Tesla prezentuje dwa pojazdy autonomiczne

Tesla zaprezentowała długo oczekiwaną autonomiczną taksówkę. Na wydarzeniu w USA pokazano model Cybercab wraz z dużym 20-osobowym autonomicznym vanem - Robovan. Według rzecznika Tesli, oba pojazdy będą poruszać się po drogach wspierane przez sztuczną inteligencję i kamery, a nie oprogramowanie mapujące i czujniki lidar.

Posłuchaj
00:00

Pojazdy nie mają kierownic i są wyposażone w ładowanie bezprzewodowe. Firma nie ogłosiła oficjalnej daty premiery. Cybercab ma być dostępny za mniej niż 30 tys. USD.

Elon Musk chce, aby Robovan i Cybercab obsługiwały usługi współdzielenia (ride-sharing) przejazdów, jak Bolt i Uber, gdzie mogą być one wypożyczane. Chodzi o to, że konkurenci Tesli, tacy jak Waymo, Cruise i Deeproute.ai, już prowadzą usługi taksówek bez kierowców w wielu miastach na świecie, co pokazuje znaczny postęp w technologii pojazdów autonomicznych. Jednak pojazdy te muszą osiągnąć piąty poziom autonomii - ostateczny cel, kiedy to samochód może jeździć samodzielnie, bez ingerencji człowieka.

Elon Musk promuje ideę, że autonomiczne samochody zmienią sposób w jaki ludzie korzystają z dojazdów do pracy. Zamiast aktywnie prowadzić, pasażerowie mogą angażować się w czynności takie jak czytanie, oglądanie filmów, praca lub relaks. Jest to zgodne z szerszą ambicją Tesli, by zrewolucjonizować transport za pomocą technologii autonomicznej.

We wszystkich nowych samochodach elektrycznych Tesla zamierza także wprowadzić "unsupervised FSD". Full Self-Driving (FSD) jest do tej pory usługą premium wspomagającą kierowcę, która jest dostępna we wszystkich nadzorowanych wersjach samochodów Tesla.

Źródło: EFY Group

Powiązane treści
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Odbył się pierwszy na świecie lot formacji trzech autonomicznych samolotów eVTOL
Volkswagen będzie z chińską firmą rozwijać autonomiczną jazdę
Nowy standard ładowania EV: EVerged i AMPECO połączą siły, by stworzyć sieć 5000 punktów w 2 lata
W 2024 roku Mobileye wprowadzi w Stanach Zjednoczonych autonomiczne wahadłowce
Lidar w systemach autonomicznych do wykrywania i klasyfikacji obiektów
Hasło przewodnie na kolejną dekadę to autonomia!
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Electroinstal & Light-Tech Expo 2025 - przyszłość elektrotechniki i oświetlenia w jednym miejscu
Projektowanie i badania
Mouser Electronics bada przyszłość zaawansowanej mobilności powietrznej
Elektromechanika
Autonomiczne ciężarówki w Chinach pokonują milion kilometrów dziennie
Zasilanie
Schneider Electric rozwija produkcję w USA – nowy zakład w Tennessee wzmocni sektor energetyki i centrów danych
Komponenty
Silanna i DigiKey razem w grze o rynek ADC – nowa generacja przetworników Plural z krótszym czasem dostaw i niższą ceną
Aktualności
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy
Informacje z firm
Atrakcyjna oferta outletowa w sklepie internetowym Grupy RENEX

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów