Chińska firma Nio zamierza nową marką rywalizować z Volkswagenem i Toyotą

Chiński producent pojazdów elektrycznych premium Nio Inc, który teraz jako rywali postrzega BMW i Audi, pracuje nad marką dostępną masowo, pozycjonowaną podobnie do Volkswagena i Toyoty. Nowa marka nie będzie konkurować z Wuling Hong Guang MINI EV - popularnym, elektrycznym mikrosamochodem produkowanym przez chińską spółkę joint venture General Motors i SAIC Motor, który dostępny jest w cenie od 28800 juanów. Przedział cenowy dla nowego pojazdu nie został określony.

Posłuchaj
00:00

- Relacje między Nio a naszą nową marką masową będą takie same, jak w przypadku Audi-Volkswagen i Lexus-Toyota. Chcemy oferować lepsze produkty i usługi po cenach niższych niż Tesla - mówił dyrektor generalny William Li.

Aktualne modele Nio wyceniane są w większości przypadków powyżej 300 tys. juanów (ponad 46 tys. USD). Nio produkuje i sprzedaje trzy modele SUV-ów we wschodnim mieście Hefei, gdzie obecnie rozbudowuje bazę produkcyjną. W drugim kwartale firma odnotowała stratę w wysokości 659,3 mln juanów (101,8 mln dolarów), o 45,4% mniej niż rok wcześniej. Od kwietnia do czerwca br. dostarczyła 21879 pojazdów, w porównaniu do 10331 w tym samym okresie roku ubiegłego.

Swój pierwszy model sedan ET7 firma Nio wprowadziła na rynek w styczniu, ale jego dostawy rozpoczną się dopiero w 2022 roku, co oznacza, że nie będzie miała nowego modelu w 2021 roku. Łącznie z sedanem Nio planuje dostarczanie w przyszłym roku trzech nowych modeli, które zostaną opracowane na nowej platformie produktowej.

W maju chiński producent otworzył biuro w Norwegii, a dążąc do globalnej ekspansji planuje rozpocząć tam sprzedaż samochodów jeszcze w tym roku.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Volkswagen przedstawił w pełni elektryczny model ID. Buzz
Toyota zwraca się ku chińskim technologiom
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Chińskie fabryki zawieszają produkcję
Volkswagen będzie z chińską firmą rozwijać autonomiczną jazdę
Panasonic opóźnia masową produkcję ogniw 4680, Nio przechodzi na baterie semi-solid-state
Toyota zainwestuje 2 bln jenów w łańcuch dostaw, EV i SDV
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Czy walka o metale ziem rzadkich zaszkodzi polskim eksporterom elektroniki?
Komponenty
Nowa generacja chipów – fotonika otwiera drogę do superwydajnej AI
Produkcja elektroniki
Problemy z dostawami zwiększyły zagrożenie podróbkami
Komponenty
Chiny prezentują największy na świecie superkomputer inspirowany mózgiem małpy
Aktualności
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Produkcja elektroniki
Rynek zaawansowanych opakowań półprzewodników sięgnie blisko 80 mld dolarów
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Informacje z firm
RENEX EEC na stoisku POLSA podczas targów MSPO 2025
Informacje z firm
Essemtec na Gdańsk TEK Day 2025 - stoisko 54

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów