Czy powstanie europejska sieć ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych?

Trzej wiodący europejscy producenci pojazdów użytkowych - Daimler Truck, Volvo Group oraz Traton Group ze swoimi markami Scania i MAN - podpisali wiążącą umowę na zainstalowanie i eksploatację w całej Europie wysokowydajnej publicznej sieci ładowania akumulatorów elektrycznych ciężkich pojazdów długodystansowych. Planowane przedsięwzięcie joint-venture, które ma być w równym stopniu własnością trzech stron, ma rozpocząć działalność w 2022 r. Utworzenie JV podlega zatwierdzeniu przez organy regulacyjne.

Posłuchaj
00:00

Strony zainwestują łącznie 500 mln euro, co ma być największą dotychczasową inwestycją branży samochodów ciężarowych w infrastrukturę ładowania w Europie. Plan zakłada zainstalowanie i eksploatację co najmniej 1700 wysokowydajnych punktów ładowania na autostradach i w pobliżu, w ciągu 5 lat od utworzenia wspólnej spółki. Po utworzeniu joint venture partnerzy nadal będą konkurentami we wszystkich innych obszarach.

W przyszłości przewidywane jest znaczne zwiększenie liczby punktów ładowania dzięki pozyskaniu dodatkowych partnerów oraz finansowania publicznego. Przyszłe wspólne przedsięwzięcie ma działać pod własną identyfikacją korporacyjną z siedzibą w Amsterdamie.

Partnerzy postrzegają przedsięwzięcie jako przełom dla branży transportowej w zakresie ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Niedawny raport branżowy, opublikowany w maju 2021 roku przez ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) - Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów - sugeruje stworzenie 15 tys. wysokowydajnych publicznych punktów ładowania nie później niż do 2025 roku oraz nawet 50 tys. takich obiektów do roku 2030. Sieć ładowania tworzona przez wymienionych potentatów ma być otwarta i dostępna dla wszystkich pojazdów użytkowych w Europie, niezależnie od marki, stanowiąc wyraźny sygnał do przystąpienia do podobnych działań dla wszystkich zainteresowanych stron.

Źródło: Scania

Powiązane treści
BP zainwestuje miliard funtów w brytyjską sieć ładowania pojazdów elektrycznych
W 2022 roku światowe dostawy samochodów elektrycznych osiągną 6 mln sztuk
Problemy i wyzwania szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych
Stacje wymiany akumulatorów zamiast punktów ładowania
Nadchodząca elektryfikacja transportu sprzyja produkcji ładowarek
GM przyjmie w Ameryce Północnej standard ładowania Tesli
Nio rozwija stacje szybkiej wymiany akumulatorów EV
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Projektowanie i badania
Qualcomm przejmuje Arduino
Projektowanie i badania
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Aktualności
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Technika
Standard Matter w zasilaczach MEAN WELL
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów