Przy A1 działa pierwsza ultraszybka stacja ładowania Siemensa

Na śląskim odcinku autostrady A1, Siemens - wraz z firmą stacjeladowania.com - uruchomił w sieci publicznej pierwszą stację szybkiego ładowania SICHARGE-D. Zlokalizowano ją przy węźle Rybnik. Jest to setne urządzenie operatora NOXO ENERGY, przy tym pierwsze oferujące moc do 150 kW.

Posłuchaj
00:00

W ostatnich latach liczba samochodów osobowych wykorzystujących napęd elektryczny wzrosła w Polsce blisko ośmiokrotnie, jednak liczba ogólnodostępnych stacji ładowania - tylko trzykrotnie. Każda nowa stacja poprawia infrastrukturę ładowania i przyczynia się do promocji elektromobilności w Polsce. Ultraszybkie stacje pozwalają skrócić czas ładowania nawet do kilkunastu minut. Komisja Europejska szacuje, że do roku 2030 roku w Unii Europejskiej konieczne będzie uruchomienie 3 mln nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych.

- SICHARGE-D Siemensa jest jedną z najnowocześniejszych stacji na rynku, z najwyższą w swojej klasie, 96-procentową wydajnością. Modułowa budowa umożliwia skalowalność urządzenia i jego dostosowywanie do zmieniających się standardów rynkowych, zarówno pod względem liczby stanowisk ładowania równoległego, jak i dostępnej mocy. Obecnie z szybkiego ładowania w przypadku SICHARGE D mogą korzystać dwa pojazdy elektryczne jednocześnie. Pobierana jest wtedy moc maksymalnie do 300 kW z każdego punktu ładowania prądem stałym. Dzięki możliwości dodania kolejnych dystrybutorów możliwe jest jednoczesne ładowanie aż czterech pojazdów w tym samym czasie. Dodatkowy, piąty samochód może ładować się z gniazda AC - mówił Łukasz Bancarzewski, specjalista ds. rozwoju biznesu w Siemens Polska.

Wykorzystana w urządzeniu technologia pozwala na redukcję generowanego hałasu, a także optymalne zagospodarowanie terenu i elastyczne dostosowanie wzornictwa do potrzeb operatora. Od stycznia 2022 r. nowa jednostka biznesowa Siemens Smart Infrastructure E-Mobility rozwija usługi w sektorze ładowania pojazdów elektrycznych dla odbiorców publicznych i prywatnych, jak również dla zajezdni flotowych. Do końca roku 2023 planuje dostarczyć na polski rynek 100 stacji szybkiego i ultraszybkiego ładowania.

Źródło: Siemens

Powiązane treści
Stacje wymiany akumulatorów zamiast punktów ładowania
Czujniki prądu upływu do stacji ładowania pojazdów elektrycznych
Digi-Key i Siemens nawiązują współpracę
Perforce i Siemens łączą siły: Nowa platforma do projektowania systemów AI i układów scalonych
Czy architektura 800 V zwiększy wydajność ładowania pojazdów elektrycznych?
Siemens Digital kupuje technologię prototypowania proFPGA
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Nio rozwija stacje szybkiej wymiany akumulatorów EV
Siemens za 700 mln dolarów przejmuje Supplyframe
Siemens Digital przejmuje Fractal Technologies
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Gospodarka
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Informacje z firm
Nowe rozwiązania przemysłowe CSI S.A. na targach Evertiq w Warszawie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów