Anwim utworzy sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych

Spółka Anwim, właściciel i operator sieci stacji paliw MOYA, zamierza mieć do końca 2030 r. ponad 4 tys. własnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Już w przyszłym roku na wybranych stacjach MOYA pojawią się szybkie ładowarki o mocy od 120 do 180 kW. Anwim pozyskał właśnie dofinansowanie w kwocie 17 mln zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska na budowę 46 punktów ładowania.

Posłuchaj
00:00

Realizacja pierwszego etapu budowy punktów ładowania EV w sieci MOYA rozłożona jest na trzy lata. Anwim, oprócz instalowania własnych ładowarek, zamierza rozszerzać sieć akceptacji poprzez współpracę z innymi operatorami w ramach roamingu. Dzięki temu klienci sieci MOYA już pod koniec 2023 roku będą mieli dostęp do około 1 tys. punktów ładowania w całym kraju.

- Nasza strategia zakłada rozwój sieci własnych punktów ładowania zarówno w ramach sieci stacji paliw MOYA, jak i poza nią. Chcemy, aby do 2030 roku co najmniej 80% naszych stacji własnych było wyposażonych w ładowarki aut elektrycznych, a w sumie chcemy zaoferować rynkowi minimum 4 tys. punktów ładowania - mówi Paweł Grzywaczewski, członek zarządu Anwim S.A.

Zielona transformacja należy do priorytetowych obszarów działalności Grupy Anwim. W ramach opublikowanej w maju br. nowej strategii rozwoju, w perspektywie 5-7 lat spółka przeznaczy ponad 1,5 mld zł na inwestycje, w tym do 1 mld zł na realizację zielonej strategii. Program będzie finansowany ze środków własnych oraz ze źródeł zewnętrznych. Spółka od lat instaluje panele fotowoltaiczne, a także realizuje wiele działań z zakresu ESG - dbałości o środowisko (E – Environment), społeczeństwo (S – Society) i ład korporacyjny (G –Governance) - we współpracy z wieloma organizacjami pozarządowymi.

Źródło: Anwim

Powiązane treści
Rusza usługa ładowania prywatnych EV na stacjach firmy Anwim
GM przyjmie w Ameryce Północnej standard ładowania Tesli
Czy architektura 800 V zwiększy wydajność ładowania pojazdów elektrycznych?
Volkswagen i Enel rozpoczynają współdziałanie w zakresie szybkiego ładowania
Orlen planuje rozbudowę sieci ładowania samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Gospodarka
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów