Tesla prezentuje dwa pojazdy autonomiczne

Tesla zaprezentowała długo oczekiwaną autonomiczną taksówkę. Na wydarzeniu w USA pokazano model Cybercab wraz z dużym 20-osobowym autonomicznym vanem - Robovan. Według rzecznika Tesli, oba pojazdy będą poruszać się po drogach wspierane przez sztuczną inteligencję i kamery, a nie oprogramowanie mapujące i czujniki lidar.

Posłuchaj
00:00

Pojazdy nie mają kierownic i są wyposażone w ładowanie bezprzewodowe. Firma nie ogłosiła oficjalnej daty premiery. Cybercab ma być dostępny za mniej niż 30 tys. USD.

Elon Musk chce, aby Robovan i Cybercab obsługiwały usługi współdzielenia (ride-sharing) przejazdów, jak Bolt i Uber, gdzie mogą być one wypożyczane. Chodzi o to, że konkurenci Tesli, tacy jak Waymo, Cruise i Deeproute.ai, już prowadzą usługi taksówek bez kierowców w wielu miastach na świecie, co pokazuje znaczny postęp w technologii pojazdów autonomicznych. Jednak pojazdy te muszą osiągnąć piąty poziom autonomii - ostateczny cel, kiedy to samochód może jeździć samodzielnie, bez ingerencji człowieka.

Elon Musk promuje ideę, że autonomiczne samochody zmienią sposób w jaki ludzie korzystają z dojazdów do pracy. Zamiast aktywnie prowadzić, pasażerowie mogą angażować się w czynności takie jak czytanie, oglądanie filmów, praca lub relaks. Jest to zgodne z szerszą ambicją Tesli, by zrewolucjonizować transport za pomocą technologii autonomicznej.

We wszystkich nowych samochodach elektrycznych Tesla zamierza także wprowadzić "unsupervised FSD". Full Self-Driving (FSD) jest do tej pory usługą premium wspomagającą kierowcę, która jest dostępna we wszystkich nadzorowanych wersjach samochodów Tesla.

Źródło: EFY Group

Powiązane treści
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Odbył się pierwszy na świecie lot formacji trzech autonomicznych samolotów eVTOL
Volkswagen będzie z chińską firmą rozwijać autonomiczną jazdę
Nowy standard ładowania EV: EVerged i AMPECO połączą siły, by stworzyć sieć 5000 punktów w 2 lata
W 2024 roku Mobileye wprowadzi w Stanach Zjednoczonych autonomiczne wahadłowce
Lidar w systemach autonomicznych do wykrywania i klasyfikacji obiektów
Hasło przewodnie na kolejną dekadę to autonomia!
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów