Chińska firma Nio zamierza nową marką rywalizować z Volkswagenem i Toyotą

Chiński producent pojazdów elektrycznych premium Nio Inc, który teraz jako rywali postrzega BMW i Audi, pracuje nad marką dostępną masowo, pozycjonowaną podobnie do Volkswagena i Toyoty. Nowa marka nie będzie konkurować z Wuling Hong Guang MINI EV - popularnym, elektrycznym mikrosamochodem produkowanym przez chińską spółkę joint venture General Motors i SAIC Motor, który dostępny jest w cenie od 28800 juanów. Przedział cenowy dla nowego pojazdu nie został określony.

Posłuchaj
00:00

- Relacje między Nio a naszą nową marką masową będą takie same, jak w przypadku Audi-Volkswagen i Lexus-Toyota. Chcemy oferować lepsze produkty i usługi po cenach niższych niż Tesla - mówił dyrektor generalny William Li.

Aktualne modele Nio wyceniane są w większości przypadków powyżej 300 tys. juanów (ponad 46 tys. USD). Nio produkuje i sprzedaje trzy modele SUV-ów we wschodnim mieście Hefei, gdzie obecnie rozbudowuje bazę produkcyjną. W drugim kwartale firma odnotowała stratę w wysokości 659,3 mln juanów (101,8 mln dolarów), o 45,4% mniej niż rok wcześniej. Od kwietnia do czerwca br. dostarczyła 21879 pojazdów, w porównaniu do 10331 w tym samym okresie roku ubiegłego.

Swój pierwszy model sedan ET7 firma Nio wprowadziła na rynek w styczniu, ale jego dostawy rozpoczną się dopiero w 2022 roku, co oznacza, że nie będzie miała nowego modelu w 2021 roku. Łącznie z sedanem Nio planuje dostarczanie w przyszłym roku trzech nowych modeli, które zostaną opracowane na nowej platformie produktowej.

W maju chiński producent otworzył biuro w Norwegii, a dążąc do globalnej ekspansji planuje rozpocząć tam sprzedaż samochodów jeszcze w tym roku.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Volkswagen przedstawił w pełni elektryczny model ID. Buzz
Toyota zwraca się ku chińskim technologiom
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Chińskie fabryki zawieszają produkcję
Volkswagen będzie z chińską firmą rozwijać autonomiczną jazdę
Panasonic opóźnia masową produkcję ogniw 4680, Nio przechodzi na baterie semi-solid-state
Toyota zainwestuje 2 bln jenów w łańcuch dostaw, EV i SDV
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Informacje z firm
Nowe rozwiązania przemysłowe CSI S.A. na targach Evertiq w Warszawie
Informacje z firm
Jesienna odzież Reeco

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów