Volkswagen przedstawił w pełni elektryczny model ID. Buzz

Koncern Volkswagen zaprezentował 9. marca w Paryżu wersję produkcyjną swojego długo oczekiwanego vana ID. Buzz. Elektryczna reinkarnacja mikrobusa trafi do sprzedaży w krajach europejskich w trzecim kwartale 2022 roku. Pod koniec 2023 r. furgonetka pojawi się również w Stanach Zjednoczonych.

Posłuchaj
00:00

Niemiecki producent zwraca uwagę, że jest to pierwszy z serii prototypów opracowanych w ciągu ostatniej dekady, który z powodzeniem dotarł do etapu produkcyjnego.

Jak informuje Volkswagen, pojazd produkowany w Hanowerze, z modułami pochodzącymi głównie od niemieckiego dostawcy Volkswagen Group Components, zasilany jest baterią litowo-jonową o pojemności 82 kWh i może osiągnąć maksymalną prędkość 90 mil na godzinę. W przyszłym roku mają pojawić się inne wersje pojazdu, z różnymi akumulatorami.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Chińska firma Nio zamierza nową marką rywalizować z Volkswagenem i Toyotą
Volkswagen wstrzymał linie produkcyjne z powodu braku chipów
Volkswagen rozpoczął współpracę ze szwedzkim Northvoltem
Volkswagen oferuje w Berlinie elektryczny car sharing
Grupa Volkswagena zapewnia sobie 10-letnie dostawy litu
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów