Volkswagen zawiera umowy na bezpośrednie dostawy chipów, aby uniknąć niedoborów

Volkswagen rozpoczął zakupy strategicznie istotnych chipów, których jego zdaniem będzie brakować na całym świecie. W październiku ubiegłego roku zaczął zawierać bezpośrednie umowy z producentami układów, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo dostaw. Teraz bezpośrednie źródła stanowi 10 producentów, w tym NXP Semiconductors, Infineon Technologies i Renesas Electronics. Niemiecki producent samochodów wcześniej kupował chipy od swoich dostawców podzespołów.

Posłuchaj
00:00

- Wydajność rynku globalnego nie jest wystarczająca. Musimy działać – powiedział Dirk Grosse-Loheide, dyrektor ds. zakupów w obszarze samochodów osobowych Volkswagena.

Zapotrzebowanie na chipy w przemyśle samochodowym dramatycznie wzrosło wraz z produkcją pojazdów elektrycznych i zapotrzebowaniem na coraz bardziej złożone oprogramowanie. Podaż jest budowana powoli ze względu na złożoność procesów tworzenia fabryk.

Volkswagen i francusko-włoski producent chipów STMicroelectronics w lipcu ubiegłego roku ogłosili plany wspólnego opracowania nowego półprzewodnika, co oznaczało pierwszą bezpośrednią współpracę VW z dostawcą półprzewodników drugiego i trzeciego rzędu.

Berlin zabiega o miliardowe dotacje dla największych na świecie kontraktowych producentów chipów. Amerykański Intel i tajwański TSMC ogłosili w tym roku plany budowy fabryk w Niemczech. Volkswagen nie nawiązał z TSMC (największym na świecie kontraktowym producentem półprzewodników) bezpośrednich relacji w zakresie dostaw, ale co kilka tygodni spotyka się z przedstawicielami TSMC, aby omawiać swoją sytuację popytową.

Producent samochodów planuje również zmniejszyć różnorodność chipów wykorzystywanych w pojazdach, aby usprawnić łańcuch dostaw, co pomoże także uprościć ofertę oprogramowania.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Sprzedaż pojazdów elektrycznych Volkswagena wzrosła w tym roku o 45%
Onsemi i Volkswagen zawarli strategiczne partnerstwo
Volkswagen i Enel rozpoczynają współdziałanie w zakresie szybkiego ładowania
Volkswagen będzie z chińską firmą rozwijać autonomiczną jazdę
Współpraca STMicroelectronics z Volkswagenem
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Gospodarka
W czwartek w Warszawie startuje Evertiq Expo
Opinie
AI zapewni dynamiczny cennik w e-commerce

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów