- Relacje między Nio a naszą nową marką masową będą takie same, jak w przypadku Audi-Volkswagen i Lexus-Toyota. Chcemy oferować lepsze produkty i usługi po cenach niższych niż Tesla - mówił dyrektor generalny William Li.
Aktualne modele Nio wyceniane są w większości przypadków powyżej 300 tys. juanów (ponad 46 tys. USD). Nio produkuje i sprzedaje trzy modele SUV-ów we wschodnim mieście Hefei, gdzie obecnie rozbudowuje bazę produkcyjną. W drugim kwartale firma odnotowała stratę w wysokości 659,3 mln juanów (101,8 mln dolarów), o 45,4% mniej niż rok wcześniej. Od kwietnia do czerwca br. dostarczyła 21879 pojazdów, w porównaniu do 10331 w tym samym okresie roku ubiegłego.
Swój pierwszy model sedan ET7 firma Nio wprowadziła na rynek w styczniu, ale jego dostawy rozpoczną się dopiero w 2022 roku, co oznacza, że nie będzie miała nowego modelu w 2021 roku. Łącznie z sedanem Nio planuje dostarczanie w przyszłym roku trzech nowych modeli, które zostaną opracowane na nowej platformie produktowej.
W maju chiński producent otworzył biuro w Norwegii, a dążąc do globalnej ekspansji planuje rozpocząć tam sprzedaż samochodów jeszcze w tym roku.
Źródło: Reuters