Chińska firma Nio zamierza nową marką rywalizować z Volkswagenem i Toyotą

Chiński producent pojazdów elektrycznych premium Nio Inc, który teraz jako rywali postrzega BMW i Audi, pracuje nad marką dostępną masowo, pozycjonowaną podobnie do Volkswagena i Toyoty. Nowa marka nie będzie konkurować z Wuling Hong Guang MINI EV - popularnym, elektrycznym mikrosamochodem produkowanym przez chińską spółkę joint venture General Motors i SAIC Motor, który dostępny jest w cenie od 28800 juanów. Przedział cenowy dla nowego pojazdu nie został określony.

Posłuchaj
00:00

- Relacje między Nio a naszą nową marką masową będą takie same, jak w przypadku Audi-Volkswagen i Lexus-Toyota. Chcemy oferować lepsze produkty i usługi po cenach niższych niż Tesla - mówił dyrektor generalny William Li.

Aktualne modele Nio wyceniane są w większości przypadków powyżej 300 tys. juanów (ponad 46 tys. USD). Nio produkuje i sprzedaje trzy modele SUV-ów we wschodnim mieście Hefei, gdzie obecnie rozbudowuje bazę produkcyjną. W drugim kwartale firma odnotowała stratę w wysokości 659,3 mln juanów (101,8 mln dolarów), o 45,4% mniej niż rok wcześniej. Od kwietnia do czerwca br. dostarczyła 21879 pojazdów, w porównaniu do 10331 w tym samym okresie roku ubiegłego.

Swój pierwszy model sedan ET7 firma Nio wprowadziła na rynek w styczniu, ale jego dostawy rozpoczną się dopiero w 2022 roku, co oznacza, że nie będzie miała nowego modelu w 2021 roku. Łącznie z sedanem Nio planuje dostarczanie w przyszłym roku trzech nowych modeli, które zostaną opracowane na nowej platformie produktowej.

W maju chiński producent otworzył biuro w Norwegii, a dążąc do globalnej ekspansji planuje rozpocząć tam sprzedaż samochodów jeszcze w tym roku.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Volkswagen przedstawił w pełni elektryczny model ID. Buzz
Toyota zwraca się ku chińskim technologiom
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Chińskie fabryki zawieszają produkcję
Volkswagen będzie z chińską firmą rozwijać autonomiczną jazdę
Panasonic opóźnia masową produkcję ogniw 4680, Nio przechodzi na baterie semi-solid-state
Toyota zainwestuje 2 bln jenów w łańcuch dostaw, EV i SDV
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Informacje z firm
Kompleksowe rozwiązania dla przemysłu elektronicznego - Grupa RENEX na WIW 2025
Informacje z firm
Wizyta Cortex Systems w DGTronik

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów