Volkswagen będzie z chińską firmą rozwijać autonomiczną jazdę

Największy europejski producent samochodów dąży do odzyskania przewagi w Chinach poprzez usprawnienie swoich zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) i technologii jazdy autonomicznej (AD). 13 października Grupa Volkswagen ogłosiła, że ​​jej producent oprogramowania - Cariad, nawiąże współpracę z chińskim start-upem Horizon Robotics, koncentrując się na energooszczędnych rozwiązaniach obliczeniowych dla funkcji ADAS i AD.

Posłuchaj
00:00

Zgodnie z zapowiedziami Volkswagen planuje zainwestować we współpracę około 2,4 mld euro (2,35 mld USD). Cariad utworzy z Horizonem spółkę joint venture, w której będzie miał 60% udziałów. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie przyszłego roku. Agencja Reuters poinformowała, że Volkswagen wesprze joint venture kwotą 1,3 mld euro i zainwestuje 1 mld euro w Horizon Robotics. Mówi się, że zastój w działalności Cariadu wpłynął na rozwój inteligentnych samochodów w Grupie Volkswagen i częściowo był odpowiedzialny za rezygnację byłego dyrektora generalnego Herberta Diessa.

Zdaniem Volkswagena, partnerstwo z Horizonem przyspieszy integrację wielu funkcji w jednym chipie, zwiększając stabilność systemu, oszczędzając koszty i zmniejszając zużycie energii. Ułatwi też Cariadowi opracowywanie w Chinach samochodowych systemów rozrywki, oprogramowania AD i innych technologii.

Założona w 2015 roku firma Horizon dostarczyła ponad 1,5 miliona procesorów na całym świecie i nawiązała współpracę z ponad 20 firmami samochodowymi. Na jej stronie internetowej można dowiedzieć się, że ​​przy wsparciu Intela zaopatruje takie firmy, jak BYD, Audi, Li Auto, Continental i wiele innych.

Volkswagen realizuje już kilka wspólnych przedsięwzięć w Chinach. Według CnEVPost, producent samochodów posiada 75% udziałów w spółce joint venture z JAC Motors. Ponadto obejmuje 50% udziałów SAIC Volkswagen w Szanghaju i 40% FAW-Volkswagen w Changchun.

Źródła związane z łańcuchem dostaw twierdzą, że niemiecki producent ucierpiał z powodu spadku sprzedaży w ciągu dwóch ostatnich lat, ale od lat odnosi sukcesy w Chinach. W porównaniu z innymi regionami, konsumenci w Chinach są bardziej skłonni do akceptowania nowych funkcji elektroniki samochodowej dzięki dobrze rozwiniętemu rynkowi oprogramowania i Internetu Rzeczy.

Jednak Volkswagen pozostaje w tyle za chińskimi konkurentami, takimi jak NIO, XPeng, Li Auto, pod względem tworzenia oprogramowania i częstotliwości aktualizacji OTA - Over The Air. Źródła podają, że niemiecką firmę nadal wiąże mentalność tradycyjnego producenta samochodów. Na przykład, Volkswagen zrobił zaledwie pierwszy krok w zakresie aktualizacji OTA, natomiast Tesla i niektóre chińskie firmy samochodowe są ograniczane przez chiński rząd, ponieważ nadużywają tych aktualizacji.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Współpraca STMicroelectronics z Volkswagenem
Tesla prezentuje dwa pojazdy autonomiczne
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Volkswagen zawiera umowy na bezpośrednie dostawy chipów, aby uniknąć niedoborów
Chińska firma Nio zamierza nową marką rywalizować z Volkswagenem i Toyotą
Volkswagen wstrzymał linie produkcyjne z powodu braku chipów
Volkswagen rozpoczął współpracę ze szwedzkim Northvoltem
Grupa Volkswagena zapewnia sobie 10-letnie dostawy litu
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku 2026
Zasilanie
Estońska farma PV w Luuri będzie miała magazyn energii o pojemności ponad 40 MWh
Zasilanie
Stoen zainstalował w Warszawie ponad pół miliona nowych inteligentnych liczników
Mikrokontrolery i IoT
Mouser Electronics rozszerza ofertę IoT – globalna umowa dystrybucyjna z Telit Cinterion
Produkcja elektroniki
Materiały szklane do produkcji półprzewodników zmieniają przyszłość urządzeń, procesów i łańcuchów dostaw
Komponenty
CBTG Technologie nawiązuje współpracę z Etron - nowe możliwości dla projektantów elektroniki
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku 2026
Informacje z firm
Grupa RENEX na 18. Ogólnopolskim Zjeździe Firm Rodzinnych U-RODZINY 2025
Informacje z firm
F&S BONDTEC zdobywa 2 miejsce w konkursie Productronica Innovation Award 2025

Bonding optyczny made in Poland

W świecie nowoczesnych wyświetlaczy detale mają znaczenie. Jeden milimetr kieszeni powietrznej potrafi zadecydować o tym, czy obraz na ekranie będzie zachwycał kontrastem i głębią, czy zniknie pod warstwą refleksów. Dlatego właśnie bonding optyczny – precyzyjne łączenie wyświetlacza z panelem dotykowym lub szybą ochronną – stał się symbolem jakości w projektowaniu interfejsów użytkownika. A w Polsce liderem tej technologii jest firma QWERTY Sp. z o.o., jedyny krajowy producent, który wykonuje bonding we własnej fabryce, bez podzlecania procesów za granicę.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów