Toyota zainwestuje 2 bln jenów w łańcuch dostaw, EV i SDV

Za ostatni rok finansowy kończący się w marcu 2024 r. Toyota Motor odnotowała znaczny wzrost zysków, dzięki rosnącej sprzedaży hybrydowych pojazdów elektrycznych oraz słabszemu jenowi japońskiemu. Producent planuje zainwestować 2 bln jenów (13,79 mld dolarów) w swoich dostawców, poszerzając ofertę pojazdów elektrycznych i opracowując pojazdy definiowane programowo (Software-Defined Vehicles - SDV).

Posłuchaj
00:00

Według opublikowanego 8 maja raportu finansowego, rosnący popyt na pojazdy HEV oraz zmiany cen na rynkach Ameryki Północnej i Europy sprzyjały dochodom operacyjnym Toyoty. Na wyniki spółki poza Japonią wpłynął także słaby jen.

W kończącym się w marcu roku fiskalnym 2024 Toyota i Lexus sprzedały ponad 10 mln samochodów, co stanowi wzrost o 7,3% w porównaniu z rokiem poprzednim. Producent samochodów powiedział, że wolumen sprzedaży wzrósł na całym świecie, z wyjątkiem Japonii, gdzie Daihatsu Motor i Toyota Industries Corporation wstrzymały dostawy z powodu ujawnionych w pojazdach problemów.

W minionym roku pojazdy zelektryfikowane stanowiły 37,4% całkowitej sprzedaży Toyoty, przy czym w zakresie modeli HEV dostarczono 3,594 mln samochodów. Oczekuje się, że w roku finansowym 2025, kończącym się w marcu 2025 r., sprzedaż pojazdów Toyoty i Lexusa utrzyma się na podobnym poziomie jak w roku poprzednim. Jednak udział pojazdów zelektryfikowanych prawdopodobnie wzrośnie do 46,4%.

Podobnie do wielu innych producentów samochodów, Toyota musiała stawić czoła ostrej konkurencji w Chinach. W roku fiskalnym 2024 firmie udało się tam sprzedać ponad 1,9 mln samochodów, co jest poziomem porównywalnym z rokiem poprzednim. Toyota twierdzi, że jej sprzedaż napędza stały popyt na pojazdy typu HEV.

Japoński producent oświadczył, że ​​w roku finansowym 2025 planuje wydać 2 biliony jenów na "zasoby ludzkie" i inwestycje mające na celu przekształcenie się w firmę służącą mobilności społeczeństw, czyli "mobility company". W związku z tym oczekuje się, że przychody operacyjne spółki spadną do 4,3 bln jenów.

Według Toyoty inwestycja o wartości 380 mld jenów pomoże dostawcom obniżyć koszty pracy i poprawić środowisko pracy. Z kolei 1,7 bln jenów przeznaczone zostanie na inwestycje oraz prace badawczo-rozwojowe dotyczące akumulatorowych pojazdów elektrycznych (BEV), pojazdów wodorowych i pojazdów SDV.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Grupa Toyota sprzeda akcje Denso o wartości 4,7 mld dolarów
LG będzie dostawcą modułów akumulatorowych dla Toyoty w USA
Toyota potroi do 3,8 mld dolarów wydatki na fabrykę akumulatorów w USA
Łańcuchy dostaw w obliczu napięć geopolitycznych
Toyota zwraca się ku chińskim technologiom
Chińska firma Nio zamierza nową marką rywalizować z Volkswagenem i Toyotą
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Niemcy ograniczają dotacje dla inwestycji w półprzewodniki
Mikrokontrolery i IoT
Nordic Semiconductor na Embedded World North America 2025: pełna platforma mikroukład–chmura i nowe rozwiązania IoT
Aktualności
Unisystem na targach MATELEC 2025 w Madrycie
Produkcja elektroniki
Rohm i Infineon wymienią się obudowami dla tranzystorów mocy SiC
Mikrokontrolery i IoT
POLYN Technology prezentuje pierwszy układ NASP w technologii krzemowej
Aktualności
TAITRONICS & AIoT, czyli tajwańskie spojrzenie na technologię elektroniki
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Unisystem na targach MATELEC 2025 w Madrycie
Gospodarka
TAITRONICS & AIoT, czyli tajwańskie spojrzenie na technologię elektroniki
Gospodarka
Targi Energetab - podsumowanie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów