Volkswagen zawiera umowy na bezpośrednie dostawy chipów, aby uniknąć niedoborów

Volkswagen rozpoczął zakupy strategicznie istotnych chipów, których jego zdaniem będzie brakować na całym świecie. W październiku ubiegłego roku zaczął zawierać bezpośrednie umowy z producentami układów, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo dostaw. Teraz bezpośrednie źródła stanowi 10 producentów, w tym NXP Semiconductors, Infineon Technologies i Renesas Electronics. Niemiecki producent samochodów wcześniej kupował chipy od swoich dostawców podzespołów.

Posłuchaj
00:00

- Wydajność rynku globalnego nie jest wystarczająca. Musimy działać – powiedział Dirk Grosse-Loheide, dyrektor ds. zakupów w obszarze samochodów osobowych Volkswagena.

Zapotrzebowanie na chipy w przemyśle samochodowym dramatycznie wzrosło wraz z produkcją pojazdów elektrycznych i zapotrzebowaniem na coraz bardziej złożone oprogramowanie. Podaż jest budowana powoli ze względu na złożoność procesów tworzenia fabryk.

Volkswagen i francusko-włoski producent chipów STMicroelectronics w lipcu ubiegłego roku ogłosili plany wspólnego opracowania nowego półprzewodnika, co oznaczało pierwszą bezpośrednią współpracę VW z dostawcą półprzewodników drugiego i trzeciego rzędu.

Berlin zabiega o miliardowe dotacje dla największych na świecie kontraktowych producentów chipów. Amerykański Intel i tajwański TSMC ogłosili w tym roku plany budowy fabryk w Niemczech. Volkswagen nie nawiązał z TSMC (największym na świecie kontraktowym producentem półprzewodników) bezpośrednich relacji w zakresie dostaw, ale co kilka tygodni spotyka się z przedstawicielami TSMC, aby omawiać swoją sytuację popytową.

Producent samochodów planuje również zmniejszyć różnorodność chipów wykorzystywanych w pojazdach, aby usprawnić łańcuch dostaw, co pomoże także uprościć ofertę oprogramowania.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Sprzedaż pojazdów elektrycznych Volkswagena wzrosła w tym roku o 45%
Onsemi i Volkswagen zawarli strategiczne partnerstwo
Volkswagen i Enel rozpoczynają współdziałanie w zakresie szybkiego ładowania
Volkswagen będzie z chińską firmą rozwijać autonomiczną jazdę
Współpraca STMicroelectronics z Volkswagenem
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival
Konferencja
Wieczór Biznesowy PTG Rzeszów
Gospodarka
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów