghaju i 40% FAW-Volkswagen w Changchun.

Źródła związane z łańcuchem dostaw twierdzą, że niemiecki producent ucierpiał z powodu spadku sprzedaży w ciągu dwóch ostatnich lat, ale od lat odnosi sukcesy w Chinach. W porównaniu z innymi regionami, konsumenci w Chinach są bardziej skłonni do akceptowania nowych funkcji elektroniki samochodowej dzięki dobrze rozwiniętemu rynkowi oprogramowania i Internetu Rzeczy.

Jednak Volkswagen pozostaje w tyle za chińskimi konkurentami, takimi jak NIO, XPeng, Li Auto, pod względem tworzenia oprogramowania i częstotliwości aktualizacji OTA - Over The Air. Źródła podają, że niemiecką firmę nadal wiąże mentalność tradycyjnego producenta samochodów. Na przykład, Volkswagen zrobił zaledwie pierwszy krok w zakresie aktualizacji OTA, natomiast Tesla i niektóre chińskie firmy samochodowe są ograniczane przez chiński rząd, ponieważ nadużywają tych aktualizacji.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Współpraca STMicroelectronics z Volkswagenem
Tesla prezentuje dwa pojazdy autonomiczne
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Volkswagen zawiera umowy na bezpośrednie dostawy chipów, aby uniknąć niedoborów
Chińska firma Nio zamierza nową marką rywalizować z Volkswagenem i Toyotą
Volkswagen wstrzymał linie produkcyjne z powodu braku chipów
Volkswagen rozpoczął współpracę ze szwedzkim Northvoltem
Grupa Volkswagena zapewnia sobie 10-letnie dostawy litu
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Niemcy ograniczają dotacje dla inwestycji w półprzewodniki
Mikrokontrolery i IoT
Nordic Semiconductor na Embedded World North America 2025: pełna platforma mikroukład–chmura i nowe rozwiązania IoT
Aktualności
Unisystem na targach MATELEC 2025 w Madrycie
Produkcja elektroniki
Rohm i Infineon wymienią się obudowami dla tranzystorów mocy SiC
Mikrokontrolery i IoT
POLYN Technology prezentuje pierwszy układ NASP w technologii krzemowej
Aktualności
TAITRONICS & AIoT, czyli tajwańskie spojrzenie na technologię elektroniki
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Unisystem na targach MATELEC 2025 w Madrycie
Gospodarka
TAITRONICS & AIoT, czyli tajwańskie spojrzenie na technologię elektroniki
Gospodarka
Targi Energetab - podsumowanie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów