Anwim utworzy sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych

Spółka Anwim, właściciel i operator sieci stacji paliw MOYA, zamierza mieć do końca 2030 r. ponad 4 tys. własnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Już w przyszłym roku na wybranych stacjach MOYA pojawią się szybkie ładowarki o mocy od 120 do 180 kW. Anwim pozyskał właśnie dofinansowanie w kwocie 17 mln zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska na budowę 46 punktów ładowania.

Posłuchaj
00:00

Realizacja pierwszego etapu budowy punktów ładowania EV w sieci MOYA rozłożona jest na trzy lata. Anwim, oprócz instalowania własnych ładowarek, zamierza rozszerzać sieć akceptacji poprzez współpracę z innymi operatorami w ramach roamingu. Dzięki temu klienci sieci MOYA już pod koniec 2023 roku będą mieli dostęp do około 1 tys. punktów ładowania w całym kraju.

- Nasza strategia zakłada rozwój sieci własnych punktów ładowania zarówno w ramach sieci stacji paliw MOYA, jak i poza nią. Chcemy, aby do 2030 roku co najmniej 80% naszych stacji własnych było wyposażonych w ładowarki aut elektrycznych, a w sumie chcemy zaoferować rynkowi minimum 4 tys. punktów ładowania - mówi Paweł Grzywaczewski, członek zarządu Anwim S.A.

Zielona transformacja należy do priorytetowych obszarów działalności Grupy Anwim. W ramach opublikowanej w maju br. nowej strategii rozwoju, w perspektywie 5-7 lat spółka przeznaczy ponad 1,5 mld zł na inwestycje, w tym do 1 mld zł na realizację zielonej strategii. Program będzie finansowany ze środków własnych oraz ze źródeł zewnętrznych. Spółka od lat instaluje panele fotowoltaiczne, a także realizuje wiele działań z zakresu ESG - dbałości o środowisko (E – Environment), społeczeństwo (S – Society) i ład korporacyjny (G –Governance) - we współpracy z wieloma organizacjami pozarządowymi.

Źródło: Anwim

Powiązane treści
Rusza usługa ładowania prywatnych EV na stacjach firmy Anwim
GM przyjmie w Ameryce Północnej standard ładowania Tesli
Czy architektura 800 V zwiększy wydajność ładowania pojazdów elektrycznych?
Volkswagen i Enel rozpoczynają współdziałanie w zakresie szybkiego ładowania
Orlen planuje rozbudowę sieci ładowania samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów