Chińska firma Nio zamierza nową marką rywalizować z Volkswagenem i Toyotą

Chiński producent pojazdów elektrycznych premium Nio Inc, który teraz jako rywali postrzega BMW i Audi, pracuje nad marką dostępną masowo, pozycjonowaną podobnie do Volkswagena i Toyoty. Nowa marka nie będzie konkurować z Wuling Hong Guang MINI EV - popularnym, elektrycznym mikrosamochodem produkowanym przez chińską spółkę joint venture General Motors i SAIC Motor, który dostępny jest w cenie od 28800 juanów. Przedział cenowy dla nowego pojazdu nie został określony.

Posłuchaj
00:00

- Relacje między Nio a naszą nową marką masową będą takie same, jak w przypadku Audi-Volkswagen i Lexus-Toyota. Chcemy oferować lepsze produkty i usługi po cenach niższych niż Tesla - mówił dyrektor generalny William Li.

Aktualne modele Nio wyceniane są w większości przypadków powyżej 300 tys. juanów (ponad 46 tys. USD). Nio produkuje i sprzedaje trzy modele SUV-ów we wschodnim mieście Hefei, gdzie obecnie rozbudowuje bazę produkcyjną. W drugim kwartale firma odnotowała stratę w wysokości 659,3 mln juanów (101,8 mln dolarów), o 45,4% mniej niż rok wcześniej. Od kwietnia do czerwca br. dostarczyła 21879 pojazdów, w porównaniu do 10331 w tym samym okresie roku ubiegłego.

Swój pierwszy model sedan ET7 firma Nio wprowadziła na rynek w styczniu, ale jego dostawy rozpoczną się dopiero w 2022 roku, co oznacza, że nie będzie miała nowego modelu w 2021 roku. Łącznie z sedanem Nio planuje dostarczanie w przyszłym roku trzech nowych modeli, które zostaną opracowane na nowej platformie produktowej.

W maju chiński producent otworzył biuro w Norwegii, a dążąc do globalnej ekspansji planuje rozpocząć tam sprzedaż samochodów jeszcze w tym roku.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Volkswagen przedstawił w pełni elektryczny model ID. Buzz
Toyota zwraca się ku chińskim technologiom
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Chińskie fabryki zawieszają produkcję
Volkswagen będzie z chińską firmą rozwijać autonomiczną jazdę
Panasonic opóźnia masową produkcję ogniw 4680, Nio przechodzi na baterie semi-solid-state
Toyota zainwestuje 2 bln jenów w łańcuch dostaw, EV i SDV
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku 2026
Zasilanie
Estońska farma PV w Luuri będzie miała magazyn energii o pojemności ponad 40 MWh
Zasilanie
Stoen zainstalował w Warszawie ponad pół miliona nowych inteligentnych liczników
Mikrokontrolery i IoT
Mouser Electronics rozszerza ofertę IoT – globalna umowa dystrybucyjna z Telit Cinterion
Produkcja elektroniki
Materiały szklane do produkcji półprzewodników zmieniają przyszłość urządzeń, procesów i łańcuchów dostaw
Komponenty
CBTG Technologie nawiązuje współpracę z Etron - nowe możliwości dla projektantów elektroniki
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku 2026
Informacje z firm
Grupa RENEX na 18. Ogólnopolskim Zjeździe Firm Rodzinnych U-RODZINY 2025
Informacje z firm
F&S BONDTEC zdobywa 2 miejsce w konkursie Productronica Innovation Award 2025

Bonding optyczny made in Poland

W świecie nowoczesnych wyświetlaczy detale mają znaczenie. Jeden milimetr kieszeni powietrznej potrafi zadecydować o tym, czy obraz na ekranie będzie zachwycał kontrastem i głębią, czy zniknie pod warstwą refleksów. Dlatego właśnie bonding optyczny – precyzyjne łączenie wyświetlacza z panelem dotykowym lub szybą ochronną – stał się symbolem jakości w projektowaniu interfejsów użytkownika. A w Polsce liderem tej technologii jest firma QWERTY Sp. z o.o., jedyny krajowy producent, który wykonuje bonding we własnej fabryce, bez podzlecania procesów za granicę.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów