Volkswagen i Enel rozpoczynają współdziałanie w zakresie szybkiego ładowania

Koncern Volkswagen oraz włoski Enel utworzyli spółkę joint venture w celu budowy we Włoszech 3000 punktów szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych (EV), inwestując po 100 mln euro, czyli 105,38 mln dolarów. Do końca 2023 roku ładowarki mają być dostępne dla kierowców samochodów wszystkich marek w 500 lokalizacjach. Będą miały moc do 350 kW.

Posłuchaj
00:00

Do końca 2022 roku producent samochodów i jego partnerzy zainstalują 4300 z planowanych 18 tys. punktów szybkiego ładowania w Europie, 3700 z planowanych 10 tys. w Stanach Zjednoczonych i 8 tys. z planowanych 17 tys. w Chinach. Daje to 16 tys. stacji szybkiego ładowania na całym świecie, co stanowi około jednej trzeciej celu, którym jest 45 tys. stacji do roku 2025.

Volkswagen współpracuje w Europie z BP i hiszpańską Iberdrolą , a także jest udziałowcem w dotyczącym szybkiego ładowania joint venture Ionity, które tworzy z konkurencyjnymi producentami samochodów - BMW, Mercedesem, Fordem i Hyundaiem. Zapewniając wystarczającą liczbę punktów ładowania – i wystarczającą moc – dla pojazdów elektrycznych, największy europejski producent samochodów ma nadzieję przekonać kierowców zaniepokojonych zasięgiem akumulatorów, że mogą na dobre porzucić samochody napędzane paliwami kopalnymi.

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą McKinsey dla Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, Europa potrzebuje co najmniej 3,4 mln punktów ładowania do 2030 r., przy czym na koniec 2021 r. ich liczbę szacowano na 375 tys. Oprócz rozwiązań infrastrukturalnych konieczne jest zapewnienie dystrybucji odnawialnej energii elektrycznej w sieci ładującej tak, by była dostępna w dogodnych momentach, co daje łączny koszt potrzebnych inwestycji na poziomie około 240 mld euro.

- Głównym wyzwaniem jest udostępnienie energii wtedy, gdy jest potrzebna. Magazynowanie energii będzie odgrywać kluczową rolę - powiedział członek zarządu Volkswagena, Thomas Schmall. Dodał on, że do połowy 2023 roku Volkswagen wprowadzi w większości swoich samochodów ładowanie dwukierunkowe, w ramach którego będą mogły przesyłać energię z akumulatorów z powrotem do sieci.

fot. IONITY MEDIA DOWNLOADS

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Czy architektura 800 V zwiększy wydajność ładowania pojazdów elektrycznych?
Szybko przybywa ładowarek e-pojazdów
Volkswagen zawiera umowy na bezpośrednie dostawy chipów, aby uniknąć niedoborów
Nio rozwija stacje szybkiej wymiany akumulatorów EV
Problemy i wyzwania szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych
Sprzedaż pojazdów elektrycznych Volkswagena wzrosła w tym roku o 45%
Anwim utworzy sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych
IONITY ma już w Europie ponad 100 stacji ultraszybkiego ładowania
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
GM przyjmie w Ameryce Północnej standard ładowania Tesli
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Gospodarka
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów