Nio rozwija stacje szybkiej wymiany akumulatorów EV

Chiński producent pojazdów elektrycznych Nio rozpoczął próbną eksploatację szybszych, bardziej wydajnych stacji wymiany akumulatorów, dążąc do uczynienia tego procesu realną alternatywą dla technologii szybkiego ładowania. Power Swap Station 3.0 firmy Nio może przechowywać do 21 zestawów akumulatorów i dokonać wymiany akumulatorów w mniej niż 5 minut, co obniża koszty obsługi.

Posłuchaj
00:00

Szybkie ładowarki Supercharger Tesli pozwalają użytkownikom pojazdów elektrycznych na ich doładowanie do zasięgu 200 mil w 15 minut.

Stacje Nio umożliwiają kierowcom szybką wymianę wyczerpanych pakietów na w pełni naładowane, zamiast podłączania pojazdu do punktu ładowania. Upowszechnienie wymiany baterii mogłoby pomóc zmniejszyć obciążenie sieci energetycznych w godzinach szczytu, kiedy kierowcy ładują akumulatory, jednak stanie się to wykonalne tylko wtedy, gdy akumulatory będą bardziej znormalizowane.

Nio jest jednym z nielicznych producentów EV, którzy stawiają na wymianę akumulatorów jako główną opcję dla zasilania samochodów elektrycznych. Tesla odrzuciła wymianę baterii jako „pełną problemów i nieodpowiednią do użytku na szeroką skalę”.

Nio, które wyznaczyło sobie cel uruchomienia 2300 stacji wymiany baterii na całym świecie do końca 2023 roku, miało 1323 działające na dzień 23 marca. W bieżącym roku ma działać 900 najnowszych stacji wymiany Power Swap Station 3.0.

Shen Fei - wiceprezes Nio ds. zarządzania energią - powiedział, że prawie 60% mocy uzupełnianej w samochodach Nio w lutym pochodziło z wymiany baterii, a kolejne 23% - z domowych ładowarek. Dodał, że mniej niż 10% użytkowników Nio korzystało z ładowarek publicznych, a 80,5% mocy pobieranej z 14 tys. ładowarek Nio w całych Chinach trafiło do użytkowników innych marek niż Nio, w tym pojazdów Tesla i BYD.

fot. Nio

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Stacje wymiany akumulatorów zamiast punktów ładowania
Volkswagen i Enel rozpoczynają współdziałanie w zakresie szybkiego ładowania
Panasonic opóźnia masową produkcję ogniw 4680, Nio przechodzi na baterie semi-solid-state
Orlen planuje rozbudowę sieci ładowania samochodów elektrycznych
Szybko przybywa ładowarek e-pojazdów
Przy A1 działa pierwsza ultraszybka stacja ładowania Siemensa
BP zainwestuje miliard funtów w brytyjską sieć ładowania pojazdów elektrycznych
Czy powstanie europejska sieć ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych?
Problemy i wyzwania szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rynek czujników obrazu CMOS przekroczy 30 mld USD do 2030 roku – mobilność, motoryzacja i bezpieczeństwo napędzają wzrost
Aktualności
Szkolenia dla sektora kosmicznego w centrum szkoleniowym Renex EEC
Projektowanie i badania
Ogniwa słoneczne zasilą elektronikę prosto ze światła w pomieszczeniach
Projektowanie i badania
Pierwsze w Europie centrum danych OpenAI
Komunikacja
Czy Internet Agentów - IoA - stanie się następcą IoT?
Projektowanie i badania
Światłowody zamienią się w czujniki: rewolucyjny system monitoringu mostów i tuneli
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Prezentacje firmowe
Nowe serie zasilaczy MEAN WELL na szynę DIN - większe możliwości w mniejszych wymiarach
Gospodarka
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów