Nio rozwija stacje szybkiej wymiany akumulatorów EV
| Gospodarka ZasilanieChiński producent pojazdów elektrycznych Nio rozpoczął próbną eksploatację szybszych, bardziej wydajnych stacji wymiany akumulatorów, dążąc do uczynienia tego procesu realną alternatywą dla technologii szybkiego ładowania. Power Swap Station 3.0 firmy Nio może przechowywać do 21 zestawów akumulatorów i dokonać wymiany akumulatorów w mniej niż 5 minut, co obniża koszty obsługi.
Szybkie ładowarki Supercharger Tesli pozwalają użytkownikom pojazdów elektrycznych na ich doładowanie do zasięgu 200 mil w 15 minut.
Stacje Nio umożliwiają kierowcom szybką wymianę wyczerpanych pakietów na w pełni naładowane, zamiast podłączania pojazdu do punktu ładowania. Upowszechnienie wymiany baterii mogłoby pomóc zmniejszyć obciążenie sieci energetycznych w godzinach szczytu, kiedy kierowcy ładują akumulatory, jednak stanie się to wykonalne tylko wtedy, gdy akumulatory będą bardziej znormalizowane.
Nio jest jednym z nielicznych producentów EV, którzy stawiają na wymianę akumulatorów jako główną opcję dla zasilania samochodów elektrycznych. Tesla odrzuciła wymianę baterii jako „pełną problemów i nieodpowiednią do użytku na szeroką skalę”.
Nio, które wyznaczyło sobie cel uruchomienia 2300 stacji wymiany baterii na całym świecie do końca 2023 roku, miało 1323 działające na dzień 23 marca. W bieżącym roku ma działać 900 najnowszych stacji wymiany Power Swap Station 3.0.
Shen Fei - wiceprezes Nio ds. zarządzania energią - powiedział, że prawie 60% mocy uzupełnianej w samochodach Nio w lutym pochodziło z wymiany baterii, a kolejne 23% - z domowych ładowarek. Dodał, że mniej niż 10% użytkowników Nio korzystało z ładowarek publicznych, a 80,5% mocy pobieranej z 14 tys. ładowarek Nio w całych Chinach trafiło do użytkowników innych marek niż Nio, w tym pojazdów Tesla i BYD.
fot. Nio
źródło: Reuters